• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Det blir trippeldos denna gång med! Start på söndag! Nu ska det bli barn och det ska få stanna kvar!!

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
  • Solrosen 83

2 av 5 tabletter med pergo tagna nu. Känns som en evighet till nästa måndag då det är dags för vul. Vill att tiden ska gå fort tills dess så det snart blir äl.

• Novembersmile

Samma här! Vi var tvungna att chansa lite denna cykel . Gör vul cd 16 istället för 12-13. Har ingen möjlighet att göra tidigare så vi hoppas pricka ändå!

Har känningar i äggstockarna . Moler på och är öm. Hopas detta vill sig nu!! Nästa torsdag gör vi vul.

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
  • Pco_1_2

Hej tjejer! Minns er sen innan :)
    Jag har en son född aug-13 och nu är jag på 4:e pergokuren.. Cd 4 (dag 2 med Pergo) hoppas så innerligt!

• Solrosen 83
    Pco_1_2 skrev 2015-11-10 21:48:56 följande:

Hej tjejer! Minns er sen innan :)
    Jag har en son född aug-13 och nu är jag på 4:e pergokuren.. Cd 4 (dag 2 med Pergo) hoppas så innerligt!

Välkommen! Kul med en till som är mitt uppe i behandlingen nu. Känner inte igen ditt nick sen sist men du hette kanske något annat då?

Sista tabletten kvar ikväll sen är det bara väntan kvar. Känner inget förutom extremt trött.
  • Pco_1_2

Jag har nog bytt nick ett par gånger ja :p
    Sämsta baksidan med pergo för min del är att jag blir så lättretlig, värre än innan alltså :p

Jag känner mig som en gammal kärring i kroppen när äggen aldrig växer till, helt död inombords. Jag hoppas verkligen nu!!!
    Cd 5 :)

Hejar på er!

• Solrosen 83

Dags för vul i eftermiddag på cd 14. Ska bli spännande och se vad det visar. Molar och värker i äggstockarna så något verkar vara på gång iaf. Äl får dock gärna vänta några dagar som den brukar då både jag och sambon åkt på förkylning så sexlusten är inte på topp. Men vi får väl se till och få till det ändån.

• Pco_1_2

Solrosen83; vad spännande! Jag får alltid massa känningar i äggstockarna efter behandling men sen visar det sig alltid att det inte hänt nåt, så himla hopplöst.
    Cd 10 idag och yttepytte streck på ältest.

Lycka till idag! Uppdatera gärna!:)

• Majamy

Hej!

Fick min mens igår, hade tagit ett test innan så jag visste att det var så. Men jag blir så besviken. Jag fattar inte varför min kropp har blivit så här efter missfallet. Innan missfallet så blev jag gravid utan pergotime. Nu känns det som att det aldrig kommer att fungera. Jag blir så ledsen och uppgiven. Hela vardagen blir dålig då allt snurrar kring detta, samt denna känslomässiga berg och dalbana i cykeln (hoppet innan och efter ägglossning, sedan vänta och besvikelsen vid mens). 
    Vi funderar på att söka privat vård för att skynda på processen. 

• skogstjejen19

Har ätit letrozole och pergotime senaste året nu och ej lyckats.

Har alltid fått ägglossning på dag 16-19 med pergotime men denna månad kom den på dag 28!

Är det helt kört när den kommer så sent?

Sista kuren med pergotime sen tycker läkaren att vi ska gå tillbaka till letrozole.

Jag fick en dotter i augusti 2013 med hjälp av pergotime så jag litar mer på dom :/

Men men

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime