• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Anders2015
    Flash Gordon skrev 2015-07-15 09:45:20 följande:
    Eftersom SD vill minska specifikt ASYL- och ANHÖRIGinvandringen med 90% så blir det lite fel att skriva så att det verkar som om SD vill minska den TOTALA invandringen med 90%.

Det är ganska stor skillnad mellan de två fallen.

http://www.svd.se/sa-kan-vi-minska-invandringen
    Håller med dig där, tack för att du rättade mig.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-15 17:30:08 följande:
    Mmmm.. så går det när man inte vet vad man talar om. Skrattande

sdmotor.se/

Svara nu om du känner dig som hemma i Turkiet. Solig
    Det har jag redan svarat på, men du kanske inte läste ordentligt.

Jag känner mig inte hemma i Grythyttan eller i Trelleborg, inte desto mindre är de delar av ett Sverige och ett Europa där både de och jag hör hemma.

Kul att SD sponsrar en bil - menar du att det är pyttesmå sverigedemokrater som sitter under motorhuven och vevar som tusan för att bilen ska hålla farten.

Imponerande i så fall, kanske inte någon EM-sport precis, men tvivelsutan oerhört mycket bättre än SD-ledarnas vevande med aluminiumrör.

Den sporten kommer aldrig att slå här i EuropaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-15 19:38:33 följande:
    Det har jag redan svarat på, men du kanske inte läste ordentligt.

Jag känner mig inte hemma i Grythyttan eller i Trelleborg, inte desto mindre är de delar av ett Sverige och ett Europa där både de och jag hör hemma.

Kul att SD sponsrar en bil - menar du att det är pyttesmå sverigedemokrater som sitter under motorhuven och vevar som tusan för att bilen ska hålla farten.

Imponerande i så fall, kanske inte någon EM-sport precis, men tvivelsutan oerhört mycket bättre än SD-ledarnas vevande med aluminiumrör.

Den sporten kommer aldrig att slå här i EuropaSkrattande
    Jag börjar förstå på allvar att du har problem om du tror att det är en sport att "veva med aluminiumrör".

Det känns liksom inte lönt att ens försöka !!!

Kram //Antonbud.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-15 20:00:15 följande:
    Jag börjar förstå på allvar att du har problem om du tror att det är en sport att "veva med aluminiumrör".

Det känns liksom inte lönt att ens försöka !!!

Kram //Anton
    Det finns många udda sysselsättningar, att veva med aluminiumrör är en - att  gå på spaning i trådarna på jakt efter hemliga moderatorer och peka ut dem är en annan.

Den senare sysselsättningen är väl mer harmlös än den förra - bara ett slags "sportskytte" i blindo.

Kram själv Anton - och hoppas att solen kan lysa upp din sommar i EuropaSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • greta2
    themia skrev 2015-07-15 11:52:46 följande:

Att "vänstern" raserar samhället har varit högerns favoritargument i minst 150 år.

Gammal god årgång mao

Fast nu gör de det! Vänstern tror att det finns hur mycket pengar som helst och pengarna är för dem att dela ut. Detta oavsett vem som arbetar ihop dem eller vad folket tycker. De flesta röstar ju inte på dem och färre verkar det bli efter varje mätning hittills.

Om inte vänsteridealen hade tagit överhand och blivit till "den sanna läran" så skulle inte vård, skola, integration och invandring gått överstyr som det nu gjort. De saknar helt verklighetsförankring.

Socialdemokraterna var bra för kanske 40-50 år sedan. De bidrog delvis till att vi fick ett samhälle där de flesta hade det väldigt bra. Nu har de spelat ut sin roll tycker jag.
  • KillBill
    greta2 skrev 2015-07-15 21:11:53 följande:
    Fast nu gör de det! Vänstern tror att det finns hur mycket pengar som helst och pengarna är för dem att dela ut. Detta oavsett vem som arbetar ihop dem eller vad folket tycker. De flesta röstar ju inte på dem och färre verkar det bli efter varje mätning hittills.

Om inte vänsteridealen hade tagit överhand och blivit till "den sanna läran" så skulle inte vård, skola, integration och invandring gått överstyr som det nu gjort. De saknar helt verklighetsförankring.

Socialdemokraterna var bra för kanske 40-50 år sedan. De bidrog delvis till att vi fick ett samhälle där de flesta hade det väldigt bra. Nu har de spelat ut sin roll tycker jag.
    Det låter som att du insinuerar att regeringen inte driver en ansvarsfull ekonomisk politik men vad jag förstår så är Sveriges finanser vid en internationell jämförelse
    mycket starka och sunda. Vad menar du? 

Kan du ge exempel på vad den rödgröna regeringen har gjort  för att vård, skola, integration och invandring ska ha gått överstyr (under de 10 månader regeringen har varit verksam)?
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • _smart_
    greta2 skrev 2015-07-15 21:11:53 följande:

• Gamling

Det är de andra partierna som hjälper SD att bli framgångsrika. Sverigedemokraterna är det enda parti som ser att utvecklingen i landet är ohållbar och har en ärlig vilja till att lösa problemen.

• ica
    Gamling skrev 2015-07-16 10:50:31 följande:

Det är de andra partierna som hjälper SD att bli framgångsrika. Sverigedemokraterna är det enda parti som ser att utvecklingen i landet är ohållbar och har en ärlig vilja till att lösa problemen.

De har en okunnig uppfattning av vad som är problemet och hur vi löser det. Ut med alla invandrare. Då stannar detta land.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?