• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Majamy

[quote=76353428][quote-nick]Snowflakee skrev 2016-02-18 22:44:09 följande:[/quote-nick]

Hej igen! 

Va länge sen jag skrev här nu, inväntade att få börja med Pergotime och det har tagit lååång tid att få läkartid. Idag ringde jag gynmottagningen och fick veta att jag inte kommer få Pergotime då jag redan har två barn. Man får bara det utskrivet till att få ett barn sen inge mer enligt henne. Någon mer som har hört nått mer om det här??

Känner mig jätte nere, har två underbara barn men en enorm längtan efter en tredje :( 

[/

Hej!

Jag har två barn och blev gravid med ett tredje och fick missfall. Det var ett sent missfall i v 20. Vi försökte igen men inget hände. . Så jag ringde en vanlig gynmottagning och fick börja med Pergotime. På tredje kuren blev jag gravid igen men fick tyvärr missfall igen. Nu ska jag snart börja min andra kur i omgång två.

Jag vet inte vilket landsting du tillhör men det låter ju konstigt att det skulle vara så som din läkare säger.

Pröva med någon annan mottagning. Lycka till!

• Novembersmile

Nu är det dags igen! Börjar primolut i morgon och hoppas på äl i slutet på mars. Nu ska vi lyckas!

Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-02-28 21:20:44 följande:

Nu är det dags igen! Börjar primolut i morgon och hoppas på äl i slutet på mars. Nu ska vi lyckas!

Son född aug-13
    Åh vad spännande att ni är igång igen. Håller tummarna stenhårt för att det lyckas denna gången!
  • Novembersmile

Hoppas på ägglossning i dagarna. Har haft smärta och obehag i vänstra äggstocken i 2 dagar nu. så kanske kanske. Men vi får väl se om si så där 2 veckor.  VILL så gärna att det ska ta sig. Vi har snart hållit på 1 år och önskar och drömmer om livet som 2 barnföräldrar. 

Hur går de för dig solrosen? Vilken vecka är du i? Du måste ha gjort rutin ul ? :) 

Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-03-29 21:29:21 följande:

Hoppas på ägglossning i dagarna. Har haft smärta och obehag i vänstra äggstocken i 2 dagar nu. så kanske kanske. Men vi får väl se om si så där 2 veckor.  VILL så gärna att det ska ta sig. Vi har snart hållit på 1 år och önskar och drömmer om livet som 2 barnföräldrar. 

Hur går de för dig solrosen? Vilken vecka är du i? Du måste ha gjort rutin ul ? :) 

Son född aug-13
    Håller alla tummar och tår stenhårt här att det blir äl denna cykeln så du kan få ett fint plus.

Har gått in i v22 idag så drygt halva tiden har redan gått. Tiden går så otroligt fort denna gången. Var på rul förra veckan och fick se vår lill* bebbe. Allt såg jättebra ut så det var skönt att höra.
  • Novembersmile

Hör har nog äl varit om den var över huvudtaget! Har haft en "sex-smärta" som jag hade sist jag fick äl och blev gravid! Jättejobbigt att ha ont i livmodertappen och ligga som tusan! Smärtan i tjejmagen varade 3 dagar och nu är den borta! Så får se nästa vecka om de visar sig nåt plus eller inte! :)

Son född aug-13
  • Majamy

[quote=76503313][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-04 20:50:04 följande:[/quote-nick]

Hör har nog äl varit om den var över huvudtaget! Har haft en "sex-smärta" som jag hade sist jag fick äl och blev gravid! Jättejobbigt att ha ont i livmodertappen och ligga som tusan! Smärtan i tjejmagen varade 3 dagar och nu är den borta! Så får se nästa vecka om de visar sig nåt plus eller inte! :)

Hoppas verkligen det!

• Novembersmile
    Majamy skrev 2016-04-05 15:52:41 följande:

[quote=76503313][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-04 20:50:04 följande:[/quote-nick]

Hoppas verkligen det!

hur går det för dig? har du påbörjat någon ny kur? 
    Son född aug-13
  • Längtar efter en bebis

Heej tjejer, samma här

Blev gravid med min dotter på första enkel kur nu är hon 1 år snart och vi vill få syskon till henne.

Inväntar mensen så ska börja ta min första enkel kur för första gången.

Hur gåre för er ? Berätta gärna

• Majamy

[quote=76506350][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-05 19:21:35 följande:[/quote-nick]

hur går det för dig? har du påbörjat någon ny kur? 

[/

Hej!

Jag vågar knappt säga det men nu är jag gravid igen. Känns som att jag jinxar det då. ????Hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime