• Majamy

Syskonförsök med pergotime

Gjorde precis ett test och fick negativt. Jag blir så ledsen och frustrerad. Varför kan det inte fungera? Vad ska vi göra för att få det att fungera?

• Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-13 21:04:09 följande:

Tyvärr har min kropp hamnat helt ur fas här efter mf och utebliven mens efter Proverakuren och att den sen kom mitt under pergokuren.

Var på vul idag men syntes inget som var på gång vilket ju inte var så troligt med tanke på mensen som precis försvann i söndags. Läkaren visste inte riktigt hur vi skulle göra och pratade först om en ny pergokur nu direkt men såg sen någon på vänste äggstock som var 17 mm som kan vara en äggblåsa men den är ju egentligen för stor för den här tiden för mig. Kan också vara något som är kvar från förra cykeln. Med tanke på det ville hon inte stimulera mig direkt utan jag ska äta Provera igen med start cd 16. Enligt så jag räknat utifrån pergostart så var det cd 15 idag men nu blir det att räkna utifrån när mensen började så då blir det bara cd 7 idag. Skulle det mot förmodan vara äl på gång borde det ju bli snart så vi får väl se till och få till det här nu närmsta dagarna ändå men varken jag eller läkaren tror riktigt på det.

Nu får vi bara hålla tummarna att min kropp kommer i fas igen så vi kan få försöka igen. Känns ju trist med ännu mer väntan när man längtar så efter en liten till.

Fungerar inte proveran igen skulle jag äta en kur till direkt så det inte blir som nu är mensen kommer helt fel igen. Fungerar det inte vid nästa pergokur skulle vi testa och öka dosen sen.

Det är svårt när ens kropp är ur fas. Hoppas att det är en äggblåsa och du får ägglossning snart.
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-16 09:53:54 följande:

Har lite känningar kring vänster äggstock idag och en del flytningar så kanske kanske äl kan vara på gång iaf. Blir spännande och se om ältest blir positivt ikväll. Fick till lite mys igår iaf så får väl fortsätta med varannan dag.

Hoppas verkligen det.

Jag har molande värk i magen och mina bröst ömmar mycket. Fortfarande ingen mens och tog ett nytt test imorse som blev negativt. Jag tror hela tiden att mensen ska komma men det gör den inte. Detta väntande - det är verkligen plågsamt.
  • Majamy
    Novembersmile skrev 2015-10-16 16:50:11 följande:

vet inte alls när bim är . men troligen måndag om jag ska räkna missfallet som en mens.. inga som helst känningar. har inga gravtest hemma. väntar till måndag och köper ett test då.. visar det neg så drar jag igång med primolut på tisdag.

känner mig lite fjantig, men jag har nästan inställningen att det inte kommer bli någon 2:a.. har gett upp lite, fastän att det bara har gått ett halvår. men ni hajar, det är ju så segt. andra blir gravida av att titta på en karl, och vissa får kämpa flera år. :(  

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
    Jag förstår precis hur du menar. Känns som alla runt mig är gravida och det har gått så lätt. Hoppas att du får ett plus snart.

Idag nu på eftermiddagen fick jag min mens. Har två omgångar Pergotime kvar. Så det är bara börja ladda för en ny omgång.
  • Majamy

Hej!
    En liten fråga: Gör ni vul på varje cykel när ni äter Pergotime?

• Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-19 09:00:19 följande:
    Ja jag gör vul varje omgång. Enligt min läkare var de tvungna och göra det så jag får veta om flera är på gång eller inte så vi vet om risken med flerbörd.
    Tack för svar. Vilken dag gör ni vul?

Hur går det för dig?
  • Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-30 08:37:43 följande:

Känns nästan som mensen är på gång här och hade lite spottings när jag var på toa nyss trotts två Provera tabletter kvar. Få gånger man längtat så efter mensen men vill bara komma igång med nästa försök.

Sjukt trött nu oavsett hur mycket jag sover så måste bero på hormonerna i proveran. Kommer knappt ur sängen på morgonen och hela kroppen värker av trötthet. Sen somnar jag på soffan runt 21.

Visst måste jag kunna avbryta proverakuren och skippa resten av tabletterna om mensen kommer? Poängen är ju och framkalla en blödning.

Hej!
    Har mensen kommit? Jag vet inget om de tabletterna.
    Hoppas att november är vår månad.
  • Majamy

Hej!

Fick min mens igår, hade tagit ett test innan så jag visste att det var så. Men jag blir så besviken. Jag fattar inte varför min kropp har blivit så här efter missfallet. Innan missfallet så blev jag gravid utan pergotime. Nu känns det som att det aldrig kommer att fungera. Jag blir så ledsen och uppgiven. Hela vardagen blir dålig då allt snurrar kring detta, samt denna känslomässiga berg och dalbana i cykeln (hoppet innan och efter ägglossning, sedan vänta och besvikelsen vid mens). 
    Vi funderar på att söka privat vård för att skynda på processen. 

• Majamy

Hej!

Det är länge sedan jag skrev nu. Jag har varit så deppad för detta. När jag fick min mens igen i november bestämde jag mig för att inte bara fokusera på detta och försöka ta det mycket lättare. Och typ inte ha sex för att vi måste utan för att det är skönt, lättare sagt än gjort. 
    Sedan har jag även gått på akupunktur i två cykler. Vilket var way out of my comfort zone. Men jag blev verkligen överraskad, det har varit så behagligt och lite konstigt. 
    Och nu fick jag precis ett plus. :) Mest av allt är känslan att jag inte vågar tro på det. Jag vill vara jätteglad men jag vågar liksom inte tro på det.

Grattis till dig Solrosen! 

• Majamy

Hej!

Jag har fått missfall, började blöda idag massa värk. :(

Så jobbigt och kämpigt.

• Majamy
    skogstjejen19 skrev 2016-01-03 17:50:12 följande:

Förra gången jag var gravid blödde jag massor.

Fick positivt test 27/12 och blödde 31/12-7/1 (ungefär som en mens den tiden jag skulle ha mens), gravtesten fortsatte vara starka trotts blödning, var på vul 30/1 innan var det ingen idé, men allt såg bra ut, var på ett till vul 13/2 då jag blödde igen men allt såg bra ut även då.

Blödde av och till hela graviditeten.

Men allt gick bra!

Vill inte ge dig onödigt hopp men det behöver inte vara kört pga av att man blöder och har ont.

Kram

Tack så mycket. Tyvärr så var det missfall. :( men nu är vi på g igen och hoppas på det bästa.
  • Majamy

[quote=76353428][quote-nick]Snowflakee skrev 2016-02-18 22:44:09 följande:[/quote-nick]

Hej igen! 

Va länge sen jag skrev här nu, inväntade att få börja med Pergotime och det har tagit lååång tid att få läkartid. Idag ringde jag gynmottagningen och fick veta att jag inte kommer få Pergotime då jag redan har två barn. Man får bara det utskrivet till att få ett barn sen inge mer enligt henne. Någon mer som har hört nått mer om det här??

Känner mig jätte nere, har två underbara barn men en enorm längtan efter en tredje :( 

[/

Hej!

Jag har två barn och blev gravid med ett tredje och fick missfall. Det var ett sent missfall i v 20. Vi försökte igen men inget hände. . Så jag ringde en vanlig gynmottagning och fick börja med Pergotime. På tredje kuren blev jag gravid igen men fick tyvärr missfall igen. Nu ska jag snart börja min andra kur i omgång två.

Jag vet inte vilket landsting du tillhör men det låter ju konstigt att det skulle vara så som din läkare säger.

Pröva med någon annan mottagning. Lycka till!

• Majamy

[quote=76503313][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-04 20:50:04 följande:[/quote-nick]

Hör har nog äl varit om den var över huvudtaget! Har haft en "sex-smärta" som jag hade sist jag fick äl och blev gravid! Jättejobbigt att ha ont i livmodertappen och ligga som tusan! Smärtan i tjejmagen varade 3 dagar och nu är den borta! Så får se nästa vecka om de visar sig nåt plus eller inte! :)

Hoppas verkligen det!

• Majamy

[quote=76506350][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-04-05 19:21:35 följande:[/quote-nick]

hur går det för dig? har du påbörjat någon ny kur? 

[/

Hej!

Jag vågar knappt säga det men nu är jag gravid igen. Känns som att jag jinxar det då. ????Hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång.

• Majamy

Ja hoppas verkligen! Jag håller tummarna.

Novembersmile skrev 2016-04-20 17:48:38 följande:

Då var vi på cd 5 och ännu en pergokur är igång! ;) nu jäklar ska det ta sig!

• Majamy
    Novembersmile skrev 2016-05-02 13:06:59 följande:

Har ni brukat få huvudvärk av Pergo? Är på cd 17 idag och har haft hemsk huvudvärk några dagar.

Har inte brukat haft det innan.

Nej jag brukar inte få huvudvärk. 

• Majamy

Hej!

Fy tusen vad tråkigt om det är missfall Novembersmile. Jag hoppas verkligen inte att det är det. 
    Det är ju så mycket din tur att bli gravid nu. Men ge inte upp om det är missfall. Efter jag fick ett tidigt missfall höll jag upp med Pergotime en månad och månaden efter blev jag gravid. Så kanske behöver bara din kropp en paus. Jag håller verkligen tummarna för dig. 

Stora styrkekramar till dig!

• Majamy

[quote=76900402][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2016-08-21 04:32:27 följande:[/quote-nick]

Tänkte bara jag skulle uppdatera här att den 17 aug föddes vår andra dotter.

Wow - stort grattis! Gud vad härligt. Hoppas att allt har gått bra.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime