Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Erik Helmerson som har skrivit ledaren hänvisar till uppgifter på Rebecca Uvells blogg och som jag tidigare har skrivit så slår den liberala tidningen NA hål på Uvells påståenden. Erik Helmerson har alltså gått på samma nit som du har gjort. Jag förstår dock att du tycker att det är skönt att slippa vara ensam gällande detta.
För övrigt noterar jag att ditt användande av ordet fekalie har ökat mycket kraftigt det senaste dygnet. Tidigare i den här tråden har jag uppmärksammat dig på ditt överanvändande av ordet röv. Jag tycker inte att ordet fekalie är mycket bättre.
Erik Helmerson som har skrivit ledaren hänvisar till uppgifter på Rebecca Uvells blogg och som jag tidigare har skrivit så slår den liberala tidningen NA hål på Uvells påståenden. Erik Helmerson har alltså gått på samma nit som du har gjort. Jag förstår dock att du tycker att det är skönt att slippa vara ensam gällande detta.
För övrigt noterar jag att ditt användande av ordet fekalie har ökat mycket kraftigt det senaste dygnet. Tidigare i den här tråden har jag uppmärksammat dig på ditt överanvändande av ordet röv. Jag tycker inte att ordet fekalie är mycket bättre.
Om du hade satt dig in i omständigheterna till varför valet gjordes om i Örebro så skulle du veta att det inte var val-skolan som var ledde till omval. Det var i stället andra problem som hade uppdagats (Socialdemokraternas val-tält var placerat för nära röstningslokalen, en socialdemokratisk partiföreträdare har befunnit sig i röstningslokalen vid bordet för röstmottagning och där ställde en fråga till en röstande men framförallt så fanns det oklarheter kring hur 17 budröster hade godkänts och beaktats vid rösträkningen (hanteringen av budrösterna hade ingen koppling till Socialdemokraterna). Valprövningsnämnden lämnade ingen kritik mot den valskola som Socialdemokraterna arrangerat.
Resultatet av det omval som senare skedde (utan valskola) ledde till att socialdemokraterna ökade kraftigt jämfört med resultatet i det val som fick göras om. Att då som du och Uvell insinuera att en Socialdemokratiskt anordnad valskola ska ha resulterat i ett omval och att Lena Baastad framgång bygger på otillåtna metoder är lögnaktigt.
SR P4 Örebro har ett reportage om skrikhögerns skrivförsök
tinyurl.com/zgfws6o