• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-18 23:02:52 följande:

Ok! Jag tar på morgonen . Nästa helg borde det bli ägglossning!! :) 'håller tummarna'

Håller också tummarna för att det blir ägglossning. Dock tror jag inte det blir förrän i mitten på veckan efter för min del om det fungerar denna gången. Fick alla tre kurerna för 2 år sen äl först runt cd 20 så räknar med det nu också om det alls fungerar.
    Dotter 2013
  • Solrosen 83

Då var sista tabletten tagen för denna kuren och mensen har tagit slut. Så nu är det bara och vänta och se om det blir någon äl denna gången. Har känt lite molande och pirrande kring äggstockarna idag så förhoppningsvis är något bra på gång.

Har äl test hemma men inte helt bestämt mig för när jag ska börja testa. Med tanke på att jag haft äl så sent de gånger pergo fungerat så vet jag inte om jag bryr mig om att börja testa förrän efter vul på torsdag på cd 14. Kör ju tempning också så skulle det ske innan dess så ser jag ju det ändå och vi kommer ju se till och ha sex minst varannan dag nu så vi säkert inte missar.

• Novembersmile

Äl test visst alltid pos på mig. Så det kan kag inte använda.vi sexar varannan dag bara! Då vet man ju att man prickar :)

BF 2013-08-05
  • Lisa88

Ringde precis Sahlgrenska (reprodutionsmedicin) dom skriver inte ut Pergotime, även om dom vill.. utan pga. Att dom ska försöka hålla vårdgarantin. Skulle jag ringa min vårdcentral.. Kände en jätte besvikelse. De känns jobbigt att gå till min vårdcentral med detta ärende. Jag vill ha någon mer kunnig person, någon som vet vad detta innebär.

Hoppet är de sista som överger en..
  • GlitterLina
    Lisa88 skrev 2015-06-22 09:53:36 följande:

Ringde precis Sahlgrenska (reprodutionsmedicin) dom skriver inte ut Pergotime, även om dom vill.. utan pga. Att dom ska försöka hålla vårdgarantin. Skulle jag ringa min vårdcentral.. Kände en jätte besvikelse. De känns jobbigt att gå till min vårdcentral med detta ärende. Jag vill ha någon mer kunnig person, någon som vet vad detta innebär.

Kontakta kvinnokliniken

gbgkk.se

Gå in där
    Lycka till
  • Solrosen 83
    Lisa88 skrev 2015-06-22 09:53:36 följande:

Nu hänger jag inte helt med. Hade du inte redan tagit en kur som du hade fått från Sahlgrenska? Låter ju väldigt märkligt att du inte får fortsätta hos dem isf med fler kurer.
  • Agnesmamma2012

Jag är så glad. Igår plussade jag äntligen . Vet dock inte än hur långt gången jag är då mina cykler varit långa , hade sist blödning 17 april . Så kan vara i v 9 redan . Syns lite på magen . Har trott att magen vuxit pga tabletterna men nu har jag förklaringen till de . Läkarbesök på torsdag för att se hur långt fram i graviditeten jag är . Håller tummarna för fler plus här nu . Kram

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime