• carro90

Syskonförsök med pergotime

Hoppar in här hos er! :) vi fick en dotter för exakt 3 mån sedan och redan nu är vi båda sugna på en ny liten knodd! Jag är 24 år, från Skåne och jag har pcos. Så efter att varit utan äl/mens i 6 mån när jag slutande med Nuvaring kontaktade jag gyn. Tog 2 mån med utredning och allt sen fick jag pergotime och blev gravid på första försöket!

Har fortfarande kvar pergotime och primolut nor för 3 omgångar så vi kör väl igång efter midsommar och provar första med de 3 försöken vi kan göra hemma innan gyn kontaktas. Spännade och följa varandar o läsa om andra i samma sitts! :)

• carro90

Nu har jag o sambon bestämt oss för att försöka igen! Inne på andra dagen med Primolut-Nor för att få igång en blödning. Spännande o se om det tar sig på fösta försöket! Solig

• carro90
    Solrosen 83 skrev 2015-06-28 09:24:31 följande:
    Välkommen! Kul med fler som är igång!
    Tackar! Har dock inte allt för höga förhoppningar, födde för bara 4 månader sedan. Men vi chansar o ser, har kvar tabletter från när dottern blev till Solig
  • carro90

Då har primolut-nor'en  gjort sitt, 2 dagar efter den 10e tabletten kom mensen som ett brev på posten med tillhörande molvärk. Så på måndag börjar jag med pergon! Solig Spännande men samtidigt läskigt!   

• carro90
    Solrosen 83 skrev 2015-06-29 21:47:34 följande:
    Oj det var snabbt :) Dröjde 10 mån innan min första mens kom och innan dess fanns inte en tanke på att försöka igen. Ammade dottern till hon var 9 mån så kanske gjorde sitt till att det dröjde.

Ska du köra med pergo direkt sen efter blödningen?
    Jag har pcos så jag får ingen egen mens. Både jag o sambon va sugna på nr två efter bara några veckor Tungan ute  Yes, tänkte försöka o se om det händer något, uteblir ägglossning så är det ingen stress :) 
  • carro90

Någon som vet vad det är för skillnad att börja med pergo på cd3 eller cd5? Ger det olika effekt eller varför börjar man på olika dagar? 

• carro90
    Agnesmamma2012 skrev 2015-07-11 23:36:56 följande:
    Inte helt hundra men tror de beror på hur lång ens cykel brukar vara :) är ju olika , hur många dagar man blöder spelar också roll vilken dag man får som "startdag"

Nja, det måste ju va fel, för vissa, som jag själv då som inte har någon cykel alls kan man ju inte gå efter hur cyklen brukar ser ut, och med pergo räknar man ju alltid vilken dag man är på från mensens första dag. Så blödningen har ju inget med behandlingen att göra.  Men tack ändå! Glad 

Hittade efter långt googlande en som frågat en amerikans gyn och svaret var att om man tar dag 3-7 så boostar man fler ägg och ev släpper fler. Bra om man har svårt att få ägg o växa till sig. Tar man dag 5-9 så utvecklas färre ägg men det blir lite bättre kvalite på de ägg som släpper. 

Spännande o se, jag i  sambon bestämde oss för att börja på dag 3 eftersom sist va det knappt ett ägg hann utvecklas. (vul dag 17 låg det på 12 mm, ägglossning skedde dag 23 trotts att gyn redan ställa in oss på att genomgå en andra kur!) Så då känns det som att dag 3 inte kan skada :)  

• carro90

Här står det still, cd 19 idag och ingen ägglossning än så länge. Sist fick jag på dag 23 med enkelkur så det är bara att vänta o se om det händer något. Har tagit kontakt med gyn och väntar på telefontid med läkare för att vi ska komma igång på riktigt. 

• carro90

Här kommer en uppdatering från mig! Gav upp med att testa för några dagar sedan, men så imorse upptäckte jag att flytningarna va som äggvita. Höll mig fram tills kl 12.30 och detta blev resultatet! Är på cd 25 idag och jag skulle säga att detta är positivt!! Solig

• carro90

Tog ett test på äl+9 och där var ett svagt streck, och idag, äl+10 så såg det ut såhär. Så mitt o sambons lilla experiment lyckades. Håller tummarna för att det snart ska gå vägen för er andra också! 

• carro90
    Solrosen 83 skrev 2015-08-17 05:54:29 följande:

Tror inte riktigt det är sant men fanns ett svagt rosa streck idag! Bilden tagen inom tiden.

Stort grattis, det är ju klart positivt! :D
  • carro90
    Solrosen 83 skrev 2015-08-18 05:54:11 följande:

Dagens test lämnade inga tveksamheter iaf :)

Grattis igen! Då kommer våra komma ungefär samtidigt ju! :)
  • carro90
    Maräng87 skrev 2015-08-31 13:00:04 följande:

Hej! Jag har kikat in här lite då och då i det tysta ett tag då jag väntat på gyntid och ev pergostart. Har idag fått tabletterna och börjar min första kur på torsdag.

Några tips och råd på vägen? När brukar äl komma? Finns det något generellt eller är det från person till person? Hur har ni det med biverkningar?

Utöver de biverkningar som nämnts ovan så blir jag yr i omgångar och får svårt att fokusera blicken. Så jag kan tex inte köra bil när jag tar pergo.  Första gången fick jag ägglossning på dag 22. Denna gången vet jag inte exakt, men det va över dag 30 iallfall :)  Men "normalt" är väl på dag 18-25 tror jag 
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime