• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

KarnaB skrev 2015-06-02 09:27:18 följande:

Detta var nog det bästa berättandet jag hört  kul att han blev så glad! 

BIM idag, tog ett nytt clearblue vilket var klart positivt! (dock ganska svagt fortfarande, men hoppas att det blir starkare om ett par dagar!) tror dock fortfarande inte riktigt på att jag faktiskt är gravid, tror att jag måste vänta och känna att mensen faktiskt inte kommer  fastän jag har fyra positiva test bakom mig, haha...

men det känns verkligen helt overkligt, vet inte hur jag ska börja känna att detta är på riktigt nu?

Jag har också fyra positiva men svaga test nu. Gjorde tre igår och ett nu på morgonen. Fattar fortfarande inte. Är det verkligen sant???
  • Aniroma

6 dagar efter mitt positiva grav.test börjar jag blöda. Hela den här dagen har spenderats i tårar och rädsla och oro om detta är ett missfall eller ej. Grav.testet visar inte lika starkt som för en vecka sedan. En hel vecka av enorm glädje och framtidsplanering raseras. Usch va det gör ont i hjärtat.

• Aniroma

Nej, men med ett svagare grav test idag och typ levrat blod som kommer ut så känns det inte så hoppfullt. Jag väntar på att gynakuten ska ringa tillbaka, bm där ville diskutera med en kollega och skulle ringa tillbaka.

soofa skrev 2015-06-07 18:44:42 följande:

Usch, jag förstår din oro men det behöver ju absolut inte vara missfall! Ring och se till att du får en tid på gyn i morgon! KRAM!

• Aniroma

Ja, började blöda vid 10.30 och blöder fortfarande. Men det rinner liksom inte ut, som en typisk mensblödning skulle göra, det flyter mest omkring därinne... Kommer en del på pappret när jag torkar mig liksom...

miamarina84 skrev 2015-06-07 19:28:33 följande:

Blöder du fort? Jag har läst att man kan blöda lite utan att de e farligt samt att missfall sker i genomsnitt efter v fem typ ;)

• Aniroma

4+6 idag, så skulle gått nu i vecka6 imorgon då... :( min tjejkompis hade blödning ungefär vid samma tidpunkt och enligt hennes bm så kan man ha en fästblödning sent. Ägget kan ligga kvar up till 14 dagar efter befruktning sa hon, innan det fäster ordentligt. Men det verkar ju osannolikt tycker jag?

mikamon skrev 2015-06-07 22:17:22 följande:

Kram på dig! Vilken vecka?

• Aniroma

Jag har som väldigt kraftig mensvärk, kraftigare än vad jag brukar ha vid mens....hur mkt blödde du? Mitt kommer mest bara ut när jag torkar mig, men nyss när jag var på toaletten så rann det en lång sträng. Det är segt precis som äggviteflytningar typ. Ljusrött med lite mörkare strimmor ibland.

mikamon skrev 2015-06-07 22:46:33 följande:

Vi får hoppas att det bara är en ofarlig blödning av nåt slag. Har du ont i magen?

När jag fick mitt missfall i vecka 4-5 så var det ingen tvekan om vad det var. Blödde massor och hade riktigt ont.

• Aniroma
    mikamon skrev 2015-06-07 23:38:06 följande:

Jag blödde en hel del i tre-fyra dagar typ. En hel del klumpar, klarrött.. Kraftiga mensvärkar som i "slutskedet" av missfallet var som "krystvärkar" (kroppen krampade själv). Hoppas verkligen att det inte är mf i ditt fall!! Jag håller både tummar och tår <3

Ja det är klarrött. Inte så mkt klumpar egentligen men mer tjockare mörka strimmor som kommer ut. Svårt att veta hur mkt som är en normal och ofarlig blödning.. Men idag hade tempen gått ner från 36,8 till 36,4..visserligen hade vi sovit med fönstret öppet men ja.. Jag är inte så hoppfull. Nu vill jag mest att det ska gå över, att ledsamheten ska försvinna så vi kan fokusera på nytt försök!
  • Aniroma

Usch ja väntan är hemsk. Nej det har jag inte. Min bm säger att det är gynakuten som gäller men de tycker bara jag ska avvakta. Men hur jäkla lätt är det??? ;( vill ju bra veta..

Symetrical skrev 2015-06-08 12:54:01 följande:

Förstår precis hur du känner! Börjar bli ganska övertygad om att min blödning förra lördagen (v 4+3) var ett tidigt missfall trots allt. För även om gravtestet igår inte var särskilt mycket svagare och alla symptom är kvar med råge, så småblöder jag lite fortfarande och tempen damp rekordlågt idag. Sjukt att det kan ta så lång tid ibland innan hcg sjunker. Jag menar, det var ju över en vecka sedan min störtblödning och symptomen har bara ökat sedan dess. Skall bli väldigt skönt att få gå på mitt vul imorgon bitti så att de kan se hur det ser ut. Kan ju vara att graviditeten avstannat, men att allt inte stötts ut och att kroppen därför fortsätter producera hcg. Känna som att det borde minskat betydligt mer annars, med tanke på att det hände så tidigt!

Har du fått någon tid till vul?

• Aniroma

Fick prata med en trevlig tjej idag som sa som det var (till skillnad från den halvnervösa trippa-på-tå tjejen jag pratade med igår): att det kan vara ett mf men att det inte alls behöver vara det. Och att anledningen till att de inte ber mig komma in är att det är alldeles för tidigt för att kunna se något på ett ul. Det kan vara sköra slemhinnorna, inflammerad tapp eller något i livmodern som blöder. Jag ska avvakta bara o sålänge det inte börjar forsa blod eller att jag får superont så behöver det inte va mf. Kommer ringa om ett par dagar igen.

Symetrical skrev 2015-06-08 17:50:03 följande:

Vill du verkligen inte vänta så tycker jag att du skall åka in till gynakuten. De kan inte neka dig vård där! Bre på lite med att du har väldigt ont, så kommer du absolut få ett vul. Fruktansvärt att vara sådär i limbo. Jag tycker det är jobbigt nog och då vet jag ändå att jag får svar imorgon. Lider med dig

• Aniroma

Nej det sa hon inte inte, det googlade jag fram. Skulle varit tydligare med det. Jag känner nämligen när jag sätter mig ner eller när jag sittandes lutar mig framåt att det känns som att tappen typ stöter i. Det känns typ som när man satt en tampong snett och man sätter sig ner. Jag nämnde det men hon verkade inte tro något sådant...men hon nämnde sköra slemhinnor och något som blöder i livmodern. Men som sagt var det för tidigt att se något på ett ul.

Jag får väl se det som positivt att jag idag inte haft ont, trots att blödningen fortsätter...

AngelinaAr skrev 2015-06-08 18:54:29 följande:

Sa hon verkligen att det kan vara en inflammerad tapp??? Detta är ju sjukt..kan de vara inflammerat så skall dom kolla det ju för guds skull! Hoppas du mår bra snart... Ushh...

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni