• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • GlitterLina
    Novembersmile skrev 2015-06-15 22:13:50 följande:

Hur ska man göra.. Kanske inte spelar nån roll .. Men jag fick ju mens i fredagskväll, ska jag då börja med pergon imorgon kväll? Eller kan jag ta tabletterna på morgonen ? Borde väl inte spela nån roll ? :)

BF 2013-08-05
    Du skulle börjat me din tablett idag. På mensdag 5.
    Nä tror det ej spelar roll PM du tar morgon eller kväll. Men smartast e nog att välja om du tar morgon röker kväll då att det blir ungefär samma tidpunkt varje dag
  • Agnesmamma2012
    Lisa88 skrev 2015-06-16 21:45:34 följande:

Tack solrosen83!

Är de inte konstigt att dom gör vul på mig efter tre hela kurer? (Jag är i Göteborg) vart håller ni andra til i landet?

/Lisa

Örkelljunga , mellan Halmstad och Helsingborg kan man säg

• Solrosen 83
    Lisa88 skrev 2015-06-16 21:45:34 följande:

Tack solrosen83!

Är de inte konstigt att dom gör vul på mig efter tre hela kurer? (Jag är i Göteborg) vart håller ni andra til i landet?

/Lisa

Hoppet är de sista som överger en..
    Gjort vul varje gång både nu och de 3 kurer jag tog för 2 år sen. Min gyn vill alltid att det görs så att man ser hur kroppen reagerar då det kan variera. Hon sa nu sist att de är skyldiga att se så att inte för många äggmognar och informera en så man själv kan avgöra hur man gör med tanke på riskerna med flera barn.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-15 22:13:50 följande:

Hur ska man göra.. Kanske inte spelar nån roll .. Men jag fick ju mens i fredagskväll, ska jag då börja med pergon imorgon kväll? Eller kan jag ta tabletterna på morgonen ? Borde väl inte spela nån roll ? :)

BF 2013-08-05
    Hade missat din fråga. Spelar ingen roll när du började under cd 5 oavsett när mensen började på dagen. Ska bara se till och ta dem ungefär samma tid varje dag.

Jag har alltid tagit mina på kvällen då jag fick så mycket biverkningar av Provera första gången och för att undvika att må dåligt dagtid har jag tagit alla hormonpreparat på kvällarna. Pergon har jag dock inte mått så illa av.
  • Lisa88

Ja, visst är det konstigt! Kanske för att dom trodde att Pergotime inte skulle ge någon speciell effekt? Utan att de va en del vi skulle få gjort bara? Äter ju inte Pergotime av dom "vanliga" anledningarna, om ni förstår hur jag menar..

Vi är på sahlgrenska i Göteborg..

Hoppet är de sista som överger en..
  • Novembersmile

Värmevallningar var och varannan timme :l men annars är jag mig lik! Hur mår ni av Pergo ?

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-18 22:08:07 följande:

Värmevallningar var och varannan timme :l men annars är jag mig lik! Hur mår ni av Pergo ?

BF 2013-08-05
    Känner ingenting alls än så länge. Tog tredje tabletten för 3 timmar sedan nu.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime