Har gjort det skrev 2015-07-11 23:28:17 följande:
Det är ingenting i Sverige som har kollapsat. Allt fungerar, och fungerar dessutom bättre än på många andra håll. Sen att det inte fungerar optimalt är en annan historia.
Det har aldrig slagit dig att det är borgarna enorma skattesänkningar som gjort att saker och ting funkar sämre?
Det har aldrig slagit dig att sociala faktorer spelar en roll i sammanhanget?
Sverige är inte ett raserat land. Långt därifrån. Somalia och Irak är raserade länder.
Lite perspektiv tack!
Ja juste ja.
Du vill fortfarande sprida lögner om skolan trots att till och med våran kära sjuklöver har uppmärksammat att skolresultaten faller genom golvet i takt med att man trycker in en massa analfabeter från tredje världen i skolan som inte klarar av vår standard?
Satte mina privat för det höll inte att dom var minoritet i sitt eget land där dom mordhotades för att dom var vita smutsiga kufar som åt gris.
Tror inte läget har blivit bättre i skattebekostad skola dom sista fyra åren sen jag räddade mina barn från mångkulturen.
Att folk dör i vården på grund av inkompetens, språkbrist eller överbelastning är heller ingen nyhet längre.
Jag vill ha vård när jag behöver det inte när det finns tid, det får jag betala för, i vanliga skattebekostade vården fick jag höra att jag får ringa tillbaka nästa vecka, kanske om jag är på gränsen till att dö kan dom ta in mig akut.
Det har slagit mig att om man kanske skulle ta miljarder man slösar bort på att låta "ensamkommande " ta hit hela sina jävla släkt på vår bekostnad skulle kanske göra skola och vård började fungera.
Det har det definitivt.
Speciellt i samband när en vän till mig, en svenskfödd trebarnsmor som nu pluggar på högskola hamnade med sin familj under socialminimum nu under sommaren.
Denna kvinna vände sig till socialtjänsten för hjälp, handlade om lite över 2000 allt som allt, hon fick rådet att hon skulle tömma sina barns sparkonto, sparat i barnens namn av en annan person.
Nått som är olagligt att göra, nått som till och med bank kan neka till.
I landet där svenskar uppmanas till att begå brott framför att få hjälp medan ensamkommande snyltare får kosta 5000 om DAGEN, då är det nått som har havererat kraftigt!
Sverige är skugga av sitt forna jag så trots värdens höjda skatter får vi betala fortfarande för tjänster som skulle vara ämnade till oss som alla andra får.