Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
Har du något råd till ditt unga jag?

Du kommer att vara jättetjock när du är vuxen, börja spring. :D
Du duger som du är hjärtat. Du är vacker. Lita på magkänslan.
Se inte så förskräckt ut - det dröjer rätt länge ändå innan du är jag.
Och förresten: Fega inte ur med Karin - hon gillar dig!
DUMPAAAAAAAAHHHH!!!1
........fan
Jag har absolut inte alltid fattat perfekta beslut i mitt liv. Jag har dessutom sårat flera andra människor. Var vidare mobbad under 10 års tid.
Åndå finns det ingentin jag ångrar, eller önskar jag gjort annorlunda. Alla kosekvenser av mitt handlande har lett till att jag idag är den jag är. Jag vill inte vara någon annan, och inte heller ha några andra erfarenheter.
Därmed finns ingenting jag skulle vilja säga mig själv som yngre.
Lita inte på alla människor, alla är inte snälla!
Jag skulle vilja säga till 10-åriga mig att fortsätta med kampsport. Du kommer ångra dig. Och du kommer behöva det en dag.
Till 14-åriga mig skulle jag vilja säga att du är värdefull. Du är bra. Dina åsikter räknas. Du är starkare än du tror.
Till 16-åriga mig skulle jag vilja ha ett LÅNGT samtal om killar, vad är egentligen en våldtäkt? och hur vet man om man har blivit utsatt för en. Jag skulle också vilja prata om hur viktigt det är att stå upp för sig själv.
Till 17-åriga mig skulle jag vilja säga att du målar visst bra. Du är inte dum i huvudet och du förtjänar att må bra. Lyssna inte på vad han säger, och dumpa honom. Du vet ju att du inte älskar honom egentligen.
Till mitt nyss fyllda 16-åriga jag:
"Låt inte din mamma åka hem för tidigt efter operationen. Hon kommer inte klara sig då"
Allt annat jag gjort och sagt i mitt liv kan jag leva med och vara stolt över <3