• Majamy

Syskonförsök med pergotime

Hej!

Jag har följt tråden ett tag nu. Jag har tagit min andra tablett pergotime imorse. Jag känner inga biverkningar, blir lite orolig att inget händer. Brukar ni känna mycket? Detta är första gången jag tar pergotime. Jag fick missfall i vecka 20 i mars och sedan dess har inget hänt så nu har gynekologen skrivit ut pergotime. 

Hur snart efter pergotime fick ni ägglossing? 

• Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-09-22 06:07:52 följande:
    Välkomnen hit!

Vad jobbigt med mf så sent i gravititeten.

Tycker inte du ska oroa dig att du inte känner något efter 2 dagar. Ibland har jag känt av mycket i magen och ibland nästan inget och framförallt inte så tidigt. Min äl brukar komma runt cd 20 med pergotime så den kommer alltid sent. Har för mig att jag läste när jag började förra gången 2012 att äl ofta kan komma något senare än vanligt när man tar pergotime men vet inte om det är helt korrekt.

Hej!

Tack så mycket för svar. Nu känner jag mig lite lugnare. 
    Glad

• Majamy
    Maräng87 skrev 2015-10-01 09:48:54 följande:

Jag har precis plussat på min första kur!

Gud vad härligt! Stort grattis.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-09-27 19:45:54 följande:

3 dygn nu sen jag tog sista Proveran och inte minsta antydning till att mensen är på väg. När man väl vill att mensen ska komma så dröjer den så klart!

Usch vad jobbigt. Hoppas den har kommit nu.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-02 13:40:21 följande:

Självklart bara för att jag tog ett nytt gravtest nu och tänkte börja med pergon ikväll eller i morgon kom det lite blodblandade flytningar! Så nu får jag väl snällt vänta och se om mensen drar igång här idag eller imorgon istället. Suck!!! Varför kan min kropp inte göra som jag vill...

Usch vad jobbigt. Men bättre med mens nu än när du hade börjat äta tabletterna.
  • Majamy
    misssunlight skrev 2015-10-02 01:12:57 följande:

Åh, pepp pepp ... Hur deppiga blir ni andra när mensen kommer o man än en gång inte lyckats ????. fast man egentligen inte vill hoppas för mkt så gör man ju det undermedvetet... Skit jobbigt.

Hur många ggr har ni andra ätit Pt? Hur funderar ni på ytligare ett steg... Alltså ivf?

Jag har blivit jättedeppad när det inte går. Även om jag försöker hålla peppen bryter jag ihop ibland.
    Men du har väl snart bim. Hoppas du får ett stort plus.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-03 20:00:39 följande:

Bestämde mig för att börja med pergo idag iaf så nu är första tabletten tagen. Kändes lika bra då mensen inte verkar vara på gång ändå. Bara att hoppas att det fungerar med pergo denna cykel ändå och att slemhinnan inte blir helt fel pga ingen blödning nu efter Proveran. VUL får visa hur det ser ut den 12/10.

Åh jag förstår verkligen hur du känner med kollegan.
    Hoppas verkligen att det går vägen nu för dig. Ja för oss alla.
  • Majamy

Hej!

Har ni haft två ägglossningar i samma cykel? Idag tog jag ägglossningstest för jag tycker mig haft lite sådana känningar och fick en blinkande gubbe. 
    Jag var på vul förra veckan och då enligt läkaren och tester hade jag ägglossning på onsdagen. 
    Vad säger ni? 

• Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-07 14:08:30 följande:
    Aldrig haft mer än en äl per cykel. Om du verkligen hade äl förra veckan så borde det inte komma igen så snart.

En möjlighet är ju att du är gravid då ägglossningstest kan ge utslag då också då de inte kan skilja på de två olika hormonen.
    Det vore ju fantastiskt men det vågar jag inte hoppas på.

När var det du skulle på vul?
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-07 19:15:52 följande:
    Inte förrän på tisdag så är ett tag kvar. Dags för sista pergotabletten här om en stund så får vi se vad som händer i kroppen.

Blöder fortfarande som en mens men inte riktigt lika mycket som jag brukat vid mens de senaste åren. Hoppas verkligen inte det påverkar att det ska bli äl av pergon.
    Nej hoppas verkligen inte det. Skriv och säg hur det gick på tisdag.

Trevlig helg till er alla.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime