• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2016-06-06 21:41:03 följande:

Novembersmile: Vad tråkigt att läsa att de plötsligt ändrar förutsättningarna för er och inte ger hjälp med pergotime om man redan har ett barn. Är helt absurt att det skiljer så mycket kring reglerna för vilken hjälp man kan få både med första barnet och sen syskon. Borde ju vara samma var man än bor men så är det ju verkligen inte.

Förstår att det känns svårt at acceptera att det kanske inte blir fler barn. Vet inte om jag hade varit beredd och gå vidare till ivf nu om det inte hade fungerar med pergotime. Tyckte det var tillräckligt tufft och tror inte att jag hade orkat med ivf också. Men är ju omöjligt att säga säkert hur jag gjort. Vet man att problemet är att man inte har egen ägglossning så borde det ju vara bättre att först testa med pergo istället för att gå direkt till ivf.

Det finns ingen privat gynmottagning i närheten av där du bor? De kanske kan hjälpa till med pergo.

Jag har pratat med läkaren idag. och han tyckte jag skulle köra de 2 kurer jag har kvar av pergo och sen avvakta om jag inte vill hoppa på ivf karusells direkt .

så vi hoppas det tar sig nu så vi slipper fundera mer. :)

Son född aug-13
  • Novembersmile

Trodde ägglossning varit. Men fortsatte testa utifall att.. Och jag tror minsann det är positivt det sista va? I Förrgår tog jag den ovanför tror jag.
    Son född aug-13
  • Solrosen 83

[quote=76700853][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-06-10 15:05:13 följande:[/quote-nick]

Trodde ägglossning varit. Men fortsatte testa utifall att.. Och jag tror minsann det är positivt det sista va? I Förrgår tog jag den ovanför tror jag.[/

Ser ju definitivt positivt ut det sista. De andra skulle jag säga inte är det. Mina test såg ut som de tre första hela tiden pga pcon men när det sen väl blev positivt vid äl så kom väldigt snabbt ett starkt streck precis som ditt sista test. Så fortsätt med sexandet så håller vi alla tummar och tår att det tar sig nu.

Dotter nov 2013. Mf aug 2015
  • Novembersmile

Ja detta streck kom på direkten så jag hajade till. För på alla andra jag tagit så har det tagit 3-4 min innan det synts. Så jag hoppas hoppas! Har inte haft sex sen i måndags. Men om äl test är positivt idag så borde ju äl inte varit än. Så jag är väl inte för sent ute om vi ligger idag o i morgon?

Solrosen 83 skrev 2016-06-10 16:27:15 följande:

[quote=76700853][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-06-10 15:05:13 följande:[/quote-nick]

Trodde ägglossning varit. Men fortsatte testa utifall att.. Och jag tror minsann det är positivt det sista va? I Förrgår tog jag den ovanför tror jag.[/

Ser ju definitivt positivt ut det sista. De andra skulle jag säga inte är det. Mina test såg ut som de tre första hela tiden pga pcon men när det sen väl blev positivt vid äl så kom väldigt snabbt ett starkt streck precis som ditt sista test. Så fortsätt med sexandet så håller vi alla tummar och tår att det tar sig nu.

Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-10 19:52:09 följande:

Ja detta streck kom på direkten så jag hajade till. För på alla andra jag tagit så har det tagit 3-4 min innan det synts. Så jag hoppas hoppas! Har inte haft sex sen i måndags. Men om äl test är positivt idag så borde ju äl inte varit än. Så jag är väl inte för sent ute om vi ligger idag o i morgon?

Son född aug-13
    Idag och imorgon borde ju vara fullt tillräckligt. Äl lär ju som tidigast varit någon gång efter du tog det här testet idag. Lärde mig hur jag skulle tolka de billiga äl-stickorna genom att använda digitala någon cykel och se hur de billiga reagerade när det digitala var positivt. Var då just skillnaden i hur snabbt strecket kom fram som var tydlig.
  • Novembersmile

Ok.

Tog ett till test nu innan jag la mig. Också starkt men lite svagare och strecket kom inte lika fort som det innan.. Så kanske att ägglossning var idag då!

Solrosen 83 skrev 2016-06-10 21:17:16 följande:

Idag och imorgon borde ju vara fullt tillräckligt. Äl lär ju som tidigast varit någon gång efter du tog det här testet idag. Lärde mig hur jag skulle tolka de billiga äl-stickorna genom att använda digitala någon cykel och se hur de billiga reagerade när det digitala var positivt. Var då just skillnaden i hur snabbt strecket kom fram som var tydlig.

Son född aug-13
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-10 22:50:33 följande:

Ok.

Tog ett till test nu innan jag la mig. Också starkt men lite svagare och strecket kom inte lika fort som det innan.. Så kanske att ägglossning var idag då!

Hoppas ni myst på ordentligt och att det tar sig! <3

Jag hade glömt hur orolig jag är i början av graviditeten. Tänkte att jag skulle vara överlycklig och må som en prinsessa helatiden, men i ärlighetens namn så är jag livrädd att liten ska lämna oss. Drömmer mardrömmar väldigt ofta.

Någon som känner igen sig eller är ni bara glada helatiden? Har ni hunnit göra något vul eller ul ännu? Vi har ett nästa vecka och jag ser väldigt mycket fram emot det.
  • Novembersmile

Lyckades inte få till det igår :( precis i stundens hetta så plingade det på dörren. Haha! Så det var bara att avbryta och klä på sig igen! Men i förrgår och idag blev det iallafall! Får hoppas att det räcker!

Son född aug-13
  • snosan

Var på vul idag och fick till min stora lycka se bönan och ett tickande hjärta! <3

• Novembersmile

Men åh vad roligt! Hur långt är du gången? :)

Hoppas på ett fint plus jag med om ca 1 v. Har åkt på en helsikes förkylning.

snosan skrev 2016-06-16 19:33:24 följande:

Var på vul idag och fick till min stora lycka se bönan och ett tickande hjärta! <3

Son född aug-13
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime