Inlägg från: Maräng87 |Visa alla inlägg
  • Maräng87

Syskonförsök med pergotime

Hej! Jag har kikat in här lite då och då i det tysta ett tag då jag väntat på gyntid och ev pergostart. Har idag fått tabletterna och börjar min första kur på torsdag.

Några tips och råd på vägen? När brukar äl komma? Finns det något generellt eller är det från person till person? Hur har ni det med biverkningar?

• Maräng87

Tack för era svar :)
    Åh jag hoppas verkligen jag får äl och då "tidigt" då jag är bortrest utan maken cd 21-23... Borde jag vänta till nästa månad? Hur hade ni gjort?

• Maräng87
    Novembersmile skrev 2015-09-01 14:11:25 följande:
    Får du göra ultraljud för att kontrollera äggblåsor ? Isf skulle jag köra! Och jag skulle nog ändå :)
    BF 2013-08-05
    Ja, jag skulle få en tid nästa vecka och gyn trodde på äl redan nästa helg/början på veckan därpå. Har ätit provera fram till nu, i 7 månader, för att få regelbundna blödningar , vilket jag fått. Men också för att förhoppningsvis lura fram äl vilket troligtvis inte funkat.
  • Maräng87
    Novembersmile skrev 2015-09-06 07:31:07 följande:

phpBaZwOd28141.jpg

Gav upp hoppet igår, men visst är det två sträck ? :D det kom inom tiden och är rosa!!

BF 2013-08-05
    Grattis :)
  • Maräng87

Varit hos gyn idag, cd 13, och den enda "stora" äggblåsan var bara ca 8 mm.. Tar det sig inte nu blir det dubbeldos nästa månad.

• Maräng87
    Novembersmile skrev 2015-09-11 19:43:38 följande:

Ok! Vad tråkigt! Men räkna med att det blir äl, och äggblåsor växer ca 2mm per dag! Så om 6 dagar kan det bli äl om du har tur :) håller tummarna!

BF 2016-05-14
    Tack :) Gyn räknade med äl, så jag hoppas hon har rätt!
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime