• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Symetrical skrev 2015-05-18 08:34:56 följande:

Kan vara så att ägget släpper nu idag och tempen blir högre imorgon eller på onsdag. Håller tummarna för det!

Åh jag hoppas verkligen det. Man blir ju så nojig när det ibte blir som man tänker sig.. Håll tummarna för mig!!
  • Aniroma

Jag äter folsyra, tranbär och magnesium. Sen har jag fram till äl också ätit rosenrot och efamol för att få bukt på min oregelbundna cykel.

• Aniroma

Fick positivt utslag på ältest söndag kväll. Men har inte haft någon temphöjning ännu?? Hela förra veckan låg jag på 36,3, men så glömde jag tempen hemma när vi åkte bort i helgen så lördag o söndag blev det ingen tempning. Men igår låg jag som vanligt på 36,3.

Imorse när jag testade så låg jag på 36,4 men när jag testade igen tio min senare (låg fortfarande kvar i sängen) så hade jag gått ner till 36,3 igen... Haft molvärk sedan i söndags.. Jag tempar även igårkväll (vill ha koll på kvällstempen också) och då var den lägre än vanligt, låg på samma som morgonen 36,3...

Kan jag ha haft en temporär tempdipp bara på eftermiddagen? Börjar tro att jag inte haft någon äl alls denna månaden...Men konstigt eftersom jag har molvärk och haft positivt ältest... :S hur ska jag tänka?

• Aniroma
    vår sommar skrev 2015-05-19 07:41:38 följande:

Behöver rådgivning. Har äl till helgen troligtvis fredag lördag. Men har åkt på svampinfektion nu. Såklart. Har köpt canisten men ska jag använda det nu eller ska jag använda efter äl? Vill ju inte riskera att döda spermierna. Vad ska jag göra?

jag hade nog avvaktat, om du är säker på att detär spermiedödande? Annars kan du ju använda idag och imorgon och sen göra uppehåll till efter äl? Om ni inte tänkt mysa till det redan nu?
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-19 08:59:28 följande:

Jag skulle tippa på att ägget (förhoppningsvis) släppte igår eftermiddag/kväll och därför du inte fick någon direkt tempökning idag. Brukar ju ta 1-2 dygn efter det att ägget släppt tills dess att tempen höjs. Har tydligen att göra med hur fort progesteronnivåerna höjs i kroppen.

Med andra ord hoppas jag på tempökning för dig imorgon bitti!

Tack! Det är så skönt att få prata av sig och ställa frågor. Man blir så låst i sina egna tankar ju!

Hoppas det blir temphöjning imorgon. Men hur förklarar man då att jag inte haft någon dipp? :S
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-19 10:42:58 följande:

Äl-dipp är absolut inget måste att ha. Fick inte jag heller direkt den här månaden. Kan ha varit att den kom där igårkväll bara, varför den inte syntes så tydligt på morgonmätningen.

Okej va skönt att höra! Trodde man var tvungen att ha det!! Men så konstigt att cykeln är annorlunda än förra månaden. Ligger 0.5 grad högre totalt än förra månaden, genom hela cykeln!
  • Aniroma
    halo83 skrev 2015-05-19 18:01:44 följande:

Kan jag aaaana en stegring el är det bara för att det inte torkat?

Tycker absolut att det ser ut som stegring!! :) mys på nu!!
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-20 07:30:16 följande:

Absolut! Många får bara en liten ökning första dagarna och sedan ytterligare högre och har man tur ännu högre. Det betyder trifasisk graf och av de som får det är tydligen 2/3 gravida! Sjukt häftigt att man kan utläsa så mycket från sin temp!

Här har jag dock haft nattliga svettningar och tempdipp idag, så väntar bara på mina spottings nu och sen mens. Mööög!

Detta var intressant tycker jag! Pratar ni om stegring efter äl? För jag har ju inte heller den där ökningen än som jag hade förra månaden efter äl. Mkt märkligt hur kroppen kan svänga sådär.. Får ta o googla trifasisk graf :)

Jag håller verkligen tummarna för att din mens inte kommer!!
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-05-20 09:19:14 följande:

Samma här! Jag hade också en tydlig ökning förra månaden men nu ligger temperaturen bara något över baslinjen. Hoppas ändå på ägglossning SÅKLART! :)

Va skönt att jag inte är ensam om detta då!! :) när har du bim?
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-20 10:10:54 följande:

Tack raring! Ja, det verkar som att de som blir gravida alltsom oftast först bara får en liten ökning och sen stegvis ytterligare två ökningar. Spännande vetenskap, det där!

Det låter ju onekligen väldigt positivt! Men vågar inte alls hoppas på något. Tror snarare det är tvärtom. Men det får väl tiden utvisa! Underbart att kunna prata av sig med er här!! :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni