• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2016-08-31 16:25:09 följande:
    Kul insikt i en sosses syn på lön. Friskvård/utbildning/semester och bra 33000 i reda pengar. Vad uselt!

Bara höja gränsen för existensminimum snarast antar jag. Är det ett förslag vi kan vänta från sossehåll?

Jag har inte använt ordet uselt. 

De flesta företag har andra lönekostnader än direkt lön. I min beräkning utgick jag ifrån den schablonkostnad som ett av Sveriges största privata företag använder vid budgetering av övriga lönekostnader, det handlar om ett par tusen kronor per år och anställd. 
    Har du synpunkter på att jag har inkluderat kostnad för semester i beräkningen? I morse kunde man på SR radio höra att ingångslönen för en förskollärare i Stockholm är 31 000 kronor. 33 000 för någon som har jobbat några år är inte högt i Stockholm.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-31 16:58:27 följande:
    Försök du dämpa lite på din fanstasier om mig.

Såklart, du fantiserade lite om andra löner. Det förklarar saken. Fantisera lite mindra som sagt.
    Nja, jag har mig veterligt inte intresserat mig för andras löner här på FL någonsin.

Här var det Rataxes som blev häpen över hur någon kan tjäna mer än 30.000 kronor i månaden.

Det är bara i din fantasi jag intresserar mig för löner. Men solen är ju het idag, trots att det är september i morgonSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-08-31 16:11:53 följande:

Jag gjorde en snabb beräkning på vad månadslönen kan tänkas hamna på om lönekostnaden efter semester, sociala kostnader och övriga personalomkostnader (utbildning, friskbidrag, etc) uppgår till 571 000. Enligt min beräkning så borde lönekostnaden då hamna på knappt  33 000 i månaden. Enligt SCB tjänar en privatanställd nyhetsjournalist i genomsnitt 35 400 och då är 33 000 lite lågt kan jag tycka. Tjänar inte du mer än 33 000 kr i månaden?

Man kan ju diskutera om det som produceras på avloppsröret är journalistik, det är iallafall utomstående skribenter som står för merparten.

Jo, jag tjänar ungefär det dubbla vad det nu har med saken att göra.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-08-31 17:51:44 följande:
    Man kan ju diskutera om det som produceras på avloppsröret är journalistik, det är iallafall utomstående skribenter som står för merparten.

Jo, jag tjänar ungefär det dubbla vad det nu har med saken att göra.
    Man ska inte jämföra äpplen och päron.

I och med att du går i taket för att någon tjänar 30.000 kronor i månaden så antar jag att du syftar på din årslön när du skriver att du tjänar det dubbla.

Själv har jag inget behov av att berätta vad jag tjänar. Men folk är ju olika
  • Rataxes
    oOOo oOOo skrev 2016-08-31 16:58:27 följande:
    Försök du dämpa lite på din fanstasier om mig.
    FDFMGA skrev 2016-08-31 16:51:16 följande:
    Det blir lätt fel när man alltid gör sig själv till alltings medelpunkt, en månadslön på dryga 30.000 kanske ter sig orimligt hög för dig och Rataxes men jag utgick inte från era eventuella löner när jag lät bli att  imponeras.
    Såklart, du fantiserade lite om andra löner. Det förklarar saken. Fantisera lite mindra som sagt.
    Roande att se hur dumvänstern går bananas när allt inte går deras väg.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2016-08-31 18:10:29 följande:
    Man ska inte jämföra äpplen och päron.

I och med att du går i taket för att någon tjänar 30.000 kronor i månaden så antar jag att du syftar på din årslön när du skriver att du tjänar det dubbla.

Själv har jag inget behov av att berätta vad jag tjänar. Men folk är ju olika
    Jag var för ovanlighetens skull artig och svarade på en direkt fråga från Bill, du måste inte tvångsmässigt läsa inlägg som inte är riktade till dig och reagera på dessa. Vad jag tjänar är egentligen ointressant, mer intressant är att jag betalar drygt 27000 i inkomstskatt varenda månad, utöver de dryga 20000 som arbetsgivaren betalar i löneskatter.
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2016-08-31 17:07:34 följande:

Jag har inte använt ordet uselt. 

Så bra då. Då är det bara en debattör här hittills som anser dryga 30000/mån vara en usel lön. På sätt och vis betryggande att vanföreställningar som dessa inte representeras av fler. 
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-08-31 18:11:25 följande:
    Nja, hur högt du än skriker så blir jag inte särskilt upprörd, möjligen skulle jag bli mer upprörd om du inte gick i taket för att någon tjänar drygt 30.000 i månaden utan argumenterade sakligt.

Men saklighet är ju inte precis skrikhögerns främsta gren, hur lågt man än skulle sätta ribban där så skulle skrikhögern konsekvent riva ut sig.
    Rataxes skrev 2016-08-31 18:18:04 följande:
    Jag var för ovanlighetens skull artig och svarade på en direkt fråga från Bill, du måste inte tvångsmässigt läsa inlägg som inte är riktade till dig och reagera på dessa. Vad jag tjänar är egentligen ointressant, mer intressant är att jag betalar drygt 27000 i inkomstskatt varenda månad, utöver de dryga 20000 som arbetsgivaren betalar i löneskatter.
    Tvångsmässigt. Har du tagit fram folieparabolen nu igen Skrattande

Du kan inte avgöra vilka inlägg jag läser och svarar på, lika lite som du kan avgöragraden av tvångsmässighet i detta. Jag försäkrar att det förhåller sig så, tycker du borde bli lite mer rationell i din framtoning, kvasivetenskap i form av "nätdiagnoser" är visserligen en vanlig företeelse, men inte desto mindre oerhört flummig.

Hursomhelst. Det finns ingen regel på FL som anger vilka som får besvara dina inlägg.

Och som jag skrev tidigare. Det roar mig att du blir perplex över att någon tjänar mer än 30.000 kronor i månaden, samtidigt som du lite senare känner behovet av att förklara att du tjänar det dubbla.

Det är liksom som om en tvåmetersman skulle kommentera en extremt kortväxt och förundras över hur lång den kortväxte är Skrattande

För min egen del anser jag att skrikhögern är mycket kortväxt - på ett intellektuellt plan.
  • oOOo  oOOo
    Rataxes skrev 2016-08-31 18:11:25 följande:
    Ja, blir nog inte många inlägg kvar när anmälningshysterin börja verka. Lika komiskt varje gång. 
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-31 19:16:55 följande:
    Ja, blir nog inte många inlägg kvar när anmälningshysterin börja verka. Lika komiskt varje gång. 
    Men se då till att inte bli hysterisk och låt bli att anmäla.

Testa åtminstone, du ska se att det går. Tänk så här, kanske: Det är ju bara ett internetforum. Och här är det nog bara de närmast sörjande som orkar bry sig om huruvida 30.000 i månaden är en skyhög lön eller inte.

Lycka till O. Vem vet, det kanske kan vara karaktärsdanande.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?