• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • monn

När har du bim då?:)

Elyssa81 skrev 2015-08-02 12:39:20 följande:

Äsch! Idag visar testet bara ett svagt streck som jag också antar är spökstreck! Väldigt starkt test för att vara spökstreck igår, men det får man väl ta antar jag med de billiga testerna.

Jaja, jag får väl testa varannan dag eller nåt tills mensen/plusset kommer! Men kommer nog vänta några dagar först!

Jag är mer rädd för att bli gravid och få missfall än vad jag är att inte bli gravid just nu!

• Angdev
    Symetrical skrev 2015-08-02 12:09:44 följande:
    Gud, ja!

Vi hade sex en och tre dagar innan äl den här gången och det tog ju sig. smile5.gif

Förra gången bara 2-3 dagar innan och då vart jag ju också preggo.

Tror att det är betydligt större chans att det tar sig när man har sex för att man vill det och inte för att man "måste". Känns som att kvinnan är mer mottaglig då, sant spermierna piggare och gladare. smile2.gif
    Tack sköna böna! :) Då blir det mys idag istället :D
  • TheRealMe
    misslina skrev 2015-08-02 08:35:23 följande:

Idag har jag fått en blinkande glad gubbe på äl-testet. Så nu blir det till att köra;). Myste även natten till söndag. Blir lite varannan dag plus nån bonus kanske haha

Ni som vet allt:) är det som fyra dagar framöver nu som jag kommer vara mest fertil, med en stegring dom två sista dagarna?

Denna månaden hade jag en blinkande gubbe i 2 dagar innan jag fick fast gubbe. Förra månaden var 4 dagar med blinkande gubbe!
    Tror det varierar från månad till månad :). Men mys på för fullt :).

Vi har mys i princip varje dag under min fertila period en dag till o mysa sen vänta...
  • MoKa

Nu är min äl på g om jag ska tolka kroppen rätt :) Fortsatt mys för oss också.

• Anonym (Alice)

Åh vad jag vill testa, men lloyds verkar ha stängt idag så lämnade cb digital och åkte ut på landet, är sannolikt inte hemma förän tisdag så tidigaste möjligheten att testa blir på onsdag morgon. Då är jag på BIM -3 eller -2.

Börjar ju inbilla mig mer och mer symptom. I torsdags fick jag ont i vänster sida av livmodern en liten stund, ända sedan två dagar efter BIM har jag haft ont i brösten, speciellt vårtorna, ibland riktigt påtagligt. Idag mår jag dessutom lite illa, speciellt när jag åker bil vilket var samma med dottern men kanske inte såhär tidigt. Så ja, jag som skulle vara tålmodig och inge inbilla mig massa symptom är nu ytterst otålig. Samtidigt vet jag vad ett negativt test gör med ens psyke speciellt innan BIM då man klamrar sig fast vi ett desperat hopp. Jag har typ inte ett enda klädesplagg kvar efter barnen heller så kommer behöva införskaffa nytt när det väl blir, dvs att jag sitter o tittar på vagnar och bebiskläder ^^

Hur resonerar ni kring era jobb? I slutet av aug har jag varit anställd ett år inom det jag är utbildad i. Känns lite fel eller iaf läskigt att komma o säga att man ska bli borta ett tag. Samtidigt är det ju så livet ser ut för både kvinnor och förhoppningsvis i ökad utsträckning även män. Men känner mig lite som en skurk.

• NiHa

Hejsan:)
    Hoppar in här
    Har ÄL runt den 5/8 och BIM runt den 19/8
    Blir 3:e försöket med första barnet:)
    Hoppas verkligen att det tar sig denna gången:)

• Hoppas 2012

Då var man tillbaka på sidan :)

Idag är dottern 2 år o 3 månader och fick positivt ÄL test igår o idag. Denna gång tar vi det med ro, körde en gång igår men får se om det ens blir mer denna ÄL.

Testade massa förra gången men ska försöka o inte bli lika manisk denna gång hehe

• emzerus

Är idag på bim-1 och plussade i torsdags den 30 juli och sen dess har gravtesten iaf ökat i styrka. Det gjorde testen inte förra månaden och då¨blev det tyvärr missfall ett par dagar efter bim :( Eftersom testen iaf ökar i styrka nu så kanske jag kan slappna av lite eller vad tror ni?

Usch är jobbigt att inte veta men jag kan inte göra annat än att försöka tänka positivt! Och inte vara rädd för att gå på toa med risken att se blod :(

Så här såg testet ut 30 juli

Sen såg det ut så här den 31 juli

Och idag den 2 augusti:

• Murvel82
    emzerus skrev 2015-08-02 15:45:12 följande:

Är idag på bim-1 och plussade i torsdags den 30 juli och sen dess har gravtesten iaf ökat i styrka. Det gjorde testen inte förra månaden och då¨blev det tyvärr missfall ett par dagar efter bim :( Eftersom testen iaf ökar i styrka nu så kanske jag kan slappna av lite eller vad tror ni?

Usch är jobbigt att inte veta men jag kan inte göra annat än att försöka tänka positivt! Och inte vara rädd för att gå på toa med risken att se blod :(

Så här såg testet ut 30 juli

Sen såg det ut så här den 31 juli

Och idag den 2 augusti:

Härligt Emzerus! Ser definitivt ut att gå åt rätt håll, försök njuta lite av att det är bebis på gång därinne! :)
  • vår sommar
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 15:32:31 följande:

Åh vad jag vill testa, men lloyds verkar ha stängt idag så lämnade cb digital och åkte ut på landet, är sannolikt inte hemma förän tisdag så tidigaste möjligheten att testa blir på onsdag morgon. Då är jag på BIM -3 eller -2.

Börjar ju inbilla mig mer och mer symptom. I torsdags fick jag ont i vänster sida av livmodern en liten stund, ända sedan två dagar efter BIM har jag haft ont i brösten, speciellt vårtorna, ibland riktigt påtagligt. Idag mår jag dessutom lite illa, speciellt när jag åker bil vilket var samma med dottern men kanske inte såhär tidigt. Så ja, jag som skulle vara tålmodig och inge inbilla mig massa symptom är nu ytterst otålig. Samtidigt vet jag vad ett negativt test gör med ens psyke speciellt innan BIM då man klamrar sig fast vi ett desperat hopp. Jag har typ inte ett enda klädesplagg kvar efter barnen heller så kommer behöva införskaffa nytt när det väl blir, dvs att jag sitter o tittar på vagnar och bebiskläder ^^

Hur resonerar ni kring era jobb? I slutet av aug har jag varit anställd ett år inom det jag är utbildad i. Känns lite fel eller iaf läskigt att komma o säga att man ska bli borta ett tag. Samtidigt är det ju så livet ser ut för både kvinnor och förhoppningsvis i ökad utsträckning även män. Men känner mig lite som en skurk.

Jag hade varit fast anställd i 3 månader när jag blev gravid med sonen. Det är sånt man får räkna med som arbetsgivare. Tänk inte på det. Make a baby
Svar på tråden Vi med BIM i augusti