• modsey

Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?

Efter att ha stått längst bak och inte kunnat se ordentligt när mina barn uppträtt på skolans lucia, avslutningar och andra arrangemang kommer jag i höst föreslå att man faktiskt håller såna här tillställningar för den närmaste familjen. Framstår man som en glädjedödare då eller vad tror ni ? Men jag är hjärtligt trött på att vissa familjer med tjocka släkten pajar de bästa platserna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-12 13:09
    Det var så självklart att jag inte ens tänkte på det när jag skrev, men HAR man ingen närvarande mamma eller pappa. Om de är döda, sitter i fängelset, skiter i barnen eller bara är på jobbet så självklart är det ok att ta med sig en till person då.
    Men det är när man trots att man är två föräldrar dör, eventuella syskon med utöver det plockar med sig folk från släkten som säkert tycker det är kul att titta på Luciatåget och sina barnbarn.
    Problemet är ju att vi är flera föräldrar som då inte ser våra barn uppträda och flera barn har blivit ledsna över att de tror att mamma/ pappa inte är där!

• Svar på tråden Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?
  • modsey
    Flickan och kråkan skrev 2015-06-11 20:25:29 följande:
    Nej, det förstår jag men med lite tanke bakom kan det säkert vara ett förslag som får gehör. Roligare för alla inblandade.
    det har varit på tapeten för något år sen, men personalen sa i från. Vilket jag faktiskt förstår!
    BeanBag skrev 2015-06-11 20:22:24 följande:

På förskolan jag jobbar på har vi satt Max två vuxna per familj som gräns just för att lösa det här problemet.

Nästa avslutning kommer det att vara samma regler på mina barns skola efter mitt förslag.

Bra tycker jag!!
  • Flickan och kråkan
    modsey skrev 2015-06-11 20:39:13 följande:
    det har varit på tapeten för något år sen, men personalen sa i från. Vilket jag faktiskt förstår!
    BeanBag skrev 2015-06-11 20:22:24 följande:

På förskolan jag jobbar på har vi satt Max två vuxna per familj som gräns just för att lösa det här problemet.

Nästa avslutning kommer det att vara samma regler på mina barns skola efter mitt förslag.

Ja, så kan det givetvis vara. Jag förstår bara inte riktigt varför. Jag har vanligtvis varit på personalsidan av frågan.
  • En blå giraff

Jag kan faktiskt hålla med. På min sons avslutning idag såg vi knappt någonting. Fick sitta nästan längst bak i kyrkan. Min 4-åring blev ledsen för att han inte fick se barnen som sjöng. En del är ju också väldigt fräcka och ställer sig mitt i vägen för att kunna fotografera och filma, så de som sitter bakom inte ser alls.

• modsey
    Flickan och kråkan skrev 2015-06-11 20:42:19 följande:
    Ja, så kan det givetvis vara. Jag förstår bara inte riktigt varför. Jag har vanligtvis varit på personalsidan av frågan.
    jag gissar att de inte vill eller kan prioritera övertid på det sättet för att tillfredsställa far och morföräldrar....
  • En blå giraff

Reserverade platser åt yngre syskon skulle ha varit toppen tycker jag! Det var en bra idé. Jag stör mig egentligen inte på om alla vill ha med hela släkten bara inte alla dessa ska stå framför min 4-åring så han inte ser....

• Flickan och kråkan
    modsey skrev 2015-06-11 20:50:02 följande:
    jag gissar att de inte vill eller kan prioritera övertid på det sättet för att tillfredsställa far och morföräldrar....
    Fast det behöver ju inte innebära övertid. Jag har aldrig arbetat övertid för att vi haft flera omgångar av ett luciatåg eller en juluppvisning. 
  • modsey

[quote=75412476][quote-nick]Flickan och kråkan skrev 2015-06-11 21:00:15 följande:[/quote-nick]

Fast det behöver ju inte innebära övertid. Jag har aldrig arbetat övertid för att vi haft flera omgångar av ett luciatåg eller en juluppvisning. 

[/quote har ni de här tillställningarna på dagtid då ?

• modsey
    En blå giraff skrev 2015-06-11 20:58:03 följande:

Reserverade platser åt yngre syskon skulle ha varit toppen tycker jag! Det var en bra idé. Jag stör mig egentligen inte på om alla vill ha med hela släkten bara inte alla dessa ska stå framför min 4-åring så han inte ser....

Och han är bekväm att stå där längst fram utan dig eller pappan när ni får plats där bak ?
  • Flickan och kråkan
    modsey skrev 2015-06-11 21:05:17 följande:

[quote=75412476][quote-nick]Flickan och kråkan skrev 2015-06-11 21:00:15 följande:[/quote-nick]

[/quote har ni de här tillställningarna på dagtid då ?

Ja. 
  • modsey
    Flickan och kråkan skrev 2015-06-11 21:08:42 följande:

Ja. 

Här börjar de ca 17 - 18 för att föräldrar ska kunna komma ifrån.

Att komplettera det med en dagföreställning vore såklart toppen.
Svar på tråden Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?