• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-22 11:52:20 följande:

Ja starkare var det! Fortfarande svagt men det syns :D

Ja hoppas!!!

Grattis!! Va roligt! :) så kul att Det tog sig! Vänta med att testa igen en vecka så ser du att det ökat! :)
  • Längtar efter en bebis

[quote=76731411][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-06-22 06:12:00 följande:[/quote-nick]Vi sexade varannan dag för att vara säker! Och uppenbarligen har det tagit sig nu!!

Jag är gravid! Woho!

[/

Fick du oxå Pergo och otriville sprutan elle ?

Hur många äggblåsor hade du isåfall ?

Jag låg med mina man bara när jag fick sprutan samma dag hoppad de tar sig

• Novembersmile

Pergotime. Trippelkur. 9:e försöket!

Inget ultraljud gjort så vet inte hur många äggblåsor det var. Men har aldrig fått fler än 1 tidigare så jag tvivlar på fler.

Längtar efter en bebis skrev 2016-06-22 15:33:46 följande:

[quote=76731411][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-06-22 06:12:00 följande:[/quote-nick]Vi sexade varannan dag för att vara säker! Och uppenbarligen har det tagit sig nu!!

Jag är gravid! Woho!

[/

Fick du oxå Pergo och otriville sprutan elle ?

Hur många äggblåsor hade du isåfall ?

Jag låg med mina man bara när jag fick sprutan samma dag hoppad de tar sig

Son född aug-13
  • Längtar efter en bebis

Ojj men Grattiis :) <3

Ta ny test om en vecka för va säkrare

Novembersmile skrev 2016-06-22 17:04:12 följande:

Pergotime. Trippelkur. 9:e försöket!

Inget ultraljud gjort så vet inte hur många äggblåsor det var. Men har aldrig fått fler än 1 tidigare så jag tvivlar på fler.

• Novembersmile

Tack! Men ropar inte hej än! Nästan så man är inställd och gruvar sig för missfall igen! Typ att det är för bra för att vara sant. Men vi håller tummarna att testen blir starkare och att vi får bli 2 barnsföräldrar i mars!

snosan skrev 2016-06-22 12:49:22 följande:

Grattis!! Va roligt! :) så kul att Det tog sig! Vänta med att testa igen en vecka så ser du att det ökat! :)

Son född aug-13
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-22 18:56:45 följande:

Tack! Men ropar inte hej än! Nästan så man är inställd och gruvar sig för missfall igen! Typ att det är för bra för att vara sant. Men vi håller tummarna att testen blir starkare och att vi får bli 2 barnsföräldrar i mars!

Ja ma. Är alltid nervös i början... Vi hoppas oxå få bli de i Jan. Känns bra att man kollat vul en gång, men är ju ingen garanti att saker går bra fastän allt såg perfekt ut. Men lite tryggare blir man då hjärtat börjat slå :)
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-23 13:21:09 följande:

Tog ett cb precis! Visst är det positivt ?

Ja det är ju helt klart positivt. Grattis!!
    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • Novembersmile

Tack! Hoppas lilla fröet vill stanna! Upplever trötthet, öm i brösten och stickningar / mol i mage !

Solrosen 83 skrev 2016-06-23 15:47:49 följande:

Ja det är ju helt klart positivt. Grattis!!

Son född aug-13
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime