• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Ja såklart! Men tänkte om det var en vanlig biverkning.

Huvudvärken har släppt nu och det kan ju bara ha varit ändå.

Hade äl smärta igår. Tror jag. Vassa stick/hugg i högra äggstocken och ont vid sex, som jag tidigare haft när jag fått äl. Så vi får väl se. Tog ju pergon på kvällen denna gång , utifall det skulle inverka positivt ,

Och stämmer det att ägglossning var igår eller idag så kom den ju 2 dagar tidigare än sist! Brukat fått på dag 20 annars.

Aja, den som lever får se! Leds på att ha "äggröra" ;)

Solrosen 83 skrev 2016-05-03 17:04:35 följande:

Har inte heller för mig att jag haft huvudvärk när jag ätit pergo. Fast du måste väl ha ätit färdigt kuren sen ett tag tillbaka?

Son född aug-13
  • snosan

Hur går det för er? Har inte varit inne på 100år känns de som... Hade ägglossning på cd18... Hur tidigt har ni lämna av graviditeten? Förra gången var de redan i v 4och jag misstänker att det är något i magen. Jag är illamående och sen var de som att någon klubbade mig idag och jag sov 3timmar efter lunch. Har ont i tjejmilen och de värker genom ryggen.

• Novembersmile
    snosan skrev 2016-05-15 15:31:19 följande:

Hur går det för er? Har inte varit inne på 100år känns de som... Hade ägglossning på cd18... Hur tidigt har ni lämna av graviditeten? Förra gången var de redan i v 4och jag misstänker att det är något i magen. Jag är illamående och sen var de som att någon klubbade mig idag och jag sov 3timmar efter lunch. Har ont i tjejmilen och de värker genom ryggen.

här går det segt. cd 30 idag och trodde jag hade ägglossning cd 17 men då borde jag ha fått ett plus eller mens redan. ingenting.. 

Så annars har jag väl en 35 dagars cykel som sist.. men kanske inte ens fick någon ägglossning heller.. så vi får se på fredag. Har testat negativt på gravtest några dagar. så nu väntar jag till onsdag, eller kanske torsdag ;)

känner ingenting i kroppen, lite ömma bröstvårtor bara. När har du bim? 
    Son född aug-13
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-05-15 20:41:12 följande:

här går det segt. cd 30 idag och trodde jag hade ägglossning cd 17 men då borde jag ha fått ett plus eller mens redan. ingenting.. 

Så annars har jag väl en 35 dagars cykel som sist.. men kanske inte ens fick någon ägglossning heller.. så vi får se på fredag. Har testat negativt på gravtest några dagar. så nu väntar jag till onsdag, eller kanske torsdag ;)

känner ingenting i kroppen, lite ömma bröstvårtor bara. När har du bim? 

Om jag haft ägglossning på dag 18 som jag trodde bör jag ha bim den 24maj. Så ganska länge kvar. Vi får se om kroppen spökar med mig. Har feber just nu så vet varken. Ut eller in.
  • Novembersmile

Här kom mensen idag. :( äl dag 20 som sist, men en 33 dagars cykel. Hopp, då kör vi igång ytterligare en trippelkur på söndag!

Son född aug-13
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-05-18 08:33:51 följande:

Här kom mensen idag. :( äl dag 20 som sist, men en 33 dagars cykel. Hopp, då kör vi igång ytterligare en trippelkur på söndag!

Tråkigt! Jag tror jag ska testa trippel nästa gång om de ej tar sig denna gång. Då har jag testat 2gånger med dubbel men bara en gång sen viktminskningen min.
  • Novembersmile

Okej. Vet inte vad det är, vi prickar in varje månad. Men jag vet ju inte hur slemhinnan är. Den kanske är för tunn? Har läst att den kan bli det av Pergo.. Nu har jag införskaffat äl tester så nu ska det ta sig!

snosan skrev 2016-05-18 17:34:45 följande:

Tråkigt! Jag tror jag ska testa trippel nästa gång om de ej tar sig denna gång. Då har jag testat 2gånger med dubbel men bara en gång sen viktminskningen min.

Son född aug-13
  • snosan

Törs man hoppas? Fick nyss pos på 2 stickor! Vet ej hur man får upp bilden bara

• Solrosen 83
    snosan skrev 2016-05-21 14:11:23 följande:

Törs man hoppas? Fick nyss pos på 2 stickor! Vet ej hur man får upp bilden bara

Åh vad spännande! Håller alla tummar här.

Om du använder mobilappen så har du iaf i iphone en blå kamera längst ner till vänster när du har rutan där du skriver inlägg öppet. Ligger bredvid skicka knappen. Klickar man där kan man lägga till bilder från sitt album.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime