• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • misssunlight

Hej, ny här!

Har just vart hos läkaren idag o h fått OK för umgänge efter att tagit pergotime gör första gången. Vi har försökt få ett syskon sedan 2012 och påbörjade utredning i januari i år men allt ser bra ut förutom att jag sällan har ÄL men idag fick vi alltså utslag på Stickan o goda nyheter hos läkaren. En blåsa på 18 mm fanns där .

Vore kul att få haka på er här

• Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-09-21 11:20:45 följande:

Hej!

Jag har följt tråden ett tag nu. Jag har tagit min andra tablett pergotime imorse. Jag känner inga biverkningar, blir lite orolig att inget händer. Brukar ni känna mycket? Detta är första gången jag tar pergotime. Jag fick missfall i vecka 20 i mars och sedan dess har inget hänt så nu har gynekologen skrivit ut pergotime. 

Hur snart efter pergotime fick ni ägglossing? 

Välkomnen hit!

Vad jobbigt med mf så sent i gravititeten.

Tycker inte du ska oroa dig att du inte känner något efter 2 dagar. Ibland har jag känt av mycket i magen och ibland nästan inget och framförallt inte så tidigt. Min äl brukar komma runt cd 20 med pergotime så den kommer alltid sent. Har för mig att jag läste när jag började förra gången 2012 att äl ofta kan komma något senare än vanligt när man tar pergotime men vet inte om det är helt korrekt.
  • Solrosen 83
    misssunlight skrev 2015-09-21 22:43:40 följande:

Hej, ny här!

Har just vart hos läkaren idag o h fått OK för umgänge efter att tagit pergotime gör första gången. Vi har försökt få ett syskon sedan 2012 och påbörjade utredning i januari i år men allt ser bra ut förutom att jag sällan har ÄL men idag fick vi alltså utslag på Stickan o goda nyheter hos läkaren. En blåsa på 18 mm fanns där .

Vore kul att få haka på er här

Välkommen hit du också!

Spännande med äl på gång.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-09-22 06:07:52 följande:
    Välkomnen hit!

Vad jobbigt med mf så sent i gravititeten.

Tycker inte du ska oroa dig att du inte känner något efter 2 dagar. Ibland har jag känt av mycket i magen och ibland nästan inget och framförallt inte så tidigt. Min äl brukar komma runt cd 20 med pergotime så den kommer alltid sent. Har för mig att jag läste när jag började förra gången 2012 att äl ofta kan komma något senare än vanligt när man tar pergotime men vet inte om det är helt korrekt.

Hej!

Tack så mycket för svar. Nu känner jag mig lite lugnare. 
    Glad

• Solrosen 83

3 dygn nu sen jag tog sista Proveran och inte minsta antydning till att mensen är på väg. När man väl vill att mensen ska komma så dröjer den så klart!

• Trasan87

Hej! Har precis fått Pergo utskrivet för ett syskon :) går och väntar på mensen så jag kan börja ????????
    Har en dotter på 14 mån!

• Majamy
    Maräng87 skrev 2015-10-01 09:48:54 följande:

Jag har precis plussat på min första kur!

Gud vad härligt! Stort grattis.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-09-27 19:45:54 följande:

3 dygn nu sen jag tog sista Proveran och inte minsta antydning till att mensen är på väg. När man väl vill att mensen ska komma så dröjer den så klart!

Usch vad jobbigt. Hoppas den har kommit nu.
  • Solrosen 83
    Maräng87 skrev 2015-10-01 09:48:54 följande:

Jag har precis plussat på min första kur!

Stort grattis!!!
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime