Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
Har du något råd till ditt unga jag?
Tro på dig själv! Du kan mycket mer än du tror! Du är värd lika mycket som alla andra! Nöj dig inte med slödder till karlar!
Lita inte för mycket på andra.
Sluta mens leken er bra
Testa inte vara annat än du är
Åk inte 100 mil bort och börja ditt liv här
Sluta lita på att människor, kan ändras
Sluta hopas att alt blir bra, det blir bara bra om man gör det bra själv
Spring ut o våga gör grejor i livet.
Mår du dåligt på att göra något du inte måste göra, så ska du inte göra det!
1. Ansträng dig mer, jag vet att du kan, men det är vad som finns på papper som kommer räknas resten av livet.
2. Välj en annan skola.
3. Strunta i den där mannen.
4. Gör mer. Res mer, ta dykcert, åk tidigare och stanna längre.
Ha självrespekt! Du bestämmer över din kropp! Kärlek och sex är inte alltid samma sak. Det är inte kärlek han ger dig genom att du tvingas ha sex med honom eller göra saker som du inte vill. Du är värd bättre!
Våga stå på dig och det du tror på. Gör det som känns rätt, inte vad som förväntas av dig. Ditt inre kompass har alltid rätt. Våga säga nej och stå på dig även om det känns som att du sviker dina allra närmaste. Tro mig, de kommer att förstå dig trots att det inte känns så. För de älskar dig. I slutändan kommer de att hålla med dig. De kommer också att inse att du vet vad du vill med ditt liv. Och efter det kommer de aldrig att pressa dig till ett liv som du inte vill ha.
Sköt skolan!
Live life
Stop listening
Be positive
Follow yourself
Finding truth
Jag skulle nog sagt:
Även om du känner dig ensam och värdelös så blir det bättre. Glöm inte bort vem du är, vad du tycker och vad du värderar, oavsett vad andra tycker.
Och:
Gå fram och prata med den där ensamma och utfrysta tjejen i skolan, ni skulle säkert komma bra överens. Varför ska du bry dig om vad andra skulle tycka?
Låt inte männen få kontrollera ditt liv. Var dig själv och låt ingen intala dig att du inte duger.
Var klok och fly redan efter första slaget och se dig aldrig om igen. Detta vet jag av erfarenhet att jag borde gjort.
Tacka ja till volontärjobben (vilket jag ju trots allt gjorde). För med facit i hand så är det värt tiden och mödan. Att se andra människor le värmer i hela själen.
Ta hand om dina vänner och låt de få vägleda dig när livet känns tungt. De vill dig väl.
Och en sak jag aldrig gjorde men borde ha gjort:
Kom tillbaka tidigare till vandrarhemmet och lyssna på vad Johan ville ha sagt. Tack honom för att han gav dig livet åter. Berätta att han är din förebild.
Älska din hund ännu mer (om det ens är möjligt) än vad du gjorde. Hon kommer vara den i livet som kom att betyda mest av alla levande varelser.