• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Ja jag vill se så allt är ute och få klartecken att köra nästa kur så snart det är möjligt!

Hur länge blödde du? Och vilken vecka fick du?

Solrosen 83 skrev 2015-09-19 19:23:40 följande:

Skönt att höra att det avtagit igen. Tycker ändå du ska få det kollat så du kan känna dig lugn. Hör med 1177 vad de tycker men kan kanske vänta till måndag då så du kan ringa din egen gyn. Håller alla tummar för att det inte börjar igen.

BF 2016-05-14
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-19 19:31:27 följande:

Ja jag vill se så allt är ute och få klartecken att köra nästa kur så snart det är möjligt!

Hur länge blödde du? Och vilken vecka fick du?

BF 2016-05-14
    Behöver ju inte vara kört om du bara blött en dag.

Jag blödde som en vanlig mens som höll i sig 6 dagar. De första var det väldigt mycket och en hel del slemmiga klumpar (ni får ursäkta äckliga detaljer). Jag hade ju bara passerat bim med ett par dagar så tror jag var på 4+3
  • Novembersmile

Ok! Mitt har oxå varit blodblandat slem emellanåt! En liten koagel bara. Pratat med rådgivningen nu och hon tyckte jag skulle kontakta gynkliniken på måndag. Kommer definitivt vilja göra ett vul. Trodde man typ störtblödde vid MF.

Så jag avvaktar till måndag och hoppas jag går komma i veckan! Det jobbiga är att jag har 13 mil enkel resa till Gyn.. :/ och inte det lättaste att komma ifrån jobbet då jag är egenföretagare.

Solrosen 83 skrev 2015-09-19 19:39:09 följande:

Behöver ju inte vara kört om du bara blött en dag.

Jag blödde som en vanlig mens som höll i sig 6 dagar. De första var det väldigt mycket och en hel del slemmiga klumpar (ni får ursäkta äckliga detaljer). Jag hade ju bara passerat bim med ett par dagar så tror jag var på 4+3

BF 2016-05-14
  • snosan

Men va tråkigt november!! Jag fick inget + denna månaden utan mensen kom på bim -2 så måste ring in till gyn å be dem skriva ut mer pergo åt mig... har bara 1 kvar å behöver ju dubbel :) lite stressigt då jag ska börja med de på måndag å kan ju ej ringa in innan måndag... så får väl börja på tisdag ist :)

• Solrosen 83
    snosan skrev 2015-09-19 20:49:15 följande:

Men va tråkigt november!! Jag fick inget + denna månaden utan mensen kom på bim -2 så måste ring in till gyn å be dem skriva ut mer pergo åt mig... har bara 1 kvar å behöver ju dubbel :) lite stressigt då jag ska börja med de på måndag å kan ju ej ringa in innan måndag... så får väl börja på tisdag ist :)

Tråkigt att mensen kom. Om du får receptet på måndag så kan du ju börja ta på kvällen. Jag tar alltid mina på kvällen. Enligt min läkare spelar det ingen roll när på dygnet man tar dem bara det är ungefär samma tid varje dag. Jag tar mina på kvällen eftersom jag fick så mycket biverkningar med illamående min första omgång med Provera. Fick då tips om att ta dem på kvällen då illamåendet kom ett par timmar efter tabletten, när det sen blev dags för pergotime frågade jag om jag inte kunde göra likadant och det var helt ok.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-19 20:33:02 följande:

Ok! Mitt har oxå varit blodblandat slem emellanåt! En liten koagel bara. Pratat med rådgivningen nu och hon tyckte jag skulle kontakta gynkliniken på måndag. Kommer definitivt vilja göra ett vul. Trodde man typ störtblödde vid MF.

Så jag avvaktar till måndag och hoppas jag går komma i veckan! Det jobbiga är att jag har 13 mil enkel resa till Gyn.. :/ och inte det lättaste att komma ifrån jobbet då jag är egenföretagare.

BF 2016-05-14
    Det trodde jag också man gjorde. I mitt fall var det ju egentligen bara en något försenad mens så hade jag inte haft stenkoll på cykeln och när äl var hade jag antagligen inte hunnit inse att jag var gravid. Med tanke på positiva test så måste ju befruktning skett men det sen inte fäst ordentligt eller stötts bort.

Vad jobbigt med så långt till gyn. Jag har gyn 5 min hemifrån men jobbar 4 mil bort så krävs lite planering och pusslande ändå. Vid mitt mf fick jag tid bara någon timme senare så fick åka från jobbet. Sen blev det och stanna hemma sjuk resten av dagen efter det negativa beskedet.
  • snosan
    Solrosen 83 skrev 2015-09-19 21:14:48 följande:

Tråkigt att mensen kom. Om du får receptet på måndag så kan du ju börja ta på kvällen. Jag tar alltid mina på kvällen. Enligt min läkare spelar det ingen roll när på dygnet man tar dem bara det är ungefär samma tid varje dag. Jag tar mina på kvällen eftersom jag fick så mycket biverkningar med illamående min första omgång med Provera. Fick då tips om att ta dem på kvällen då illamåendet kom ett par timmar efter tabletten, när det sen blev dags för pergotime frågade jag om jag inte kunde göra likadant och det var helt ok.

De har jag aldrig tänkt på! :) smart då tar jag de på kvällen istället . Gör inget att mensen kom är ju som första försöket :) ska utomlands om 10 dagar så nu kan jag njuta av allt gott där! Kul att ha något att se fram emot iaf :)
  • Majamy

Hej!

Jag har följt tråden ett tag nu. Jag har tagit min andra tablett pergotime imorse. Jag känner inga biverkningar, blir lite orolig att inget händer. Brukar ni känna mycket? Detta är första gången jag tar pergotime. Jag fick missfall i vecka 20 i mars och sedan dess har inget hänt så nu har gynekologen skrivit ut pergotime. 

Hur snart efter pergotime fick ni ägglossing? 

• Novembersmile

Avvaktar en månad innan nästa kur ska påbörjas! Lång månad detta kommer bli ! :/ men det är bara att bryta ihop och komma igen!

Jag fick äl dag 15 med första barnet. Och äl dag 19-21 nu på andra försöket med andra barnet. Men fick tyvärr missfall!

BF 2016-05-14
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-21 21:56:48 följande:

Avvaktar en månad innan nästa kur ska påbörjas! Lång månad detta kommer bli ! :/ men det är bara att bryta ihop och komma igen!

Jag fick äl dag 15 med första barnet. Och äl dag 19-21 nu på andra försöket med andra barnet. Men fick tyvärr missfall!

BF 2016-05-14
    Nej vad tråkigt att höra att du fått mf konstaterat du också! Fick du tid för undersökning direkt när du ringde?

Tillåt dig själv nu och vara ledsen så får ni se framåt sen om ett tag och ge er på nya försök.

Även om det känns fruktansvärt när man är mitt uppe i det så finns det ju trots allt en anledning till att graviditeten inte stannar kvar utan något var troligen fel på fostret som gjorde att det inte kunde utvecklas som det skulle.

Förstår så väl din känsla av att det är evigheter till nästa "riktiga" försök med pergo. Dock kan du ju ha tur och få äl spontant nu efter graviditeten. Ska ju tydligen kunna trigga igång kroppen igen om man fått mf. Fungerade ju dock inte för mig.

Stora styrkekramar till dig! Och du ska veta att vi finns här om du behöver skriva av dig
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime