• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

[quote=76744647][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2016-06-27 16:47:54 följande:[/quote-nick]Hur går det för dig? Fortsatt blöda idag?

Förstår att du inte känner att du orkar fortsätta försöka mer. Tar otroligt mycket energi med pergobehandlingarna och att hela tiden gå och hoppas och känna efter symptom.[/

Ja blöder idag med! Inte så mycket men som

En vanlig mens!

Son född aug-13
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-26 15:13:33 följande:

Lycka kan vända fort! :(

Har mensvärk och det har kommit lite blod :( när fan ska det bli min tur egentligen? Jag ger upp nu tror jag! Blir så ledsen :'(

Men nej :( vad ledsen jag blir!! Hoppas det bara är en blödning och att liten får stanna!
  • Majamy

Hej!

Fy tusen vad tråkigt om det är missfall Novembersmile. Jag hoppas verkligen inte att det är det. 
    Det är ju så mycket din tur att bli gravid nu. Men ge inte upp om det är missfall. Efter jag fick ett tidigt missfall höll jag upp med Pergotime en månad och månaden efter blev jag gravid. Så kanske behöver bara din kropp en paus. Jag håller verkligen tummarna för dig. 

Stora styrkekramar till dig!

• snosan
    Solrosen 83 skrev 2016-08-21 04:32:27 följande:

Tänkte bara jag skulle uppdatera här att den 17 aug föddes vår andra dotter.

Men va Mysigt! Jag inväntar vårat rul så jag kan få reda på bf datum, men enligt mina uträkningar ska det vara i slutet av Jan!
  • telly

Hej!

Fick barn med hjälp av Puregon men nu vill inte landstinget inte hjälpa oss eftersom vi redan har ett barn. Hur kan ni andra få hjälp när ni redan har barn? Jag behöver ju inte ens ivf...

Bor i Dalarna om det är nån annan därifrån?

• Majamy

[quote=76900402][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2016-08-21 04:32:27 följande:[/quote-nick]

Tänkte bara jag skulle uppdatera här att den 17 aug föddes vår andra dotter.

Wow - stort grattis! Gud vad härligt. Hoppas att allt har gått bra.

• Majamy

[quote=76911026][quote-nick]telly skrev 2016-08-24 21:28:01 följande:[/quote-nick]

Hej!

Fick barn med hjälp av Puregon men nu vill inte landstinget inte hjälpa oss eftersom vi redan har ett barn. Hur kan ni andra få hjälp när ni redan har barn? Jag behöver ju inte ens ivf...

Bor i Dalarna om det är nån annan därifrån?

[/

Hej!

Jag väntar vårt tredje barn. De två första gick utan problem men det funkade inte först när vi försökte med det tredje, fick ett sent missfall i vecka 20. Efter det Så jag gick till en vanlig gynekolog och fick Pergotime utskrivet och på fjärde gången gick det. Vi blev gravida omgång tre också men fick ett till missfall. Vi bor i Stockholms län.

Det verkar vara väldigt olika beroende på var man bor. Det är så konstigt. Hoppas ni får hjälp snart.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime