• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-08-18 08:58:19 följande:

Åh!!! Grattis!!

Vul i morgon! Hoppas nåt har hänt denna omgång. Börjar bli ivrig! Sen är det så tråkigt dehär med behandlingen, för en kur är så utdragen om jag inte får äl. Förra blev ca 60 dagar! :/ lite tråkigt att vänta och bara få ett försök varannan månad! Men jag håller tummarna!

Hur tog mannen din det? :))

BF 2013-08-05
    Han blev jätteglad men förvånad att det fungerat utan pergo även om jag hade sagt att jag trodde jag hade haft äl ändå. :) Igår kväll visade han att han och dottern hade letar upp hans lapp med namnförslag från sist. Känns kul att han är glad och engagerad också.
  • Novembersmile

Åh vad kul :)

jag börjar gånlite stickningar i brösten

Solrosen 83 skrev 2015-08-19 05:45:52 följande:

Han blev jätteglad men förvånad att det fungerat utan pergo även om jag hade sagt att jag trodde jag hade haft äl ändå. :) Igår kväll visade han att han och dottern hade letar upp hans lapp med namnförslag från sist. Känns kul att han är glad och engagerad också.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Dumma telefon..

Började få lite ömma och stickande bröstvårtor igår. Fortsatt idag. Men det behöver ju inte betyda nåt! Fick ju så förra månaden med! Men jag hoppas såååå att vul visar nåt idag! :)

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

:/

Ingen större tillväxt på äggblåsor. Största på 10-12mm. Och slemhinnan låg bara på 5,2mm :( borde ligga på 9-10mm.

Usch vad less jag blev! :/ men det kan ju bli senare äl, men troligen inte!

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-08-19 17:03:41 följande:

:/

Ingen större tillväxt på äggblåsor. Största på 10-12mm. Och slemhinnan låg bara på 5,2mm :( borde ligga på 9-10mm.

Usch vad less jag blev! :/ men det kan ju bli senare äl, men troligen inte!

BF 2013-08-05
    Nej vad trist :(

Vilken dag är du på? Sist hade jag 13 mm på cd 14 och fick äl cd 20 så det kan ju fortfarande gå vägen. Ska du tillbaka på något mer vul?
  • Novembersmile

Cd 12 idag.

Så det kan ju vara tidigt! Men inga fler vul nu. Utan vi kör på varannan dag så håller vi tummarna!

Solrosen 83 skrev 2015-08-19 18:45:37 följande:

Nej vad trist :(

Vilken dag är du på? Sist hade jag 13 mm på cd 14 och fick äl cd 20 så det kan ju fortfarande gå vägen. Ska du tillbaka på något mer vul?

BF 2013-08-05
  • snosan

Ni har tur som får kolla upp hur blåsorna utvecklas. Här finns det inte en möjlighet att få kolla sånt.

• Solrosen 83

Lyckan ser tyvärr ut att bli kortvarig här :(

Började blöda lite igår eftermiddag så var hos gyn nu på fm och de kunde inte se att det fanns någon graviditet. Är visserligen väldigt tidigt men det såg tyvärr inte så positivt ut :(

Får avvakta och se om det kommer någon blödning annars skulle jag återkomma om 1 v så fick de kolla igen.

Var väl för bra för att vara sant att det skulle lyckas utan pergotime...

• snosan
    Solrosen 83 skrev 2015-08-21 10:46:15 följande:

Lyckan ser tyvärr ut att bli kortvarig här :(

Började blöda lite igår eftermiddag så var hos gyn nu på fm och de kunde inte se att det fanns någon graviditet. Är visserligen väldigt tidigt men det såg tyvärr inte så positivt ut :(

Får avvakta och se om det kommer någon blödning annars skulle jag återkomma om 1 v så fick de kolla igen.

Var väl för bra för att vara sant att det skulle lyckas utan pergotime...

Men va tråkigt!!! Hoppas de bara var för tidigt å att ärtan stannar ?
  • snosan

Jag är på piller 7 och 8 idag av mina pergotime :)jag inväntar fortfarande alla symptom!! Känner mig som ett barn på julafton:)

Förra gången tog det sig på dubbelkur och skulle ju vara härligt om det tog sig direkt på dubbel denna gång oxå :)

Någon annan som tar piller nu??

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime