• Murvel82

Vi med BIM i augusti

Plockade ut kopparspiral i maj och är nu på vårt 2:a försök med första barnet! Verkar ha oregelbunden cykel, så kör för första gången med CB ÄL-stickor. 
    Hade senaste mensen den 14/7-17/7 och redan idag fick jag blinkande smiley..!! Glad Det var ju tur att jag har kollat denna månad, annars hade jag missat detta helt.. Är det nån mer här som kör med CB ÄL-stickor? 

• Murvel82
    Elyssa81 skrev 2015-07-22 12:04:18 följande:
    Jag gjorde det förra månaden och blev gravid, men gubben kan blinka i många dagar innan den blir fast tyvärr.
    Ok, tack Elyssa81! Bra att veta?. Och stort grattis till plusset Skrattande 
    Vet du om du blev gravid när smileyn var fast eller medan den fortfarande blinkade?
  • Murvel82
    Murvel82 skrev 2015-07-22 12:21:30 följande:
    Ok, tack Elyssa81! Bra att veta?. Och stort grattis till plusset Skrattande 
    Vet du om du blev gravid när smileyn var fast eller medan den fortfarande blinkade?
    Oj, där blev det ett frågetecken mitt i alltihopa? ?
    Bra att veta! skulle det vara Cool
  • Murvel82
    Mammabertil skrev 2015-07-22 14:17:59 följande:

Idag är det 7 dagar sedan missfallet kom igång, inte blött på två dagar. Jag testa blankt på gravtest för 8 dagar sedan. Hade Bim för 11 dagar sedan. Frågan är nu hur reagera kroppen på det tidiga missfallet. Kommer äl 14 dagar efter mitt Bim, eller 14 dagar efter jag började blöda? Eller däremellan?

Tråkigt med missfallet :(
    Hoppas kroppen återgår till det normala så fort som möjligt!
  • Murvel82
    Fsake skrev 2015-07-22 18:14:21 följande:
    Jag använde cb digital denna cykel. Hade blinkande smiley i 7 dagar men sen tog testen slut och har ingen möjlighet att köpa nya nu på semestern.. Blir det inget testar jag igen nästa cykel och då ser jag till att ha tillräckligt med test
    7 dagar?! Ok, så det där med att det står på paketet att den fastställer de 4 mest fertila dagarna ska man alltså ta med en nypa salt, verkar som att det kan variera en hel del.
    Då är det bara att fortsätta sexa på och hoppas på det bästa  Solig 
  • Murvel82
    TheRealMe skrev 2015-07-24 09:16:52 följande:
    Jag kör oxå med CB digitala äl! Tycker dom är smidigare då jag är sämst på att tyda stickor :)

Nu längtar man till denna dumma blödningen ska sluta så man kan ha lite kul men man ff e på semestern o inte är stressad.

Det är första månaden jag använder CB ÄL stickor och de är verkligen superlätta att använda, skönt att slippa jämföra streck känner jag. . . Började testa ganska tidigt i cykeln, för misstänker att jag har oregelbunden cykel. Hade mens 14-17 juli, så började testa på dag 7 och fick jag rund ring men redan dag 8 blinkande smiley! Sen fick jag höra här att den blinkande gubben kunde man få i många dagar, så jag räknade med att fortsätta testa, men igår fick jag redan fast smiley (!) på dag 9, glad att jag testade med CB denna månad, annars hade jag trott att ÄL skulle vara längre fram. Så nu har vi varit rena rama duracellkaninerna här Tungan ute 
    Hoppar på massor med Plus för alla oss i tråden!

• Murvel82
    TheRealMe skrev 2015-07-24 18:43:46 följande:
    Ja precis :).

Jag har oxå hört att man kan få blinkande smiley i flera dagar men jag har kanske haft som Max 3 dagar o sen fast. Det står ju på förpackningen att man inte ska testa efter fast gubbe. Men är det nån som har testat efter ändå?

Men det är bra att ni ligger i nu :).
    Yes, testade idag för skojs skull och det verkar funka, blev rund ring. Så det verkar som att vi har lyckats pricka stegringen och dagarna med max fertilitet.
    Nu återstår "bara" att vänta och se om det tagit sig. ;)
    Hur har det gått för er TheRealMe? Har det funkat med stickorna?
  • Murvel82
    Anonym (Hejhej) skrev 2015-07-26 10:05:01 följande:

hoppar in!

Borde ha ÄL nu i dagarna ( kör med clearblue tester) så jag och sambon sexar till det lite extra nu.

Hoppas på majbebis:)

Välkommen! :)
  • Murvel82
    My102 skrev 2015-07-26 22:42:28 följande:
    Blev fundersam nu. Jag har själv använt CB digital ÄL test och fått fast smajl gubbe, ingen blinkande smajl gubbe. Vet du vad skillnaden är?
    Hej My102!
    Men fast smiley får man väl under sina två mest fertila dygn tror jag? Då lyser den i 48h. Så då råkade du testa precis just då? 
  • Murvel82
    My102 skrev 2015-07-27 06:42:06 följande:
    Jag började testa för en vecka sedan, måndagen den 20 juli, fick negativt mån-fre. Men på lördagen kunde jag inte testa också testade jag igår och fick fast smajl gubbe :). Jag hade mens 8-12 juli så jag började testa 8 dagar efter mens. Tror man ska ta dem kontinuerligt för att se när ÄL inträffar. Dock så har jag regelbunden mens. Kanske skulle smajl gubben ha blinkat i lördags om jag hade tagit test då :)
    Ok! Ja, så är det säkert! Hoppas det ger resultat nu ;)
  • Murvel82
    misslina skrev 2015-07-28 11:28:23 följande:

Igår beställde jag hem cv med dubbel hormonindikator. Till helgen blir det stt börja testa inför ägglossningen. Tror vi missade ägglossningen lite trots stickor. Men jag tror äl inte är förrän nästa vecka. Min cykel varierar lite mellan 28 och 35 dagar...

Samma här, verkar variera mellan 25-31 dagar.. men testade med lila CB ÄL test för första gången den här månaden och fick blinksmiley den 22/7 och sen fast smiley 23/7, blir spännande att se hur det gått!
    Tror jag kan ha en lutealfas på 14 dar men är verkligen inte säker, hur räknar man ut detta? Den fasta smileyn håller ju i sig i två dar, räknar man från den första dan eller andra? För BIM borde isåfall vara typ 5-6/8?
  • Murvel82
    Angdev skrev 2015-07-30 21:23:38 följande:

FL bråkar med mig så jag provar igen :)

BIM                                     
    1/8
    Anonym (Plus i augusti?), 5:e försöket
    Kvinna84a, 8:e försöket
    2/8
    Fsake, 3:e försöket, 3:e barnet
    Tablettask, 3:e försöket
    Fian88, 13:e försöket, 2:a barnet
    Liam05 (ev +)
    3/8
    Pluttan, 3:e försöket, 4:e barnet
    FamMorrhår, 2:a barnet
    Anonym (Vippan), 1:a försöket, 2:a barnet
    Tedrickarn
    vår sommar, 4:e försöket, 2:a barnet
    babytjejen, 4:e försöket
    mammaA93, 3:e försöket
    emzerus (ev +)
    Villbligravidnu, 5:e försöket
    Anonym (Bim 3 augusti)
    4/8
    AsterA, 1:a försöket, 2:a barnet
    5/8
    Tiger grr, 1:a försöket, 4:e barnet
    Interiorista, 1:a försöket, 3:e barnet
    Therese78, 3:e försöket, 3:e barnet
    Anonym (Jenny), 3:e barnet
    6/8
    MamsenTramsen, 2:a försöket, 2:a barnet
    livias, 3:e försöket, 1:a barnet
    Yennie88, 3:e försöket, 1:a barnet
    Jonnis
    7/8
    My 102
    Elyssa81
    Anonym (Snel), 1:a försöket, 1:a barnet
    8/8
    Anonym (Alice), 1:a försöket, 3:e barnet
    9/8
    Annan87, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kaffe Tös, 1:a barnet
    hondendärtjejen, 2:a barnet
    10/8
    Fronten, 4:e försöket, 3:e barnet
    Mamma 80, 3:e barnet
    BeccaBus, 1:a försöket, 2:a barnet
    Borghild, 1:a försöket
    H1ssa
    Anonym (Nr3), 2:a försöket, 3:e barnet
    11/8
    Natt91, 2:a försöket
    Spring16
    Angdev, 9:e försöket, 2:a barnet
    Ted19
    Solskenihjärtat, 2:a försöket, 1:a barnet
    12/8
    Mjön, 2:a försöket, 1:a barnet
    Jenka81, 4:e barnet
    Anonym (Hejhej)
    13/8
    Mammabertil, 4:e försöket, 4:e barnet
    Anonym (oooops?), 3:e barnet
    14/8
    Missii, 2:a försöket
    sommarblomma1, 3:e försöket, 3:e barnet
    Tussigullan
    15/8
    Anonym (Nymis), 2:a barnet
    Lilla My o co, 2.a försöket, 3.e barnet
    Millemupp, 3:e försöket, 2:a barnet
    16/8
    QueenS, 2:a försöket
    Kolan91, 5:e försöket, 1:a barnet
    Anonym (Blomman), 2:a försöket, 2:a barnet
    HepaticaNobilis, 2:a försöket, 2:a barnet
    Sali2015, 3:e försöket, 1:a barnet
    17/8
    marol, 3:e försöket
    Flerattälska
    18/8
    Suada86, 3:e försöket, 1:a barnet
    MoKa, 3:e försöket, 2:a barnet
    19/8
    m2b, 4:e försöket
    Thotis90, 1:a försöket
    TheRealMe, 2:a barnet
    Solstrålen1988
    20/8
    misslina, 2.a försöket, 3:e barnet
    SamsonS, 1:a försöket, 2:a barnet
    21/8
    9camilla9, 1:a försöket, 2:a barnet
    hennaah
    22/8
    e87, 2:a försöket, 2:a barnet
    23/8
    björnbär, 3:e försöket
    Anonym (Tredje gången gillt)
    halo83, 15:e försöket
    Adorii, 2:a barnet
    Nirvie, 5:e försöket
    24/8
    Maka94, 1:a barnet, 4:e försöket
    Maria_87@, 11:e försöket, 1:a barnet
    kastrullen, 9:e försöket, 1:a barnet
    25/8
    line89
    Humlan26
    26/8
    Emilix, 1:a försöket, 1:a barnet
    miamarina84, 11:e försöket, 1.a barnet
    27/8
    Maalon
    SessanSessan, 3:e barnet
    28/8
    Adam2011, 5:e försöket, 4:e barnet
    29/8
    30/8

Väntar på BIM-datum
    Murvel82, 2:a försöket, 1:a barnet
    Anonym (Hejhej)
    Vadvetjaaaaag 
    Malin845

PlusGravidPLUSSATGravidPlus

30/7
    Symetrical BF 12/4
    miillaw BF 4/4 5:e försöket

Hej Angdev!
    Är inte helt säker men tippar på BIM 6/8 :)
  • Murvel82
    Symetrical skrev 2015-07-31 18:56:17 följande:
    För f a n vilken äcklig, men samtidigt fascinerande och sjukt informativ bild! Allt på samma gång! smile2.gif
    Haha, word!!
  • Murvel82
    emzerus skrev 2015-08-02 15:45:12 följande:

Är idag på bim-1 och plussade i torsdags den 30 juli och sen dess har gravtesten iaf ökat i styrka. Det gjorde testen inte förra månaden och då¨blev det tyvärr missfall ett par dagar efter bim :( Eftersom testen iaf ökar i styrka nu så kanske jag kan slappna av lite eller vad tror ni?

Usch är jobbigt att inte veta men jag kan inte göra annat än att försöka tänka positivt! Och inte vara rädd för att gå på toa med risken att se blod :(

Så här såg testet ut 30 juli

Sen såg det ut så här den 31 juli

Och idag den 2 augusti:

Härligt Emzerus! Ser definitivt ut att gå åt rätt håll, försök njuta lite av att det är bebis på gång därinne! :)
  • Murvel82
    Therese78 skrev 2015-08-03 14:15:03 följande:

Imorse plussade jag, ÄL+10 vilket är bim-2 för mig. Försöker ladda upp en bild. Kanske syns det dåligt men jag känner mig säker på resultatet, det är snäppet för tydligt och rosa för att vara ett spökstreck (fått flera såna månaderna innan).

Mitt enda symptom har varit att jag drömt mycket senaste tre nätterna. Ingen molvärk, inga ömmande bröst eller ngt annt tecken.

Jag har långa cykler och har tempat och använt appen Fertility Friend, det har hjälpt mig att hitta ägglossning och framförallt fastställt att ägglossning varit så man sluppit undra.

Funderar på att vänta några dar och köpa ett digitalt test så sambon förstår bättre att det är på riktigt. Hoppas fröet stannar bara! ????

phpiH9sLh10382.jpg

Hurra!!! Stort grattis :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti