• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-07-19 12:04:18 följande:
    Vill du förbjuda att riksdagsledamöter skriver motioner och gäller det i så fall bara sverigedemokrater? Det låter så på dig.

Förbjud burfåglar, avskaffa jantelagen, sluta diskriminera dansband och inför butler i tunnelbanan. Alla partier har lik i motionsgarderoben.

www.dn.se/valet-2014/partiernas-lik-i-motionsgarderoben/
    Har jag sagt något om förbud? Jag försöker bara uppmärksamma dig på att Sverigedemokraterna föreslår att välbetalda riksdagsledamöter ska få gratis hundpassning under arbetstid.
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Gert
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 12:21:38 följande:
    Jag är imponerad av dig, Gert, det kvittar vad för dynga du får "slängt efter dig, du har förbanne mig alltid svar på tal, och, du lägger fram dina svar utan att vara otrevlig eller komma med förtäckta påhopp. 

Visst, någon enstaka gång när nåt rikspucko har fått hicka, men till övervägande del är du fan så mycket trevligare till sättet än motparten och du kommer inte med korkade påhopp stup i kvarten. Vilket knappast kan sägas om dina motdebattörer !!!

Lite så....
    Tack ska du ha Anton! Glad

Jag är nästan inkapabel till att vara otrevlig. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-19 12:27:13 följande:
    Har jag sagt något om förbud? Jag försöker bara uppmärksamma dig på att Sverigedemokraterna föreslår att välbetalda riksdagsledamöter ska få gratis hundpassning under arbetstid.
    Ja och det är inte en bra motion i likhet med vad andra partipolitiker lägger fram för motioner.
  • Anton Chigurh
    Gert skrev 2015-07-19 12:28:36 följande:
    Tack ska du ha Anton! Glad

Jag är nästan inkapabel till att vara otrevlig. 
    Jo, det märks, och det är en god egenskap, Gert  thumbs_up.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh

Och till alla "ni andra"...kom nu för helvete inte med nåt jävla dravel om att "ni SD:re är så duktiga på att dunka varandra i ryggen" 

Jag ger folk cred som jag anser gjort sig förtjänt av det, oavsett partitillhörighet, och Gert är en utomordentlig duktig och dessutom förbannat trevlig retoriker. Jag röstade inte på SD i senaste valet men jag håller ändå med Gert i mångt och mycket, han har fan så mycket mer rätt än han har fel. Och det är ganska exakt tvärtom med det övriga etablissemanget i bla denna tråden.

Kram //Anton shiny.gif

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 12:50:02 följande:

Och till alla "ni andra"...kom nu för helvete inte med nåt jävla dravel om att "ni SD:re är så duktiga på att dunka varandra i ryggen" 

Jag ger folk cred som jag anser gjort sig förtjänt av det, oavsett partitillhörighet, och Gert är en utomordentlig duktig och dessutom förbannat trevlig retoriker. Jag röstade inte på SD i senaste valet men jag håller ändå med Gert i mångt och mycket, han har fan så mycket mer rätt än han har fel. Och det är ganska exakt tvärtom med det övriga etablissemanget i bla denna tråden.

Kram //Anton shiny.gif

Jag tror att det är få om ens någon som följer debatten i SD-trådarna som förvånas över att du anser att Gert är en utomordentlig retoriker.

Sen kan man förstås ha synpunkter å värdet av ditt omdöme, men icke förty så är det ju vackert på något sätt att stöta på intellektuell gemenskap oavsett nivå - en liten vacker sommarsaga, liksom.

Nåväl. Till frågeställningen. Jag kommer inte att agera alls, Jag anser att trådens frågeställning är kännetecknande för SD-retorik och för övrigt andra fundamentalistiska rörelsers retorik ocksåSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-07-19 12:27:13 följande:
    Hm, det var väl elakt att skälla på SD bara för att de motionerar om hundpassning för riksdagsledamöterna.

Det är inte annars vanligt med arbetsmarknadspolitiska motioner från det hållet. Det kam skapas många nya arbetstillfällen för arbetslösa hundpassare om motionen går igenom.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2015-07-19 13:13:45 följande:
    Hm, det var väl elakt att skälla på SD bara för att de motionerar om hundpassning för riksdagsledamöterna.

Det är inte annars vanligt med arbetsmarknadspolitiska motioner från det hållet. Det kam skapas många nya arbetstillfällen för arbetslösa hundpassare om motionen går igenom.
    Ja det är tydligt att SD har börjat satsa på arbetsmarknadspolitiken och gratis hundpassning och sänkt dansbandsmoms är tydligen profilfrågorna i den satsningen. Skrattande
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Gert
    isbjörnen skrev 2015-07-19 13:30:06 följande:

Tack för ditt lycka till, jag flyttar faktiskt utomlands då! :)

Till vilket land?
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?