• modsey

Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?

Efter att ha stått längst bak och inte kunnat se ordentligt när mina barn uppträtt på skolans lucia, avslutningar och andra arrangemang kommer jag i höst föreslå att man faktiskt håller såna här tillställningar för den närmaste familjen. Framstår man som en glädjedödare då eller vad tror ni ? Men jag är hjärtligt trött på att vissa familjer med tjocka släkten pajar de bästa platserna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-12 13:09
    Det var så självklart att jag inte ens tänkte på det när jag skrev, men HAR man ingen närvarande mamma eller pappa. Om de är döda, sitter i fängelset, skiter i barnen eller bara är på jobbet så självklart är det ok att ta med sig en till person då.
    Men det är när man trots att man är två föräldrar dör, eventuella syskon med utöver det plockar med sig folk från släkten som säkert tycker det är kul att titta på Luciatåget och sina barnbarn.
    Problemet är ju att vi är flera föräldrar som då inte ser våra barn uppträda och flera barn har blivit ledsna över att de tror att mamma/ pappa inte är där!

• Svar på tråden Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?
  • modsey
    fluu skrev 2015-06-11 20:04:22 följande:

Jag får nog också köra på glädjedödare. Hade det varit trångt om plats hade jag istället föreslagit ett man flyttade skolavslutningen till en rymligare plats.

Tyvärr finns det ingen rymligare plats. Inte där alla kan sitta för att se. De längst bak kommer alltid att se sämre.
    Lena skrev 2015-06-11 20:04:24 följande:

Det är bättre de faktiskt räknar med att fler kommer så alla kan se.

Bygga ut då menar du??
    Santin skrev 2015-06-11 20:05:59 följande:

Först dit för först mala. Vad du hade kunnat ta upp till diskussion är just hur platser ska fördelas så att syskon och ni föräldrar får platser så ni ser.

ok så då hyr jag in mina 35 kusiner nästa gång så kan de paxa stolar med fika, väskor och kappor
    Vart går gränsen?
    Varför inte göra det trevligt för barnen i förta hand och vet du, det var flera barn som var ledsna för att de inte såg att mamma/ pappa såg dem när de stod på scen. Om det varit en större konserthall/ teater hade det kunnat lösas, men vi har ju liksom den lokal vi har.... 
  • modsey
    Flickan och kråkan skrev 2015-06-11 20:08:49 följande:
    Då kör man flera omgångar istället. Det är inte särskilt svårlöst egentligen.
    tror inte skolans personal är så pigga på det, men visst kan jag föreslå...( men vet egentligen svaret)
  • Alexi

Fast man kan vara ute. På förskolan har vi luciatåg ute och skolans avslutning var ute den också. Då är chansen klart större att alla ser lite.

• modsey
    Alexi skrev 2015-06-11 20:14:07 följande:

Fast man kan vara ute. På förskolan har vi luciatåg ute och skolans avslutning var ute den också. Då är chansen klart större att alla ser lite.

och troligen färre "gamlingar" som kommer!
    Vet att skolan haft det konceptet just för Lucia några år, vet inte varför de slutade med det.
    Iofs blir det mer väderberoende, så det kan vara en orsak kanske.
  • Flickan och kråkan
    modsey skrev 2015-06-11 20:12:26 följande:

tror inte skolans personal är så pigga på det, men visst kan jag föreslå...( men vet egentligen svaret)

Fast det är vanligt på skolor.
  • modsey
    Flickan och kråkan skrev 2015-06-11 20:17:51 följande:
    Fast det är vanligt på skolor.
    på en del andra inte,.e skulle jag vilja påstå.
    Jag har inget emot det förslaget men det är ju liksom inte mitt beslut
  • BeanBag

På förskolan jag jobbar på har vi satt Max två vuxna per familj som gräns just för att lösa det här problemet.

Nästa avslutning kommer det att vara samma regler på mina barns skola efter mitt förslag.

• Alexi

Fast flera omgångar verksr trist. Var ju jättehöftigt att stå vid skolan igår med flera hundra elever som sjöng tillsammans och sen olika klasser sjöng en i taget.

• Flickan och kråkan
    modsey skrev 2015-06-11 20:19:21 följande:

på en del andra inte,.e skulle jag vilja påstå.

Jag har inget emot det förslaget men det är ju liksom inte mitt beslut

Nej, det förstår jag men med lite tanke bakom kan det säkert vara ett förslag som får gehör. Roligare för alla inblandade.
  • Flickan och kråkan
    Alexi skrev 2015-06-11 20:23:40 följande:

Fast flera omgångar verksr trist. Var ju jättehöftigt att stå vid skolan igår med flera hundra elever som sjöng tillsammans och sen olika klasser sjöng en i taget.

Men alla elever är ju med varje gång givetvis. Flera hundra elever får sjunga två eller tre gånger istället för en. Roligare när man lagt tid och energi på att öva och rigga upp allt och klätt sig fin .
Svar på tråden Måste alla ta med mormödrar farmödrar o hela halva släkten till avslutningar ?