• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Anonym (Alice)

Är det ovanligt många plus i denna tråd? 40% ca borde väl sannolikt plussa? Kul i alla fall med plus :)

• Humlan26

Slutade med mini pe 2/7. Tre veckor senare fick jag mens, som höll i sig i 4 dagar. Nu knappt en vecka senare har jag fått mens igen...! Vad händer? Nån som känner igen sig?

• Anonym (Bim 3 augusti)
    Humlan26 skrev 2015-08-01 16:41:44 följande:

Slutade med mini pe 2/7. Tre veckor senare fick jag mens, som höll i sig i 4 dagar. Nu knappt en vecka senare har jag fått mens igen...! Vad händer? Nån som känner igen sig?

Kan kanske va att din kropp inte hunnit ställa om sig än.
  • Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-08-01 13:34:04 följande:

Aha då ska jag börja testa då? :) för jag tog ett i morse som var väldigt svagt. Men då testar jag på tisdag :)

Hur länge har du tempat? Brukar NC ha rätt? Om du inte tempat så länge eller NC inte alltid har rätt så kanske det är bäst att börja lite innan, så att du inte missar tänker jag
  • Villbligravidnu
    Anonym (Jenny) skrev 2015-08-01 12:29:13 följande:

Hej. Idag började tempen gå ner och jag fick "spottings" och världens mensvärk, så det tar sig nog inte denna månad

Väntar tills mensen riktigt sätter in innan jag vet nästa bim.  Jag undrar om det är värt att börja med äl-tester eller om man ska bara köra på 2-3 ggr/v. Allt testande och alla tankar på det tycker jag har tärt på mig. Dessutom så trodde jag verkligen att jag var gravid. Hade så mkt symtom. Tänk att man kan bli så lurad. Att det bara var pms. Nästa gång ska jag inte testa för tidigt.

Jag tycker inte fet funkar med ÄL-stickor och har varit för snål för CB så tempar istället. Man får reda på när ÄL har varit i dagen efter, men det funkar för oss. Vi sexar varannan dag, ibland varje dag en vecka innan beräknad ÄL och tills temphöjningen varit. Vi har inte missat nån äl hittills ett tips om du vill slippa ÄL-stickor men ändå veta när ÄL är
  • Villbligravidnu
    Humlan26 skrev 2015-08-01 16:41:44 följande:

Så var det när jag slutade med P-piller efter 10 år. Hade mens varannan vecka i 1 månad och sen var jag preggo på direkten ÄL kan ske närsomhelst efter ppillerstopp, kroppen blir lite knäpp då
  • Malin 845
    Villbligravidnu skrev 2015-08-01 17:52:05 följande:
    Hur länge har du tempat? Brukar NC ha rätt? Om du inte tempat så länge eller NC inte alltid har rätt så kanske det är bäst att börja lite innan, så att du inte missar tänker jag smile1.gif
    Ge tempat några månader. Men pga nattjobb så har inte tempningen kontinuerlig. Men den har visat äl tidigare. Jag kollar med tester med så jag kan tajma in :) känner av lite molnande värk nu så den är nog på g :)
  • Fian88
    Elyssa81 skrev 2015-08-01 12:10:27 följande:

Är det här ett spökstreck? Det är det va? php4FqVqY65777.jpg

Tycker ändå det ser rosa ut! Dock har jag fått många spök på dom stickorna. Men inte så starkt som på ditt! Hoppas hoppas . Hade jag vatt du hade jag testat med en annan sort imorgon eller i övermorgon.
  • FamMorrhår

Tre dagar med spottings (nytt för mig) å nu verkar mensen ha kommit på dag 25... Sur nu.. Tycker jag de där dumma tuttarna kan krympa tillbaka till normalt illa kvickt morr...

Nytt BIM 25-26/8 då.... Tycker cykeln är kort nu...

• Humlan26
    Villbligravidnu skrev 2015-08-01 17:59:38 följande:

Så var det när jag slutade med P-piller efter 10 år. Hade mens varannan vecka i 1 månad och sen var jag preggo på direkten ÄL kan ske närsomhelst efter ppillerstopp, kroppen blir lite knäpp då

Märkliga kroppar! Vill ju bli gravid.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti