• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Gert
    oOHalalOo skrev 2015-07-08 20:59:31 följande:
    Så man 'beter sig' om man vill uppmärksamma missförhållanden? Kopplar du ihop demonstration med krig nu eller vad? Krigar dessa människor när de gör sina röster hörda menar du?

Ja du, kommer man från ett krigshärjat område så är det inte helt lätt att bara leva som en vanlig Svensson från dag 1. Många bär med sig traumatiska händelser och det tar tid att bearbeta, det gäller både vuxna men barnen än mer. Det kan ta åratal och vissa saker kanske inte ens helt går att bearbeta. Jag vet inte hur du tänker faktiskt, det känns väl just nu som du inte gör det alls tyvärr. Vi talar ändå om människor som är av kött och blod precis som du är och det handlar knappast om att få en sticka i fingret, även om det kan göra nog så ont.

Försök se utanför din trygghetsram och vad du istället då kan göra och kanske rent av hjälpa till med för att alla ska få det bättre och inte bara skylla allt på människor som flyr från krig. 

Så istället för att vilja ta ifrån dessa människors rätt att uttrycka sin åsikt så borde du väl lägga manken till och göra något åt människosmugglarna? Varför ska de slippa undan all kritik och häxjakt? 
    Som sagt tycker jag att det är bra att dom demonstrerar och uttrycker sin åsikt så att folk kan se hur de beter sig. 

Tänk på alla 50 miljoner flyktingar i världen som inte får någon hjälp alls. Sverige tar istället biståndet som skulle gå till dessa flyktingar i världen och lägger på våra egna flyktingar som har det förhållandevis bra. De har till och med haft råd att betala människosmugglare med tiotusentals kronor för att ta sig till Sverige.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Har gjort det
    Nerfherder skrev 2015-07-08 20:46:15 följande:
    Nähä, du ska svara först, för jag frågade först. Slingra på du själv.
    Eftersom det aldrig nånsin kommer att hända så finns det ingen fråga att svara på.  Trodde du fattade det men tydligen inte.
  • Butterscotch
    Rataxes skrev 2015-07-08 19:14:25 följande:

Hade du åkt till Kanarieöarna istället kunde du skrutit om att du varit i Afrika...

Eller i Spanien...
  • Nerfherder
    Har gjort det skrev 2015-07-08 21:18:44 följande:

Eftersom det aldrig nånsin kommer att hända så finns det ingen fråga att svara på.  Trodde du fattade det men tydligen inte.

Jösses. Säg det ist för att komma med en läjlig motfråga ist.
  • _smart_
    Gert skrev 2015-07-08 20:44:13 följande:
    Ingen har påstått att problemen kommer försvinna över en natt. Men att ständigt fylla på blir problemen bara större. Idag finns det över 100 utanförskapsområden i Sverige och det är en explosionsartad utveckling under bara några år.
    Hur ska problemen lösas då? Att stoppa invandringen löser inte de befintliga problemen. Tror du att utanförskapsområdena försvinner av sig själva om man stoppar invandringen?
  • Har gjort det
    Nerfherder skrev 2015-07-08 21:20:21 följande:
    Jösses. Säg det ist för att komma med en läjlig motfråga ist.
    Jag trodde det var uppenbart men okej....
  • Gert
    _smart_ skrev 2015-07-08 21:22:01 följande:
    Hur ska problemen lösas då? Att stoppa invandringen löser inte de befintliga problemen. Tror du att utanförskapsområdena försvinner av sig själva om man stoppar invandringen?
    Bland annat kan man ta en del av pengarna som idag går till flyktingmottagning och lägga pengarna på att lösa de befintliga problemen. 
  • Nerfherder
    Har gjort det skrev 2015-07-08 21:24:09 följande:

Jag trodde det var uppenbart men okej....

Ironi går inte alltid fram i skriven text. Jag brukar använda :) för att vara säker.
  • semla
    _smart_ skrev 2015-07-08 21:22:01 följande:

Massdeportering av ekonomiska turister som har ljugit sig in i landet sista 2-3 åren, utvisning av kriminella med hela familjer.

Det dröjer inte länge innan det mesta lugnar sig och nogo zoner blir mer öppna.

Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?