• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-07 14:08:30 följande:
    Aldrig haft mer än en äl per cykel. Om du verkligen hade äl förra veckan så borde det inte komma igen så snart.

En möjlighet är ju att du är gravid då ägglossningstest kan ge utslag då också då de inte kan skilja på de två olika hormonen.
    Det vore ju fantastiskt men det vågar jag inte hoppas på.

När var det du skulle på vul?
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-07 17:01:17 följande:
    Det vore ju fantastiskt men det vågar jag inte hoppas på.

När var det du skulle på vul?
    Inte förrän på tisdag så är ett tag kvar. Dags för sista pergotabletten här om en stund så får vi se vad som händer i kroppen.

Blöder fortfarande som en mens men inte riktigt lika mycket som jag brukat vid mens de senaste åren. Hoppas verkligen inte det påverkar att det ska bli äl av pergon.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-07 19:15:52 följande:
    Inte förrän på tisdag så är ett tag kvar. Dags för sista pergotabletten här om en stund så får vi se vad som händer i kroppen.

Blöder fortfarande som en mens men inte riktigt lika mycket som jag brukat vid mens de senaste åren. Hoppas verkligen inte det påverkar att det ska bli äl av pergon.
    Nej hoppas verkligen inte det. Skriv och säg hur det gick på tisdag.

Trevlig helg till er alla.
  • Majamy

Gjorde precis ett test och fick negativt. Jag blir så ledsen och frustrerad. Varför kan det inte fungera? Vad ska vi göra för att få det att fungera?

• Solrosen 83

Tyvärr har min kropp hamnat helt ur fas här efter mf och utebliven mens efter Proverakuren och att den sen kom mitt under pergokuren.

Var på vul idag men syntes inget som var på gång vilket ju inte var så troligt med tanke på mensen som precis försvann i söndags. Läkaren visste inte riktigt hur vi skulle göra och pratade först om en ny pergokur nu direkt men såg sen någon på vänste äggstock som var 17 mm som kan vara en äggblåsa men den är ju egentligen för stor för den här tiden för mig. Kan också vara något som är kvar från förra cykeln. Med tanke på det ville hon inte stimulera mig direkt utan jag ska äta Provera igen med start cd 16. Enligt så jag räknat utifrån pergostart så var det cd 15 idag men nu blir det att räkna utifrån när mensen började så då blir det bara cd 7 idag. Skulle det mot förmodan vara äl på gång borde det ju bli snart så vi får väl se till och få till det här nu närmsta dagarna ändå men varken jag eller läkaren tror riktigt på det.

Nu får vi bara hålla tummarna att min kropp kommer i fas igen så vi kan få försöka igen. Känns ju trist med ännu mer väntan när man längtar så efter en liten till.

Fungerar inte proveran igen skulle jag äta en kur till direkt så det inte blir som nu är mensen kommer helt fel igen. Fungerar det inte vid nästa pergokur skulle vi testa och öka dosen sen.

• Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-12 15:09:16 följande:

Gjorde precis ett test och fick negativt. Jag blir så ledsen och frustrerad. Varför kan det inte fungera? Vad ska vi göra för att få det att fungera?

Nej vad trist!

Önskar jag kunde svara på vad man ska göra för att lyckas.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-13 21:04:09 följande:

Tyvärr har min kropp hamnat helt ur fas här efter mf och utebliven mens efter Proverakuren och att den sen kom mitt under pergokuren.

Var på vul idag men syntes inget som var på gång vilket ju inte var så troligt med tanke på mensen som precis försvann i söndags. Läkaren visste inte riktigt hur vi skulle göra och pratade först om en ny pergokur nu direkt men såg sen någon på vänste äggstock som var 17 mm som kan vara en äggblåsa men den är ju egentligen för stor för den här tiden för mig. Kan också vara något som är kvar från förra cykeln. Med tanke på det ville hon inte stimulera mig direkt utan jag ska äta Provera igen med start cd 16. Enligt så jag räknat utifrån pergostart så var det cd 15 idag men nu blir det att räkna utifrån när mensen började så då blir det bara cd 7 idag. Skulle det mot förmodan vara äl på gång borde det ju bli snart så vi får väl se till och få till det här nu närmsta dagarna ändå men varken jag eller läkaren tror riktigt på det.

Nu får vi bara hålla tummarna att min kropp kommer i fas igen så vi kan få försöka igen. Känns ju trist med ännu mer väntan när man längtar så efter en liten till.

Fungerar inte proveran igen skulle jag äta en kur till direkt så det inte blir som nu är mensen kommer helt fel igen. Fungerar det inte vid nästa pergokur skulle vi testa och öka dosen sen.

Det är svårt när ens kropp är ur fas. Hoppas att det är en äggblåsa och du får ägglossning snart.
  • Solrosen 83

Har lite känningar kring vänster äggstock idag och en del flytningar så kanske kanske äl kan vara på gång iaf. Blir spännande och se om ältest blir positivt ikväll. Fick till lite mys igår iaf så får väl fortsätta med varannan dag.

• Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-16 09:53:54 följande:

Har lite känningar kring vänster äggstock idag och en del flytningar så kanske kanske äl kan vara på gång iaf. Blir spännande och se om ältest blir positivt ikväll. Fick till lite mys igår iaf så får väl fortsätta med varannan dag.

Hoppas verkligen det.

Jag har molande värk i magen och mina bröst ömmar mycket. Fortfarande ingen mens och tog ett nytt test imorse som blev negativt. Jag tror hela tiden att mensen ska komma men det gör den inte. Detta väntande - det är verkligen plågsamt.
  • Novembersmile

vet inte alls när bim är . men troligen måndag om jag ska räkna missfallet som en mens.. inga som helst känningar. har inga gravtest hemma. väntar till måndag och köper ett test då.. visar det neg så drar jag igång med primolut på tisdag.

känner mig lite fjantig, men jag har nästan inställningen att det inte kommer bli någon 2:a.. har gett upp lite, fastän att det bara har gått ett halvår. men ni hajar, det är ju så segt. andra blir gravida av att titta på en karl, och vissa får kämpa flera år. :(  

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime