• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-08-29 23:30:57 följande:

Jag vill varna för känsliga FL-debattörer för satirteckningen nedan.

Jag måste ju erkänna att jag själv har en väldigt sjuk och rå humor, så jag tyckte det var komiskt. Samtidigt förstår jag att det kan uppfattas som sårande och kränkande av troende kristna. Och jag är väldigt, väldigt glad över att förmodligen INGEN av de troende kristna som känner sig kränkta av detta kommer att göra något av följande: hota Åsa Lindeborg till livet eller rusa in på Aftonbladet med k-pistar och skjuta omkring sig, eller för den delen mörda någon som helst medlem i Aftonbladets redaktion eller utfärda någon sorts dekret om att Åsa Lindeborg och/eller satirtecknaren ska mördas eller utfästa pris på deras huvuden. Det kan låta hemskt att säga det, och förmodligen är några av de som följer denna tråd troende kristna, men jag är väldigt, väldigt glad över att det faktiskt går att kränka troende kristna utan att NÅGOT av det jag skrev ovan kommer att inträffa.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2016-08-29 20:06:22 följande:
    Det beror väl helt på graden av deltid. Har de bara lön för någon timmes arbete per dag så tjänar de bra, men handlar det om heltidsanställningar har de uselt betalt.
    Motsvarar en månadslön på ca 36 000 för skatt. Motsvarar genomsnittslön för en AD eller webmaster. Gissningsvis borde ju ett företag som ägs av bl.a fackföreningar betala avtalsenliga löner. Det kan ju knappast vara direkt betungande att sälja in reklam till såssarnas avloppsrör. Reklam för ägarna till och med.
  • oOOo  oOOo
    Rataxes skrev 2016-08-31 11:03:18 följande:
    Motsvarar en månadslön på ca 36 000 för skatt. Motsvarar genomsnittslön för en AD eller webmaster. Gissningsvis borde ju ett företag som ägs av bl.a fackföreningar betala avtalsenliga löner. Det kan ju knappast vara direkt betungande att sälja in reklam till såssarnas avloppsrör. Reklam för ägarna till och med.
    Hen kanske jämför med en anhöriganställd som tjänar 288kr/tim och jobbar 3288 timmar per år(maximalt tid enligt FK) som då tjänar 946944 kr/år. Låter väl rimligt, allt annat är väl att betrakta som uselt betalt Drömmer
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2016-08-31 11:12:51 följande:
    Hen kanske jämför med en anhöriganställd som tjänar 288kr/tim och jobbar 3288 timmar per år(maximalt tid enligt FK) som då tjänar 946944 kr/år. Låter väl rimligt, allt annat är väl att betrakta som uselt betalt Drömmer
    Tja, maximal tid är tydligen 2466 timmar per år så det blir 710208kr/år. Riktigt uselt alltså.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-08-31 11:03:18 följande:
    Haha. Nog trodde jag att du kände till fenomenet arbetsgivaravgifter.

Jag tror att O påstått sig kunna räkna i något sammanhang. Varför inte be hen hjälpa dig.

Jag kan kolla sen och se om ni räknade rätt. Räkna på 30 procent på ett ungefär så hamnar ni inte alltför fel.

Lycka till
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Hepp)

"Hur mycket kan socialdemokraterna minska?" Ja de kan, som alla partier, minska till noll. Mer är så kan de inte minska.

• Rataxes
    FDFMGA skrev 2016-08-31 11:41:54 följande:

Haha. Nog trodde jag att du kände till fenomenet arbetsgivaravgifter.

Jag tror att O påstått sig kunna räkna i något sammanhang. Varför inte be hen hjälpa dig.

Jag kan kolla sen och se om ni räknade rätt. Räkna på 30 procent på ett ungefär så hamnar ni inte alltför fel.

Lycka till

Gör du så. Rekommenderar Ekonomifaktas sida där arbetsgivaravgifter medräknats. Det fugerade utmärkt för mig. Återkom gärna med din beräkning. Lycka till .
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-08-31 11:41:54 följande:
    Jag tror att O påstått sig kunna räkna i något sammanhang. 
    Länk tack.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-08-31 12:38:22 följande:
    Gör du så. Rekommenderar Ekonomifaktas sida där arbetsgivaravgifter medräknats. Det fugerade utmärkt för mig. Återkom gärna med din beräkning. Lycka till .
    Det var väl bra att du blev uppmärksammad på fenomenet arbetsgivaravgifter.

Så du kom fram till att månadslönen var 36.000 kronor. Det är väl en ganska genomsnittlig lön

Tänk dig den tjänsteman som är ansvarig för att SLL läcker miljonbelopp till företag som säljer stödstrumpor till dem till ockerpriser. Tror du inte att den borgerliga alliansen i SLL såg till att han fick en avsevärt högre lön för sitt arbeta med att dela ut skattemedel till privata företag.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-31 13:21:11 följande:
    Länk tack.
    Nja, inte kommer jag ihåg vilken tråd det var.

Vad jag minns var att du ifrågasatte någon beräkning jag gjort och ville veta hur jag tänkt. jag förklarade och du tystnade, vilket jag såg som ett indirekt tecken på att du kan räkna.

Men rätta mig om jag har fel. Det är ju fullt möjligt att du inte alls kan räkna.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?