• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • snosan
    Novembersmile skrev 2015-09-07 06:09:13 följande:

Det är sant! Åh hoppas detta lillapyre får stanna! <3

Stort grattis ????
  • Novembersmile

Tack!! Nu håller jag tummarna för er!! Ligg ligg ligg! ;)

Hur gör man nu? Avvaktar någon vecka? Ringa bm? Har helt glömt hur man ska göra!

snosan skrev 2015-09-07 10:28:52 följande:

Stort grattis ????

BF 2013-08-05
  • snosan
    Novembersmile skrev 2015-09-07 14:50:28 följande:

Tack!! Nu håller jag tummarna för er!! Ligg ligg ligg! ;)

Hur gör man nu? Avvaktar någon vecka? Ringa bm? Har helt glömt hur man ska göra!

Avvakta nån vecka å ring sen :) ingen stress.

Vi kör varannan dag nu så det ej går att missa ;) hoppas nån liten simmare vill fram å befrukta !!
  • Solrosen 83

Hoppet om egen äl denna cykel börjar försvinna här. Cd 19 idag och inga direkt känningar att det är på g och äl-tester var negativt nu på morgonen. Brukar ju få äl runt cd 20 så börjar kännas rätt kört. Har väl inte haft några jätteförhoppningar om att det skulle bli av sig själv igen denna cykel med tanke på att det blev äl av sig själv förra cykeln och jag så sällan brukar få spontant. Men visst en graviditet ska ju kunna trigga igång en äl cykeln efter inbland. Men inte för mig tydligen nu.

Får väl avvakta en 1 vecka till eller så och se så att tempen inte ökar trots allt. Annars får det bli provera igen så vi kan påbörja ett nytt försök med pergotime.

Avskyr denna väntan när inget händer

• snosan

Tråkigt! Min ägglossning har varit. Fick på cd 23 och nu har testerna börjat bli svaga igen :) så nu är det bara att vänta. När brukar ni testa? Hur många dagar efter ägglossning?

• Novembersmile

Jag fick svagt plus äl +12 , tror jag det var!

snosan skrev 2015-09-09 09:26:49 följande:

Tråkigt! Min ägglossning har varit. Fick på cd 23 och nu har testerna börjat bli svaga igen :) så nu är det bara att vänta. När brukar ni testa? Hur många dagar efter ägglossning?

BF 2016-05-14
  • Maräng87

Varit hos gyn idag, cd 13, och den enda "stora" äggblåsan var bara ca 8 mm.. Tar det sig inte nu blir det dubbeldos nästa månad.

• Novembersmile

Ok! Vad tråkigt! Men räkna med att det blir äl, och äggblåsor växer ca 2mm per dag! Så om 6 dagar kan det bli äl om du har tur :) håller tummarna!

Maräng87 skrev 2015-09-11 16:04:34 följande:

Varit hos gyn idag, cd 13, och den enda "stora" äggblåsan var bara ca 8 mm.. Tar det sig inte nu blir det dubbeldos nästa månad.

BF 2016-05-14
  • Maräng87
    Novembersmile skrev 2015-09-11 19:43:38 följande:

Ok! Vad tråkigt! Men räkna med att det blir äl, och äggblåsor växer ca 2mm per dag! Så om 6 dagar kan det bli äl om du har tur :) håller tummarna!

BF 2016-05-14
    Tack :) Gyn räknade med äl, så jag hoppas hon har rätt!
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime