• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Nej känner inget speciellt. Stickningar i brösten och endast lite mensvärk . Men mensen borde väl komma snart om det var så att jag fick ägglossning och inte blev befruktad.

Solrosen 83 skrev 2015-07-15 03:22:15 följande:

Har slängt mina direkt bara en stund efter jag läst av dem så har inte kollat igen senare. Inga tecken på att mensen är på ingång hos dig?

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-15 05:47:07 följande:

Nej känner inget speciellt. Stickningar i brösten och endast lite mensvärk . Men mensen borde väl komma snart om det var så att jag fick ägglossning och inte blev befruktad.

BF 2013-08-05
    Ja den borde ju komma när som nu annars. Låter ju lite hoppfullt iaf. Testat något mer idag?

Jag har bim idag men än har mensen inte dragit igång på riktigt. Bara bruna flytningar med bara lite rött i igår.
  • Novembersmile

Okej. Inget test idag. Tänkte vänta några dagar! Kan ju bara så att det inte blev någon ägglossning med.. Så då får jag ju ingen mens .

Nya tag nästa månad solrosen :)

Solrosen 83 skrev 2015-07-15 08:13:00 följande:

Ja den borde ju komma när som nu annars. Låter ju lite hoppfullt iaf. Testat något mer idag?

Jag har bim idag men än har mensen inte dragit igång på riktigt. Bara bruna flytningar med bara lite rött i igår.

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83

Novembersmile: Hur går det för dig? Mensen kommit än? Om inte har du testat något mer?

Här är mensen verkligen igång nu och jag blöder helt hysteriskt mycket som vanligt när jag ätit pergo eller provera.

• Novembersmile

Ingen mens, inget plus :(

Solrosen 83 skrev 2015-07-17 09:27:22 följande:

Novembersmile: Hur går det för dig? Mensen kommit än? Om inte har du testat något mer?

Här är mensen verkligen igång nu och jag blöder helt hysteriskt mycket som vanligt när jag ätit pergo eller provera.

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-17 14:02:23 följande:

Ingen mens, inget plus :(

BF 2013-08-05
    Vad frustrerande! Verkar ju tyvärr nästan som du inte hade någon äl ändå även om läkaren tyckte det såg ut som det.
  • Solrosen 83

Tyst här i tråden nu...

Hur går det för er andra?

Här är det en cykel utan pergo pga semesterstängt. Cd 12 idag men inga känningar om att äl skulle vara på gång så känner mig inte allt för hoppfull att det ska hända något av sig själv nu.

• TheRealMe
    carro90 skrev 2015-07-19 15:48:22 följande:

Ni som tagit pergo på dag 3-7, vilken dag får ni ägglossning? :)

Jag får på dag 13-14. Å då äter jag från dag 3-7. Börjar testa mig på dag 9 för att vara på den säkra sidan så man inte missar nån dag :).
  • Novembersmile

Och jag väntar på samtal från gyn.. Läkaren skulle höra av sig i början på veckan och skriva ut mer tabletter. Troligtvis får jag trippla pergon detta försök!! Sist jag blev gravid var det på andra kuren, så man kan ju hoppas det blir lika denna gång.

Segt med semesterstängt.. :(

Solrosen 83 skrev 2015-07-26 20:19:44 följande:

Tyst här i tråden nu...

Hur går det för er andra?

Här är det en cykel utan pergo pga semesterstängt. Cd 12 idag men inga känningar om att äl skulle vara på gång så känner mig inte allt för hoppfull att det ska hända något av sig själv nu.

BF 2013-08-05
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime