• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-24 11:17:23 följande:

Undrar om äl är på g? Molvärk i magen och lite öm i brösten. Vul i morgon. Vågar man drömma? :)

BF 2013-08-05
    Har också haft lite molande till och från senaste dagarna. Håller tummarna för att båda våra vul visar på äl på g imorgon
  • Novembersmile

Varit på vul idag. Inget ägg hade växt till sig, men slemhinnan var tjock och fin. Läkaren trodde att antingen är vi för tidiga, så vi bokade in ett till vul om en vecka. Eller så hade jag haft ägglossning redan, typ igår. Men troligen inte. Får avvakta och se. Visar inget på torsdag nästa vecka får jag äta primoluten igen och trippeldos Pergo!

Suck! Men det är ju bara 1:a försöket men jag vill ju såklart lyckas direkt ;) hur har det gått för dig idag solrosen?

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-25 12:24:44 följande:

Varit på vul idag. Inget ägg hade växt till sig, men slemhinnan var tjock och fin. Läkaren trodde att antingen är vi för tidiga, så vi bokade in ett till vul om en vecka. Eller så hade jag haft ägglossning redan, typ igår. Men troligen inte. Får avvakta och se. Visar inget på torsdag nästa vecka får jag äta primoluten igen och trippeldos Pergo!

Suck! Men det är ju bara 1:a försöket men jag vill ju såklart lyckas direkt ;) hur har det gått för dig idag solrosen?

BF 2013-08-05
    Nej vad trist att det inte fanns något ägg som hade växt till sig. Blev ju så för mig förra kuren.

Såg bra ut för min del denna gången iaf. Hade en äggblåsa på vänster sida som var 13 mm så det är ju toppen. Läkaren sa att äl borde bli om ca 3 dagar. Men vet av erfarenhet från 2 år sen att mina äggblåsor verkar växa långsammare så tror nog snarare det tar 5 dagar. Men vi kör på med sex minst varannan dag tills jag ser på tempen att äl varit så vi säkert inte missar den.
  • carro90

Nu har jag o sambon bestämt oss för att försöka igen! Inne på andra dagen med Primolut-Nor för att få igång en blödning. Spännande o se om det tar sig på fösta försöket! Solig

• Solrosen 83
    carro90 skrev 2015-06-28 07:28:17 följande:

Nu har jag o sambon bestämt oss för att försöka igen! Inne på andra dagen med Primolut-Nor för att få igång en blödning. Spännande o se om det tar sig på fösta försöket! Solig

Välkommen! Kul med fler som är igång!
  • Solrosen 83

Molar och känns som har har en tennisboll i magen så något verkar hända. Dock är äl-test fortfarande negativt imorse så blir nog inte äl idag iaf som läkaren trodde.

• carro90
    Solrosen 83 skrev 2015-06-28 09:24:31 följande:
    Välkommen! Kul med fler som är igång!
    Tackar! Har dock inte allt för höga förhoppningar, födde för bara 4 månader sedan. Men vi chansar o ser, har kvar tabletter från när dottern blev till Solig
  • Solrosen 83
    carro90 skrev 2015-06-28 14:39:27 följande:
    Tackar! Har dock inte allt för höga förhoppningar, födde för bara 4 månader sedan. Men vi chansar o ser, har kvar tabletter från när dottern blev till Solig
    Oj det var snabbt :) Dröjde 10 mån innan min första mens kom och innan dess fanns inte en tanke på att försöka igen. Ammade dottern till hon var 9 mån så kanske gjorde sitt till att det dröjde.

Ska du köra med pergo direkt sen efter blödningen?
  • Novembersmile

Jag är fortfarande lite öm i tuttarna och igår var jag jätteöm på livmodertappen. (Vid samlag) har aldrig känt så.. Vad beror det på ?

Har ju gett upp denna månad. Men ska ändå på vul på torsdag. Men det blir nog primoluten igen och sen trippelkur Pergo.

BF 2013-08-05
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime