• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

misstänker att om äl har varit , så var det i onsdags eller igår. har haft ont i högra äggstocken måndag och tisdag och lite på onsdagen. fick ju likadant sist (när jag blev gravid) så jag håller tummarna. men hoppas inte för mycket heller. Eftersom den senaste cykeln var 40 dagar. 

• Novembersmile
    Majamy skrev 2015-12-22 16:19:59 följande:

Hej!

Jag har fått missfall, började blöda idag massa värk. :(

Så jobbigt och kämpigt.

Neej. Fy vad tråkigt :( vet precis hur det känns. 
  • skogstjejen19

Förra gången jag var gravid blödde jag massor.

Fick positivt test 27/12 och blödde 31/12-7/1 (ungefär som en mens den tiden jag skulle ha mens), gravtesten fortsatte vara starka trotts blödning, var på vul 30/1 innan var det ingen idé, men allt såg bra ut, var på ett till vul 13/2 då jag blödde igen men allt såg bra ut även då.

Blödde av och till hela graviditeten.

Men allt gick bra!

Vill inte ge dig onödigt hopp men det behöver inte vara kört pga av att man blöder och har ont.

Kram

Majamy skrev 2015-12-22 16:19:59 följande:

Hej!

Jag har fått missfall, började blöda idag massa värk. :(

Så jobbigt och kämpigt.

• Stephanie 682

Hej:) jag är 30 år och och har en son på 2 år. Precis tagit färdigt min första dubbelkur med Pergo i försök på ett litet syskon:) har ju gjort detta innan, men det är en del saker som är lite annorlunda som jag undrar om ni har upplevt?

Första är att dom sista 2 dagarna i kuren så hade jag blodblandade flytningar och dagen efter avslutad kur, så hade jag bruna flytningar. Har sökt om detta men hittar ingenting om det:/ har nån av er upplevt det?

En annan sak var att pga av blödningsflytningarna och mycket molvärk så tänkte jag att jag skulle testa och ta ett äl-test dessa två sista dagar och båda dagarna visade positivt på äl men man kan väl inte få det så tidigt?
    Läste att det kunde ge falskt utslag medans man tar tabletterna.. Vad har ni för erfarenhet?

Önskar alla som försöker massa lycka till????

• Novembersmile

Här har vi bestämt oss för att pausa lite i bebisverkstaden. Kör igång i mars igen. 
    Fick ingen äl denna månad och därför heller ingen mens.. Och jag har just kommit igång med träningen igen och har en del roligt planerat i början på mars. Så vi pausar i februari. Sen får vi se hur det går :)

Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-01-22 14:36:51 följande:

Här har vi bestämt oss för att pausa lite i bebisverkstaden. Kör igång i mars igen. 
    Fick ingen äl denna månad och därför heller ingen mens.. Och jag har just kommit igång med träningen igen och har en del roligt planerat i början på mars. Så vi pausar i februari. Sen får vi se hur det går :)

Son född aug-13
    Låter som en bra idé med en paus när ni har mycket annat på gång. Trist att det inte blev någon äl nu sista behandlingen. Håller tummarna att det går bättre när ni bestämmer er för att göra nästa försök. Hänger kvar här i bakgrunden och hoppas på positiva besked från er andra som kämpat samtidigt som oss.
  • palomablanca
    Stephanie 682 skrev 2016-01-03 22:59:27 följande:

Hej:) jag är 30 år och och har en son på 2 år. Precis tagit färdigt min första dubbelkur med Pergo i försök på ett litet syskon:) har ju gjort detta innan, men det är en del saker som är lite annorlunda som jag undrar om ni har upplevt?

Första är att dom sista 2 dagarna i kuren så hade jag blodblandade flytningar och dagen efter avslutad kur, så hade jag bruna flytningar. Har sökt om detta men hittar ingenting om det:/ har nån av er upplevt det?

En annan sak var att pga av blödningsflytningarna och mycket molvärk så tänkte jag att jag skulle testa och ta ett äl-test dessa två sista dagar och båda dagarna visade positivt på äl men man kan väl inte få det så tidigt?

Läste att det kunde ge falskt utslag medans man tar tabletterna.. Vad har ni för erfarenhet?

Önskar alla som försöker massa lycka till????

På min första pergokur fick jag positivt äl test dagen efter sista tabletten. Misstänktr att det var falskt.positiv men fick sen mens jättetidigt så det kan ha stämt. Är på andra kuren nu o är på cd 16 o ännu inget positivt äl test. Tvivlar på äl denna månad. :(

E det nån som.vet hur mkt hjälp.man får när man redan har barn?
  • Snowflakee

Hej igen! 
    Va länge sen jag skrev här nu, inväntade att få börja med Pergotime och det har tagit lååång tid att få läkartid. Idag ringde jag gynmottagningen och fick veta att jag inte kommer få Pergotime då jag redan har två barn. Man får bara det utskrivet till att få ett barn sen inge mer enligt henne. Någon mer som har hört nått mer om det här??

Känner mig jätte nere, har två underbara barn men en enorm längtan efter en tredje :( 

• Majamy
    skogstjejen19 skrev 2016-01-03 17:50:12 följande:

Förra gången jag var gravid blödde jag massor.

Fick positivt test 27/12 och blödde 31/12-7/1 (ungefär som en mens den tiden jag skulle ha mens), gravtesten fortsatte vara starka trotts blödning, var på vul 30/1 innan var det ingen idé, men allt såg bra ut, var på ett till vul 13/2 då jag blödde igen men allt såg bra ut även då.

Blödde av och till hela graviditeten.

Men allt gick bra!

Vill inte ge dig onödigt hopp men det behöver inte vara kört pga av att man blöder och har ont.

Kram

Tack så mycket. Tyvärr så var det missfall. :( men nu är vi på g igen och hoppas på det bästa.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime