• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83
    vhn skrev 2015-07-30 06:52:21 följande:

Hej

Får man hoppa in här?
    Har en dotter som är drygt ett som blev till med pergotime efter upprepade mf, utredning och sedan ett års försök utan att det blev nåt. Sen fick vi prova pergotime trots egen fungerande äl men som skulle få en extra lite skjuts av pergo och sen blev hon till efter några kurer.
    Nu är det dags för syskonförsök och det tog sig på en gång, till vår stora förvåning, men slutade än en gång i mf. Idag ska vi på återbesök hos gyn och få bland annat pergotime utskrivet! Är på cykeldag tre idag i första mensen efter mf så hoppas verkligen på att då starta redan den här cykeln!
    Tror jag startade på dag fem förra gången men kommer inte riktigt ihåg :)

Vilken dag börjar ni andra på och varför just den dagen i cykel? Vad blir skillnaden?

Välkommen hit!

Jobbigt med flera mf :(

Jag har ätit pergo på cd 5-9 varje gång och tror att det är det vanligaste. Har inte fått någon motivering till varför jag skulle äta just så. Jag har pco så har sällan äl av mig själv.
  • Novembersmile

Ja precis!

Men håller tummarna att denna kur blir lyckad. Nackdelen att äta tabletter på semestern är att jag lätt glömmer dom. Fast jag har larm på telefon. Det kanske inte är lika petnoga med primolut ? Jag har tagit alla tabletter dessa 4 dagar. Men det kan ha skiljt nån timme ibland.

Solrosen 83 skrev 2015-07-30 12:58:42 följande:

Tänkte mest att det var segt att behöva ta primolut igen för att få mens. En av fördelarna för mig med pergo är ju att mensen kommit regelbundet de gånger jag fått äl så jag sluppit extremt långa cykler eller att ta provera för att få igång en blödning.

Ingen tempökning idag så kan inte varit äl igår men fortsätter hoppas och sexar på varannan dag nu ett tag framöver så får vi väl se vad som händer. Drar iväg på semester på tisdag så då blir det mindre fokus på bebisverkstan

BF 2013-08-05
  • carro90

Här kommer en uppdatering från mig! Gav upp med att testa för några dagar sedan, men så imorse upptäckte jag att flytningarna va som äggvita. Höll mig fram tills kl 12.30 och detta blev resultatet! Är på cd 25 idag och jag skulle säga att detta är positivt!! Solig

• Solrosen 83

Cd 20 idag men ingen tempökning än som visar på äl. Däremot tog jag ett äl-test igår då jag kände mig så konstig och hade ont i magen. Det var positivt! Så nu borde det bli äl inom närmsta dagarna. Ömma bröstvårtor och lite smått illamående också vilket jag var förra månaden vid äl också. Vill helst inte ha byxor som sitter åt heller för är så öm och svullen.

Så kanske inte är en bortkastad cykel ändå trots ingen pergo.

• Novembersmile

Mensen kom precis. Hur ska jag räkna..? Dag 1 i morgon väl? Eftersom den kom så sent?

Laddad på ett plus denna månad! ;)

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-08-07 23:42:59 följande:

Mensen kom precis. Hur ska jag räkna..? Dag 1 i morgon väl? Eftersom den kom så sent?

Laddad på ett plus denna månad! ;)

BF 2013-08-05
    Skönt att den kommit nu. Man ska ju räkna från den dag den kommer igång ordentligt så om den kom så sent är det kanske lika bra och räkna idag.

Här bekräftade tempen att det var äl i måndags så äl+5 här idag. Är på semester så dagarna går fort och jag kommer vara på äl+9 när jag kommer hem så blir inte så många dagars väntan hemma.
  • Novembersmile

Ja den kom ju typ halv 12 i går kväll! Då räknat jag dag 1 idag. Åh hoppas det går vägen denna månad för oss båda :)

Solrosen 83 skrev 2015-08-08 08:45:46 följande:

Skönt att den kommit nu. Man ska ju räkna från den dag den kommer igång ordentligt så om den kom så sent är det kanske lika bra och räkna idag.

Här bekräftade tempen att det var äl i måndags så äl+5 här idag. Är på semester så dagarna går fort och jag kommer vara på äl+9 när jag kommer hem så blir inte så många dagars väntan hemma.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

I morgon kickar vi igång trippelkur med pergotime! Bokat vul den 19:e. Förhoppningsvis äl 21-23 :) *håller tummarna*

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83

Kunde så klart inte hålla mig från att testa idag men var negativt :( Är ju tidigt så får hoppas att det bara inte visar något därför. Är ju bara äl+10 eller kanske tom +9 utifrån hur det kändes och när mina älsmärtor försvann.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime