• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • mikamon

Jag har BIM den 7-8aug, men plussade idag på ÄL+9. Väldigt, väldigt svagt plus dock så får ser hur det hela utvecklar sig :)

• MoKa
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 15:32:31 följande:

Åh vad jag vill testa, men lloyds verkar ha stängt idag så lämnade cb digital och åkte ut på landet, är sannolikt inte hemma förän tisdag så tidigaste möjligheten att testa blir på onsdag morgon. Då är jag på BIM -3 eller -2.

Börjar ju inbilla mig mer och mer symptom. I torsdags fick jag ont i vänster sida av livmodern en liten stund, ända sedan två dagar efter BIM har jag haft ont i brösten, speciellt vårtorna, ibland riktigt påtagligt. Idag mår jag dessutom lite illa, speciellt när jag åker bil vilket var samma med dottern men kanske inte såhär tidigt. Så ja, jag som skulle vara tålmodig och inge inbilla mig massa symptom är nu ytterst otålig. Samtidigt vet jag vad ett negativt test gör med ens psyke speciellt innan BIM då man klamrar sig fast vi ett desperat hopp. Jag har typ inte ett enda klädesplagg kvar efter barnen heller så kommer behöva införskaffa nytt när det väl blir, dvs att jag sitter o tittar på vagnar och bebiskläder ^^

Hur resonerar ni kring era jobb? I slutet av aug har jag varit anställd ett år inom det jag är utbildad i. Känns lite fel eller iaf läskigt att komma o säga att man ska bli borta ett tag. Samtidigt är det ju så livet ser ut för både kvinnor och förhoppningsvis i ökad utsträckning även män. Men känner mig lite som en skurk.

Jag väntade på fast tjänst när jag blev gravid med sonen. Orkade inte vänta på min arbetsgivare längre. Fick fast under tiden jag var hemma med barnet. Nu har jag jobbat ett år ganska exakt och har inga dåliga samveten över att gå hem igen om det vill sig väl :) Tänk inte på jobbet. Det finns vikarier. :)
  • emzerus
    Murvel82 skrev 2015-08-02 15:58:48 följande:
    Härligt Emzerus! Ser definitivt ut att gå åt rätt håll, försök njuta lite av att det är bebis på gång därinne! :)
    Tack, ja jag ska definitivt försöka med det! :)
  • My102
    mikamon skrev 2015-08-02 16:01:59 följande:

Jag har BIM den 7-8aug, men plussade idag på ÄL+9. Väldigt, väldigt svagt plus dock så får ser hur det hela utvecklar sig :)

Vad använde du för gravtest? Vi har BIM samtidigt! :) Jag är på ÄL+7,8 :)

Och GRATTIS!!
  • Anonym (Alice)
    MoKa skrev 2015-08-02 16:29:13 följande:

Jag väntade på fast tjänst när jag blev gravid med sonen. Orkade inte vänta på min arbetsgivare längre. Fick fast under tiden jag var hemma med barnet. Nu har jag jobbat ett år ganska exakt och har inga dåliga samveten över att gå hem igen om det vill sig väl :) Tänk inte på jobbet. Det finns vikarier. :)

Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...

Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet
  • mikamon
    My102 skrev 2015-08-02 17:47:52 följande:

Vad använde du för gravtest? Vi har BIM samtidigt! :) Jag är på ÄL+7,8 :)

Och GRATTIS!!

Tack! Jag använde en från Lloyds apotek :)

När ska du testa?
  • Elyssa81
    emzerus skrev 2015-08-02 15:45:12 följande:

Är idag på bim-1 och plussade i torsdags den 30 juli och sen dess har gravtesten iaf ökat i styrka. Det gjorde testen inte förra månaden och då¨blev det tyvärr missfall ett par dagar efter bim :( Eftersom testen iaf ökar i styrka nu så kanske jag kan slappna av lite eller vad tror ni?

Usch är jobbigt att inte veta men jag kan inte göra annat än att försöka tänka positivt! Och inte vara rädd för att gå på toa med risken att se blod :(

Så här såg testet ut 30 juli

Sen såg det ut så här den 31 juli

Och idag den 2 augusti:

Stort grattis!!
  • mikamon
    mikamon skrev 2015-08-02 18:10:27 följande:

Tack! Jag använde en från Lloyds apotek :)

När ska du testa?

Deras egna test alltså :)
  • Elyssa81
    monn skrev 2015-08-02 13:03:29 följande:

När har du bim då?:)

Jag vet inte riktigt! Har fått utslag två gånger på ÄL-testerna, tror jag! Det senaste med digitala. Allt är uppochner efter senaste missfallet. Det är därför jag inte har någon koll på vad som händer!
  • Elyssa81
    mikamon skrev 2015-08-02 16:01:59 följande:

Stort grattis .
Svar på tråden Vi med BIM i augusti