Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung?
Har du något råd till ditt unga jag?

Hallå bruden. Lämna pingstkyrkan och din familj och flytta så långt bort som möjligt och FÖR F...N sträck på dig.
Fy fan vad du är duktig som kan sköta ditt liv så bra och inte som dagens ungdomar som är så söndercurlad av sina föräldrar.
Du gör verkligen ett bra jobb och när du är vuxen kommer du få belöning för allt ditt slit!
Stå på dig!
Var som de andra tjejerna, försök inte vara så extrem hela tiden! Det är bäst i mitten, inte utanför...
Du är inte ett dugg annorlunda än de andra vad du än inbillar dig!
Sluta vara så präktig och duktig jämt, ha mer kul, passa på att res och byt pojkvän!
Jag vet att du just nu tycker man ska plugga sånt som är "kul" på universitetet, men ärligt det är inte så kul att ha en massa högskolepoäng men ändå inte få jobb. Välj en smartare utbildning helt enkelt.
Ta körkort medan du är ung, det kommer inte bli av sedan.
Tänk över det där med barn. ger mycket men kan också bli enormt jobbigt
Skaffa en buffert innan Du skaffar något annat och rör den aldrig.
Till mig som mobbad 15-åring:
-Lita inte på att vuxenvärlden kommer hjälpa dig eller ens bry sig om vilket helvete du genomlider varje dag i skolan. De fattar ingenting och har inte en aning om hur de kan stoppa mobbningen. Sluta ödsla tid med att gå till rektorn eller läraren eller anti-mobbningsteamet för de kommer ändå vända dig ryggen.
Gör istället detta:
-Gå fram och SLÅ din mobbare så hårt du kan. RIKTIGT RIKTIGT hårt så att det blir en rejäl omgång. Även om h*n slår tillbaka och du får ont så gör detta. Vinner du slagsmålet så blir folk rädda för vad du kan göra och låter dig vara. Vinner h*n så har du i allafall konkreta bevis på att du har utsatts för misshandel och kan få lättare att hävda dig och få hjälp av vuxna.
Det blir bättre.
Ge aldrig upp.