Anton Chigurh skrev 2015-07-19 12:50:02 följande:
Och till alla "ni andra"...kom nu för helvete inte med nåt jävla dravel om att "ni SD:re är så duktiga på att dunka varandra i ryggen"
Jag ger folk cred som jag anser gjort sig förtjänt av det, oavsett partitillhörighet, och Gert är en utomordentlig duktig och dessutom förbannat trevlig retoriker. Jag röstade inte på SD i senaste valet men jag håller ändå med Gert i mångt och mycket, han har fan så mycket mer rätt än han har fel. Och det är ganska exakt tvärtom med det övriga etablissemanget i bla denna tråden.
Kram //Anton
Jag tror att det är få om ens någon som följer debatten i SD-trådarna som förvånas över att du anser att Gert är en utomordentlig retoriker.
Sen kan man förstås ha synpunkter å värdet av ditt omdöme, men icke förty så är det ju vackert på något sätt att stöta på intellektuell gemenskap oavsett nivå - en liten vacker sommarsaga, liksom.
Nåväl. Till frågeställningen. Jag kommer inte att agera alls, Jag anser att trådens frågeställning är kännetecknande för SD-retorik och för övrigt andra fundamentalistiska rörelsers retorik också