Symetrical skrev 2015-06-10 13:03:32 följande:
Förstår känslan, men försök tänka att har man fått ett missfall minskar ju helt plötsligt risken att få ett till. Klen tröst kanske, men så försöker jag tänka...
Nej, inte direkt klokare. Gynekologen såg en hinnsäck som var aningen liten (men det kan tydligen skilja en hel massa beroende på när ägget fäste, så det i sig sa tydligen inte så mycket) däremot såg han att den verkade vara blodfylld och trodde därför på ett pågående MF. Dock kunde han såklart inte veta detta säkert, så jag fick lämna hcg-prov. Skall lämna ett nytt nu i eftermiddag, som han skall kunna jämföra med. Får förhoppningsvis mer klara besked på mitt besök jag har imorgon eftermiddag. Konstigt nog var tempen högre idag igen, så jag fattar nada. Kanske bara var en tillfällighet. Känns meningslöst att försöka analysera någonting själv. Leder liksom ingen vart. Hade dock föredragit ett "smidigt" MF där allt kom ut direkt istället för ett utdraget som kanske leder till att man måste skrapas. :-/
Min tröst i det här är att jag nu vet att jag kan bli gravid. Det var min största farhåga innan vi började försöka!! Sen tröstar jag mig även med att det hände så tidigt och innan jag börjat få en massa symptom. Det hann liksom inte bli verkligt om man säger så. Hade bara vetat om det i sex dagar. Tänker att det måste bli värre ju längre gången man är .Men emellanåt är inte heller det någon tröst. Ibland känns det lugnt och i nästa stund blir jag ledsen.
Men va skönt ändå att de tog emot dig o gjorde ul. Gynakuten här bara säger åt mig att avvakta och när man ringer gråtandes är inte det någon direkt tröst. Nu när jag är helt övertygad om att det är ett mf gör det liksom inget att vänta några dagar till. Tänker ringa nästa vecka o be om ett ul då, mest för att kolla så allt är ute och att det inte blivit några komplikationer eller så. Känner precis som du att det hade varit så skönt om det bara klarade sig själv så man slipper skrapning. Och det sägs ju att ju tidigare det händer desto bättre tar kroppen hand om det själv. Så vi får hålla tummarna för det och att vi snart kan köra på igen!!
Vet du, jag önskar inte någon att gå igenom det här, men måste säga att det är skönt att ha någon mer här som går igenom det samtidigt! ?