• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83

Cd 25 och ingen äl än så nu måste det vara kört. Vet inte riktigt hur länge jag måste vänta och börja med proveran. Har jag inte haft äl brukar mensen inte komma så då känns det lika bra och börja direkt så vi kan få en ny cykel och börja med pergotime igen. Kommer vara borta en långhelg i slutet på okt så vill ju inte att cd 20 infaller då nästa cykel. Hur länge har ni andra som ätit provera väntat innan ni börjat?

• Novembersmile

Jag vet inte om det är samma men med primoluten var jag tvungen att vänta till cd35 innan jag började ny kur. För att vara på den säkra sidan! Men ring kliniken och fråga om du är osäker! :)

Solrosen 83 skrev 2015-09-15 06:05:34 följande:

Cd 25 och ingen äl än så nu måste det vara kört. Vet inte riktigt hur länge jag måste vänta och börja med proveran. Har jag inte haft äl brukar mensen inte komma så då känns det lika bra och börja direkt så vi kan få en ny cykel och börja med pergotime igen. Kommer vara borta en långhelg i slutet på okt så vill ju inte att cd 20 infaller då nästa cykel. Hur länge har ni andra som ätit provera väntat innan ni börjat?

BF 2016-05-14
  • snosan

Fick svaret av min bm att man ska vänta 1 vecka efter bim så tidigast 35 för att säkerställa att det inte är en graviditet mm... spelade ingen roll om ägglossning inträffar.

• Solrosen 83

Tack för era snabba svar! Jag har skickat ett mail ett min läkare som brukar vara snabb på att svara så får vi se vad hon säger.

Min cykel är annars "normalt" 35 dagar då äl brukar komma runt cd 20. Enligt era direktiv borde jag isf vänta 35+7 dagar. Hoppas verkligen inte jag behöver vänta så länge för då lär ju inte mensen komma förrän om ca 1 månad! Då är det visserligen lugnt med helgen jag är iväg men är ju jättelänge tills dess!

• Solrosen 83

Fick svar från min läkare nu och hon tyckte jag kunde börja med Provera nu direkt om jag inte haft äl. Hon tycker nog jag har så bra koll själv på min kropp nu efter alla omgångar så jag vet om det varit äl eller inte.

Känns skönt att få börja nu så det börjar hända något igen. Även om jag inte ser fram emot att äta Provera igen. Mår ju betydligt sämre av dem än av Pergotime.

• Novembersmile

Verkar som våran graviditet tog slut idag :( började igår med rosa flytningar och i morse kom det färskt rött blod! Fortsatt hela dagen och mensvärk x3 i smärta ! Så jag antar att det är slut! Vad gör man nu?

BF 2016-05-14
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-19 15:57:22 följande:

Verkar som våran graviditet tog slut idag :( började igår med rosa flytningar och i morse kom det färskt rött blod! Fortsatt hela dagen och mensvärk x3 i smärta ! Så jag antar att det är slut! Vad gör man nu?

BF 2016-05-14
    Åh så ledsen för din skull! Vet ju precis hur det känns. Låter ju tyvärr precis som jag fick. Men behöver ju inte betyda att det går lika illa för dig. Hur långt gången är du?

Jag tog ju kontakt med min läkare på kvinnokliniken som jag går och fick komma och göra vul. Nu är det ju helg så är väl jourmottagningen för gyn som är öppen så hör med 1177 vad de tycker. Med tanke på att du har ont också kan det ju vara bra och kolla hur det ser ut.

Stora styrkekramar till dig!!
  • Novembersmile

5+6 idag.. Nu har jag inte ont längre, och knappt nåt blod.. Tänkte ringa 1177 sen o höra! Tack för din omtanke!!

BF 2016-05-14
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-19 19:03:23 följande:

5+6 idag.. Nu har jag inte ont längre, och knappt nåt blod.. Tänkte ringa 1177 sen o höra! Tack för din omtanke!!

BF 2016-05-14
    Skönt att höra att det avtagit igen. Tycker ändå du ska få det kollat så du kan känna dig lugn. Hör med 1177 vad de tycker men kan kanske vänta till måndag då så du kan ringa din egen gyn. Håller alla tummar för att det inte börjar igen.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime