• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • snosan
    telly skrev 2016-08-24 21:28:01 följande:

Hej!

Fick barn med hjälp av Puregon men nu vill inte landstinget inte hjälpa oss eftersom vi redan har ett barn. Hur kan ni andra få hjälp när ni redan har barn? Jag behöver ju inte ens ivf...

Bor i Dalarna om det är nån annan därifrån?

Låter väldigt konstigt att de kan neka er hjälp då ni behövde medicin för första... Jag gick bara till min gynekolog och sa att jag ville ha hjälp med ett syskon och de vavar gen tvekan från. Hennes sida om jag skulle få hjälp eller ej. Fick medicin utskriven direkt
  • Solrosen 83

Hej!

Fick barn med hjälp av Puregon men nu vill inte landstinget inte hjälpa oss eftersom vi redan har ett barn. Hur kan ni andra få hjälp när ni redan har barn? Jag behöver ju inte ens ivf...

Tyvärr är reglerna i olika landsting väldigt olika kring vilken hjälp man får. Gäller ju både det här med hjälp när man redan har barn och de som är barnlösa. Borde ju få samma hjälp oavsett var man bor men så är det inte i dagsläget.

Jag bor i Örebro landsting och här var det en självklarhet med hjälp med pergotime när vi ville ha ett syskon.
  • Newbie84

Är det också skillnad om man går privat? Jag går privat och sa att vi vill ha syskon och fick då medicinering med en gång då jsg har pco och därmed inte regelbunden ägglossning.

• telly
    Newbie84 skrev 2016-08-28 22:37:32 följande:

Är det också skillnad om man går privat? Jag går privat och sa att vi vill ha syskon och fick då medicinering med en gång då jsg har pco och därmed inte regelbunden ägglossning.

Vi har ett privat på rimligt avstånd och då får vi bekosta allt själv t ex 5000:- för en omgång Puregon.
  • Newbie84

[quote=76934355][quote-nick]telly skrev 2016-09-01 23:08:20 följande:[/quote-nick]Vi har ett privat på rimligt avstånd och då får vi bekosta allt själv t ex 5000:- för en omgång Puregon.[/

Aj då vad dyrt :(

• Marie357

Hej!

Jag gick privat
    nouw.com/denöppnakampen
  • Newbie84

Jag har haft hög fertilitet med Cb ägglossningstest i 8 dagar och idag har jag maximal fertilitet på cd22. Har käkat en pergotimekur, någon mer dom varit med om så här sen ägglossning?

• Solrosen 83
    Newbie84 skrev 2016-09-03 08:06:02 följande:

Jag har haft hög fertilitet med Cb ägglossningstest i 8 dagar och idag har jag maximal fertilitet på cd22. Har käkat en pergotimekur, någon mer dom varit med om så här sen ägglossning?

Jag hade äl runt cd 20 vid alla de kurer jag tagit med pergotime.
  • Newbie84
    Solrosen 83 skrev 2016-09-03 10:21:35 följande:

Jag hade äl runt cd 20 vid alla de kurer jag tagit med pergotime.

Blev själva mensen uppskjuten också då?
  • Solrosen 83
    Newbie84 skrev 2016-09-04 21:13:01 följande:
    Blev själva mensen uppskjuten också då?
    Ja den kom ca 14 dagar efter ägglossningen så hade långa cykler.
  • Newbie84
    Solrosen 83 skrev 2016-09-04 21:55:56 följande:

Ja den kom ca 14 dagar efter ägglossningen så hade långa cykler.

Ah typiskt, hur många kurer tog du innan du blev gravid?
  • Solrosen 83
    Newbie84 skrev 2016-09-04 23:00:33 följande:
    Ah typiskt, hur många kurer tog du innan du blev gravid?
    Ja segt med långa cykler men inte helt ovanligt att äl kommer senare när man äter pergo har jag för mig att jag läste någonstans.

Med första barnet blev jag gravid på tredje kuren. Nu med andra tog det sig också på riktigt tredje kuren men hade ett missfall innan. Första kuren äl men inte gravid. Sen en cykel utan pergo pga semesterstängt som jag blev gravid spontant men fick mf. Sen hamnade kroppen helt ur fas och nästa pergokur gav ingen äl. Kuren efter äl ich gravid.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime