• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Grattis!!!! :)

Majamy skrev 2016-04-07 14:03:53 följande:

[quote=76506350][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-05 19:21:35 följande:[/quote-nick]

hur går det för dig? har du påbörjat någon ny kur? 

[/

Hej!

Jag vågar knappt säga det men nu är jag gravid igen. Känns som att jag jinxar det då. ????Hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång.

Son född aug-13
  • Novembersmile

här kom mensen med dunder och brak. Så denna gång hamnade vi på 35 dagar. Kände ju så tydligt av ägglossningen för 2 veckor sen. Men nää. så nu funderar jag på att köra en till pergokur direkt och funkar det inte då så får vi ta ställning till om nåt annat funkar bättre. 

Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-04-16 08:02:43 följande:

här kom mensen med dunder och brak. Så denna gång hamnade vi på 35 dagar. Kände ju så tydligt av ägglossningen för 2 veckor sen. Men nää. så nu funderar jag på att köra en till pergokur direkt och funkar det inte då så får vi ta ställning till om nåt annat funkar bättre. 

Son född aug-13
    Nej vad tråkigt!

Positivt dock att du kände av ägglossning denna gång och att den verkligen verkar ha varit då du fick mens nu 2 v efter.
  • Novembersmile

Ja jättetråkigt! Så typiskt när jag prickade ägglossning. Hade sex både dagen före och efter. Dock ej äl dagen, om den nu var på lördagen. Hade ont fredag lördag och lite söndag.

Men nu provar vi en ny och troligtsvis sista pergokur. Ska sedan prova ett annat märke. Tror det heter letrozol eller nåt sånt!

Solrosen 83 skrev 2016-04-16 16:25:35 följande:

Nej vad tråkigt!

Positivt dock att du kände av ägglossning denna gång och att den verkligen verkar ha varit då du fick mens nu 2 v efter.

Son född aug-13
  • Majamy

Ja hoppas verkligen! Jag håller tummarna.

Novembersmile skrev 2016-04-20 17:48:38 följande:

Då var vi på cd 5 och ännu en pergokur är igång! ;) nu jäklar ska det ta sig!

• Novembersmile

Har ni brukat få huvudvärk av Pergo? Är på cd 17 idag och har haft hemsk huvudvärk några dagar.

Har inte brukat haft det innan.

Son född aug-13
  • Majamy
    Novembersmile skrev 2016-05-02 13:06:59 följande:

Har ni brukat få huvudvärk av Pergo? Är på cd 17 idag och har haft hemsk huvudvärk några dagar.

Nej jag brukar inte få huvudvärk. 

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-05-02 13:06:59 följande:

Son född aug-13
    Har inte heller för mig att jag haft huvudvärk när jag ätit pergo. Fast du måste väl ha ätit färdigt kuren sen ett tag tillbaka?
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime