• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Nerfherder
    Har gjort det skrev 2015-07-08 20:24:47 följande:

Det är inte den demokratiska tanken som man har i åtanke utan man vill slippa invandrare helt och hållet pga man är rasist.

Vad ska du göra, som det står i TS?
  • Nerfherder
    Grande Rock skrev 2015-07-08 20:28:22 följande:

har du källa på det?

Testa att läs hans inlägg...
  • _smart_
    Gert skrev 2015-07-08 17:43:39 följande:
    Demoskop är EN mätning. För att mäta trender måste man väga samman alla enskilda mätningar och det gör DS Poll of polls.

www.dagenssamhalle.se/kronika/akesson-goer-comeback-och-laengtar-efter-makten-15696
    Exakt! En mätning! Det andra är en uppskattning och alltså inte belagt förrän november 2016. Jag är förhållandevis säker på att de etablerade partierna vaknat tills dess. Om inte, så får vi alla skämmas istället. Att ge ett gäng orutinerade SD-politiker så mycket makt i Sverige som din länk föreslår, vore t o m värre än vad vi redan drabbats av genom S och DÖ. Men skulle det realiseras, får jag iofs ett bra övertalningsargument, att få med mig min partner och flytta härifrån, vilket jag velat länge.
  • oOHalalOo
    Har gjort det skrev 2015-07-08 20:24:47 följande:
    Det är inte den demokratiska tanken som man har i åtanke utan man vill slippa invandrare helt och hållet pga man är rasist.
    Man kan ju misstänka det, men skulle vara intressant att få Gerts perspektiv på det eftersom han inte vill se dessa demonstrationer och hur han får ihop det med den demokrati som vi har i vårt samhälle som ger oss rätt att demonstrera och ge uttryck för våra åsikter. Gerts resonemang går inte ihop, om han nu inte helt kopplat bort logiken i det hela - men det förenklar ju knappast det hela på något sätt. 
  • Gert
    oOHalalOo skrev 2015-07-08 20:08:57 följande:
    Fast vad de bland annat tar upp är uppvärmning och det hygieniska perspektivet. I Sverige är vi så pass upplysta så vi vet hur tokigt det kan gå med väldigt många människor på en liten yta under sådana omständigheter och vad det kan leda till. Titta bara på de som hyr ut bostäder det står väldigt ofta att antalet i bostaden ska vara enligt ett begränsat antal i förhållande till bostadsytan. Det finns ju en anledning till det. 

Sen är det väl så att alla ändå har sin rätt att göra sin röst hörd i Sverige oavsett vem man är och vad det gäller rätten att uttrycka sin åsikt och att vi har yttrandefrihet som grund för det. Varför menar du att du vill slippa se sånt? Är du inte för den demokratiska tanken? 
    Ja precis. Sverige är ett upplyst land men ändå tillåter Sverige att asylsökarna får leva under sådana vidriga omständigheter. Det är klart om det kommer 100 000 nya asylsökare varje år så blir det trångbott.

Antingen så fortsätter man på den vägen eller så gör man som SD vill och byter signalpolitik och minskar invandring med minst 90% så löser sig problemen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-08 20:34:05 följande:

Ja precis. Sverige är ett upplyst land men ändå tillåter Sverige att asylsökarna får leva under sådana vidriga omständigheter. Det är klart om det kommer 100 000 nya asylsökare varje år så blir det trångbott.

Antingen så fortsätter man på den vägen eller så gör man som SD vill och byter signalpolitik och minskar invandring med minst 90% så löser sig problemen.

Gert, vart har du rest ngonstans?
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-08 20:17:05 följande:

Den enda som inte skrivit något om vart han rest är Gert.

Jag har inte heller skrivit något om det. Cool
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-08 20:17:05 följande:

Den enda som inte skrivit något om vart han rest är Gert.

I min ungdom var jag en riktig globetrotter; Australien, USA, Medelhavet, bilresa genom Europa, Kanarieöarna.
  • Grande Rock
    Nerfherder skrev 2015-07-08 20:31:04 följande:
    Testa att läs hans inlägg...
    kan du förklara hur det ska bevisa att han är den ende?
    Born to lose, live to win!
  • Nerfherder
    Grande Rock skrev 2015-07-08 20:36:48 följande:

kan du förklara hur det ska bevisa att han är den ende?

Vart har du rest då?
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?