• Forumvärd

Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?

Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
    Har du något råd till ditt unga jag?
  • Svar på tråden Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
  • Anton Chigurh
    Haskel skrev 2015-06-09 23:56:32 följande:
    Jag har absolut inte alltid fattat perfekta beslut i mitt liv. Jag har dessutom sårat flera andra människor.

Var vidare mobbad under 10 års tid.

Ändå finns det ingenting jag ångrar, eller önskar jag gjort annorlunda. Alla konsekvenser av mitt handlande har lett till att jag idag är den jag är. Jag vill inte vara någon annan, och inte heller ha några andra erfarenheter.

Därmed finns ingenting jag skulle vilja säga mig själv som yngre.
    Du hade med dig alla nödvändiga attiraljer på skogsutflykterna då !!! 

Härligt,min underbara vän.Glad

Tråkigt å höra att du vart mobbad i 10 år, gör mig ont som fan å höra, Haskel. Ibland är min sidfot väldigt.....passande.

Ha en riktigt skön dag.Solig

Din gode vän //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • The past is now
    The past is now skrev 2015-06-10 11:22:56 följande:

Pluggahårt och skaffa dig en hög utbildning.

Mellanslaget km inte med...men PLUGGA HÅRT!
  • Anonym (jhgfdfghjklkjhgfdfghjkgfdhjklöjgfdfghj)

Säg inte nej till Graham Tainton när han vill att du ska börja dansa för honom.

Ta inte hem Frasse, han kommer att våldta dig trots att ni känner varandra och även haft sex förut, han kommer inte ta ditt nej.

Bli inte ihop med [namn1], han har 5 till tjejer inklusive den han kommer att gifta sig med till slut och hon vet inget om de andra hon heller)

Säg inte ja till frieriet, man FÅR säga nej ÄVEN om killen gjort slut med en annan tjej för din skull, för att han har varit kär i dig i 3 år.

Gå fyraårig teknisk linje, i framtiden kommer du att älska att rita hus och att syssla med inredning.

Ge inte upp dina träningspass för [namn2 även den som friade] det kommer ingen bli gladare av. Du tappar bort dig själv och blir bitter och tjock.

När jag skrivit detta inser jag att om inte allt detta som hänt mig hade hänt, då hade jag inte haft mina två underbara barn, så jag säger bara:

Se till att ha egen inkomst, vägra sälja huset utan att ha ordentlig koll på kontraktet, barnens pappa kommer att lura dig på pengarna. Kram, jag älskar dig, du är en fantastisk människa, om än naiv.

• Anonym (jhgfdfghjklkjhgfdfghjkgfdhjklöjgfdfghj)
    Anton Chigurh skrev 2015-06-09 20:33:54 följande:
    A va !!!

Anonyma svar är ju för helvete det tråkigaste som existerar på hela förbannade FAMILJELIV. Det möjligheten är lika onödig som Miljöpartiet. Och det säger inte lite....
    Fast då hade tex inte jag skrivit. Hur spännande mitt inlägg är för andra vet jag inte   men för mig hade det faktiskt en till viss del helande verkan.
    Våldtäkten tex, den vet bara två personer om. Att barnens pappa lurade mig på pengar vill jag inte att barnen ska få veta och de vet att jag finns här på FL.

• Aniiee

Innan jag fyllde 17 såg min "note to self" mest ut som texten till andra versen ur Let it go..... (Don't let them in, don't let them see. Be the good girl you always have to be. Conceal, don't feel, don't let them know.)

Nu ser min "note to self" ut så här sen några år:

Visa dig svag när du inte orkar vara stark

Ångra inget

Ge dig inte

Akta livet

Våga be om hjälp

Anta inget

Räkna med dig själv

Använd hjärnan

Dröm stort

Enklast är inte alltid lättast

Nyfikenhet är en dygd

Dröj inte för länge

Utforska allt, men var försiktig

Älska alla, lita på några få, hadla inte fel mot någon

Res mer

Jag önskar någon hade lärt mig den lite tidigare, men men. Livet börjar efter 30 påstår de, så....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (lillajag)

Jag skulle sagt:

- Du är inte så värdelös som du själv tror att du är.

- Acceptera inte att vuxna lägger skulden på dig som barn när allt egentligen är deras fel, även om du tror annorlunda. 

- Låt inte killar definiera vem du är, och låt dem inte utnyttja dig. Jag vet att du bara vill få vänner och bli älskad, inte utnyttjad för sex. 

- Våga be om hjälp, det är inte så fult som du tror. Du har goda anledningar till att må dåligt, skäms inte för att säga att du inte orkar hålla uppe fasaden längre. 

- Lär dig att kämpa hårt för allt, det kommer du att behöva!

• Evii

Råkade skicka förtidigt innan:
    Till 14åriga mig:
    Våldtäkten är inte ditt fel. Ett nej är alltid ett nej. Ge fan i knarket det kommer nästan kosta dig livet. Umgås inte med idioter du hatar bara för att dom är populära. Gå till skolan. Du kommer få göra om allting som 21årig småbarnsmamma annars. Tro på din talang och satsa på musiken. Du är intelligent, älskvärd och jävligt vacker. Fortsätt med kampsporten!!!

Svar på tråden Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?