• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Hearts76

Väntar fjärde pergobarnet, har INGEN egen äl utan tabletter. Ville bara sprida lite hopp :)

• Solrosen 83

Fick äntligen positivt på äl-testet igår morse och idag. Haft jättemycket molande och mått lite smått illa igår och på förmiddagen idag men nu verkar det ha släppt så hoppas det betyder att ägget också släppt nu. Hade sex i måndags och får se till och få till det ikväll igen så ska vi ju ha täckt in bra. Sen får vi se om tempen ökar imorgon som den borde om äl var idag. Sen börjar den långa väntan på bim här.

• Novembersmile

Hur har de olika graviditeterna och kurerna skiljt sig? Dvs hur många kurer med respektive barn :)

Hearts76 skrev 2015-06-29 23:17:38 följande:

Väntar fjärde pergobarnet, har INGEN egen äl utan tabletter. Ville bara sprida lite hopp :)

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-29 23:04:06 följande:

Jag är fortfarande lite öm i tuttarna och igår var jag jätteöm på livmodertappen. (Vid samlag) har aldrig känt så.. Vad beror det på ?

Har ju gett upp denna månad. Men ska ändå på vul på torsdag. Men det blir nog primoluten igen och sen trippelkur Pergo.

BF 2013-08-05
    Håller tummarna för att det ser bättre ut för dig på vul idag så äggen bara var trögstartade.
  • Novembersmile

Nyss kommit hem från vul.. Jag har REDAN haft ägglossning. Typ i tisdags eller igår. Och jag o mannen som inte har myst nåt sen i söndags, :(( hoppas han hade ett par envisa simmare som kämpade ! Eller att ägglossningen var igår kväll tip, isf kanske vi har en chans om vi myste idag!

Blir lite less, samtigt som det är upp till oss själva. Men läkaren sa ju att jag troligen inte får nån ägglossning och att den isf infaller efter vul'et. Fasen! Håller tummarna ändå! Ska avvakta 2-3 veckor på mens eller +.

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-02 17:02:02 följande:

Nyss kommit hem från vul.. Jag har REDAN haft ägglossning. Typ i tisdags eller igår. Och jag o mannen som inte har myst nåt sen i söndags, :(( hoppas han hade ett par envisa simmare som kämpade ! Eller att ägglossningen var igår kväll tip, isf kanske vi har en chans om vi myste idag!

Blir lite less, samtigt som det är upp till oss själva. Men läkaren sa ju att jag troligen inte får nån ägglossning och att den isf infaller efter vul'et. Fasen! Håller tummarna ändå! Ska avvakta 2-3 veckor på mens eller +.

BF 2013-08-05
    Det är ju positivt att pergon verkade fungera iaf till slut även om det är trist att ni missat äl. Men ge inte upp hoppet helt kan ju räckt i söndags eller idag beroende på när äl var.

Då ligger vi ju helt lika igen då min äl var igår.
  • Novembersmile

Ja jag hoppas vi fick till det ändå. Men så surt!! Håller tummarna för oss nu! Tänker du vänta till bim med att testa?

Solrosen 83 skrev 2015-07-02 19:51:40 följande:

Det är ju positivt att pergon verkade fungera iaf till slut även om det är trist att ni missat äl. Men ge inte upp hoppet helt kan ju räckt i söndags eller idag beroende på när äl var.

Då ligger vi ju helt lika igen då min äl var igår.

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-07-02 19:57:45 följande:

Ja jag hoppas vi fick till det ändå. Men så surt!! Håller tummarna för oss nu! Tänker du vänta till bim med att testa?

BF 2013-08-05
    Får se om jag klarar och hålla mig. Med dottern plussade jag på äl+11 har jag för mig. Var då väldigt trött och mådde små illa så gör jag det nu med så kan jag nog inte hålla mig från att testa. Har dessutom en hel hög billiga gravtest liggandes.

Tänker du vänta och testa?
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime