• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Symetrical
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 09:19:10 följande:

Nu har mina bröst ömmar konstant sen två dahar efter ÄL, dvs 7 dagar. Kan inte minnas att det brukar vara såhär men det behöver ju givetvis inte betyda ngt.

Detta och att jag är hård i magen är väl de symptom jag har. Det kliar i fingrarna att testa. Kanske köper lloyds idag och testar imorgon bitti på äl+9 men vet inte. Vill inte jinxa haha ^^

Bildas HCG redan av ett befruktat men inte fäst ägg?

Jag säger testa!!! Köp ett tvåpack, så kan du ju ta det andra två dagar senare.

Ja, hcg börjar utsöndras i väldigt liten mängd redan då ägget befruktas, men ökar inte kraftigt förrän ägget fäst. Det är därför vissa få (som är i princip överkänsliga mot hcg) kan få äkta gravsymptom bara någon dag efter äl.
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-08-02 08:49:09 följande:
    Precis! Köpte bara ett så testar med stickor de kommande dagarna. Hoppas hoppas smile1.gif . Är på äl+9 idag tror jag. Jag tittade ju bara på testet efter 3 minuter så det här KAN ju ha dykt upp inom tio. Vaknade kvart i fem och behövde kissa, så efter tre minuter gick jag ju och la mig igen smile5.gif
    Spännande värre! Håller alla tummar och tår för dig! Har du testat nåt med äl-test? Jag fick ju en tjusig stegring på dem även de dagar som gravstickorna inte vart något direkt starkare.
  • Solskenihjärtat
    Anonym (Hoppas) skrev 2015-08-02 11:48:34 följande:

Jag är exakt lika!! Jag har slösat över 600 kr denna månad på enbart gravtest! Började dagen efter äl och testar dagligen bim-5 idag! I morgon ska jag testa med testa tidigt stickor ;)

Skönt att höra att man inte är ensam om det! :)

Kan trösta dig med att jag la ungefär 1500kr förra månaden på alla möjliga tester, var nog apotea.se bästa kund! Var ju så övertygad om att jag var gravid (vilket stämde) att det kändes fullt normalt att testa flera gånger om dagen :D

Hade lovat mig själv att låta bli att göra samma sak denna gång, men det gick ju sådär ;)

Har ni försökt länge?
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-08-02 11:11:43 följande:

Behöver er input! Har läst att man ska ha 6 tre dagar på raken från den dag man har positivt ÄL-test. Vi hade det när jag blev gravid med sonen. Igår var dag 2 och vi fick ingen möjlighet att mysa. Vad tror ni om våra möjligheter? Nojjar jag i onödan?

Gud, ja!

Vi hade sex en och tre dagar innan äl den här gången och det tog ju sig.

Förra gången bara 2-3 dagar innan och då vart jag ju också preggo.

Tror att det är betydligt större chans att det tar sig när man har sex för att man vill det och inte för att man "måste". Känns som att kvinnan är mer mottaglig då, sant spermierna piggare och gladare.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-02 11:47:10 följande:

Min NC har inte påvisat äl än. Men jag har nu äggviteflytnkngnar som jag kan göra "broar" med. Betyder det att äl är snart o inte i slutet av nästa vecka? Känner också molnande smärta i rygg och nere vid ljumskarna.

Bådar gott, vännen!

Jag brukar dock få äggviteflytningar i nästan en v innan äl, så kolla med äl-test från typ imorgon eller på tisdag så lär du inte missa den.
  • Louise87

Hej! Någon som har haft ilande känsla i äggstockarna efter ägglossning? Hade det några dagar, men har nu övergått till svag molvärk. (Om jag inte bara inbillar mig ;) ) har BIM 8/8!

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-02 12:16:03 följande:
    Bådar gott, vännen!

Jag brukar dock få äggviteflytningar i nästan en v innan äl, så kolla med äl-test från typ imorgon eller på tisdag så lär du inte missa den. smile1.gif
    Vad bra! :)

Aha, ja jag är nervös för att missa äl så hoppas inte det :). Har bara två äl teststickor kvar så har beställt nya med dubbel hormonindikator. Hoppas de hinner fram :) och att de visar tydligt när ägget är på väg :)

Förresten, skickade ett meddelande till dig ;)
  • Fian88
    Symetrical skrev 2015-08-02 12:05:36 följande:
    Spännande värre! Håller alla tummar och tår för dig! Har du testat nåt med äl-test? Jag fick ju en tjusig stegring på dem även de dagar som gravstickorna inte vart något direkt starkare. smile1.gifphpAul1CZ28799.jpg
    Kör inte med äl-test eftersom vi ändå har sex så ofta!
  • Elyssa81

Äsch! Idag visar testet bara ett svagt streck som jag också antar är spökstreck! Väldigt starkt test för att vara spökstreck igår, men det får man väl ta antar jag med de billiga testerna.

Jaja, jag får väl testa varannan dag eller nåt tills mensen/plusset kommer! Men kommer nog vänta några dagar först!

Jag är mer rädd för att bli gravid och få missfall än vad jag är att inte bli gravid just nu!

• EmmaElisabeth2
    misslina skrev 2015-08-02 10:30:03 följande:

Aha... Tack för svar:)

Men hur vet du att du inte haft äl?

Jag tempar dagligen och har gått över till LH-test :) dom 10 i förpackningen tog slut och jag ville hålla koll
Svar på tråden Vi med BIM i augusti