• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Jag blöder väl typ som en vanlig mens. Igår kväll hade jag rätt kraftig mensvärk, så pass att jag tog två alvedon och använde värmekudden för att kunna somna. Idag har jag inte haft någon mensvärk alls.

Har inte testat idag. Tog ett igår morse som var svagare än de jag tog förra veckan när jag plussade. Tänker at jag bör vänta några dagar innan jag testar igen?

AngelinaAr skrev 2015-06-08 20:49:30 följande:

Jaha..tänkte väl...men blöder du mkt utan smärta?

Har du testat? Vad visar gravtest?

Jag Blödde ju lite i två dagar typ brunt...men söt försvann sedan...tror kanske det var nidblödning

• Aniroma

Ja det är sant. Ska avvakta nån dag o se vad som händer med blödningen. Tack, tänker på dig också och håller tummarna att det går bra imorgon!!

Symetrical skrev 2015-06-08 21:04:15 följande:

Nej, det är sant att man ofta inte kan se så mycket på vul så tidigt, men de kan ta ett blodprov som man sedan kan jämföra med ett nytt blodprov några dagar senare. Har hcg sjunkit vet man att det är att MF, har det ökat är det med största sannolikhet inte ett. Men såklart upp till dig hur du vill göra. Tänker på dig i alla fall. <3

• Aniroma
    soofa skrev 2015-06-08 23:16:46 följande:

Tänker på dig! Hoppas det går bra och att den lilla stannar där inne hos dig. <3

Tack för omtanken. Men jag tror tyvärr inte det längre ;( imorse va tempen nere på samma nivå som den va innan äl. Så jag kan nog själv konstatera ett mf.. Fyfan va tufft det känns :( trodde verkligen inte att jag skulle behöva tillhöra den statistiken. ..
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-09 20:53:44 följande:

Hur går det för dig, raring? Blöder du fortfarande lika mycket? :-/

Nej inte lika mkt längre. Igår var det inget färskt utan bara brunt . Idag några droppar färskt igen men inte mkt än sålänge. Men eftersom tempen är nere på samma som innan äl nu så räknar jag det själv som ett mf.. Har fått prata o gråta av mig till ett par kollegor igår o idag så det börjar lätta lite. Även fast jag emellanåt slås av att jag faktiskt förlorat ett barn. Hur är det möjligt? Hur kan jag vara en del i den här statistiken? Det känns helt overkligt!

Hur har det gått för dig vännen? Blev du något klokare av gynbesöket?
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-10 13:03:32 följande:

Förstår känslan, men försök tänka att har man fått ett missfall minskar ju helt plötsligt risken att få ett till. Klen tröst kanske, men så försöker jag tänka...

Nej, inte direkt klokare. Gynekologen såg en hinnsäck som var aningen liten (men det kan tydligen skilja en hel massa beroende på när ägget fäste, så det i sig sa tydligen inte så mycket) däremot såg han att den verkade vara blodfylld och trodde därför på ett pågående MF. Dock kunde han såklart inte veta detta säkert, så jag fick lämna hcg-prov. Skall lämna ett nytt nu i eftermiddag, som han skall kunna jämföra med. Får förhoppningsvis mer klara besked på mitt besök jag har imorgon eftermiddag. Konstigt nog var tempen högre idag igen, så jag fattar nada. Kanske bara var en tillfällighet. Känns meningslöst att försöka analysera någonting själv. Leder liksom ingen vart. Hade dock föredragit ett "smidigt" MF där allt kom ut direkt istället för ett utdraget som kanske leder till att man måste skrapas. :-/

Min tröst i det här är att jag nu vet att jag kan bli gravid. Det var min största farhåga innan vi började försöka!! Sen tröstar jag mig även med att det hände så tidigt och innan jag börjat få en massa symptom. Det hann liksom inte bli verkligt om man säger så. Hade bara vetat om det i sex dagar. Tänker att det måste bli värre ju längre gången man är .Men emellanåt är inte heller det någon tröst. Ibland känns det lugnt och i nästa stund blir jag ledsen.

Men va skönt ändå att de tog emot dig o gjorde ul. Gynakuten här bara säger åt mig att avvakta och när man ringer gråtandes är inte det någon direkt tröst. Nu när jag är helt övertygad om att det är ett mf gör det liksom inget att vänta några dagar till. Tänker ringa nästa vecka o be om ett ul då, mest för att kolla så allt är ute och att det inte blivit några komplikationer eller så. Känner precis som du att det hade varit så skönt om det bara klarade sig själv så man slipper skrapning. Och det sägs ju att ju tidigare det händer desto bättre tar kroppen hand om det själv. Så vi får hålla tummarna för det och att vi snart kan köra på igen!!

Vet du, jag önskar inte någon att gå igenom det här, men måste säga att det är skönt att ha någon mer här som går igenom det samtidigt! ?
  • Aniroma

Jag har ingen pivat gynläkare så får nog allt snällt vänta ;P hade det varit så att min temp hade fortsatt vara hög så hade jag nog proppsat på att få komma in snabbare, men nu när den är nere på nivån innan äl så finns det ju egentligen inga tvivel på att det är ett mf känner jag.. För visst ska tempen hålla sig hög heeeela graviditeten, utan dippar?

Bara att vänta ut blödningen nu antar jag. Svårt att veta hur man ska räkna ut äl efter detta... Ska man börja räkna dagar från första blödningsdagen precis som vid mens eller ska man räkna från när det är slut? Någon som vet?

Symetrical skrev 2015-06-10 18:46:52 följande:

Förstår precis vad du menar! Allt från känslostormarna till trösten att ha någon att dela det med som är i ungefär samma sits.

Jag vet förvisso att jag kan bli gravid, eftersom jag har en son som är drygt 2, men med tanke på min oregelbundna cykel och korta lutealfas är det hoppfullt att veta att det kan ta sig ändå.

Jag har inte varit på gynakuten, utan hos min vanliga gynekolog, men han är jättebra! Bokar hellre in en tid för mycket än en för lite, ifall man känner att man behöver det. Sååå skönt att slippa tjata sig till det!

• Aniroma

Vecka 4+6. Tack för infon :) bara att börja räkna ner nu då :)

Det vackraste skrev 2015-06-10 22:10:57 följande:

I vilken vecka började missfallet?

Du kan räkna från första blöddagen. Äl kan bli ett par/några dagar senare än i vanlig cykel.

• Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-11 06:27:56 följande:

Jag går på en vanlig landstingsanknuten gynmottagning, men de är väldigt bra där!

Har också lägre temp nu igen och blöder lite mer, så är väldigt övertygad om att det inte kommer bli någon fortgående graviditet av detta. Känns märkligt nog helt okej ändå. Antar att det beror på att jag ju aldrig hann plussa och glädjas över det innan jag började blöda. Nu önskar jag bara att min kropp skall fatta galoppen och ta hand om det här på eget bevåg och att jag skall få ett helt definitivt svar hos gyn i eftermiddag.

Vad gäller äl efter MF kan det variera väldigt mycket, så svårt att utgå ifrån någon särskild dag. Äl-testen kommer nog gå varma hemma hos mig från det att gravtestet visar negativt. Tänkte beställa hem en hel bunt av båda här i eftermiddag.

Det konstiga med min blödning var att den bara varade söndag o måndag. Sedan har det varit bruna flytningar sedan dess. Idag knappt något. Vet inte om jag fått för mig eller läst någonstans att man blöder en till två veckor av ett missfall? Idag har jag även känt stick o ilningar i tjejmagen. Men med tanke på att tempen sjunkit från 36,8 efter plusset till 36,1 igår (innan äl hade jag 36,3) så är jag ju övertygad om mg.

Blöder du mycket? Jag tänkte ta ett test imorgon o se om det visar neg ännu. Ska på konsert imorgon och då vore det ju kul (?) i allt elände att få dricka lite vin..
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-11 17:51:01 följande:

Hej alla goa tjejer här inne!

Tänkte uppdatera er lite angående min minst sagt märkliga situation.

Som jag misstänkte vart det ett tidigt missfall. Blöder mer nu, men har fått tabletter för att driva ut de sista resterna ifall inte allt vill komma ut av sig själv. Känner mig ändå väldigt tillfreds med situationen. Helt rätt tid på året att få missfall, om man nu skall få det nån gång. ????????

Dessutom hann jag som sagt var aldrig glädjas över plusset, då jag inte upptäckte det förrän efter min störtblödning förra helgen.

Va "skönt " ändå att få det bekräftat!! Och som du säger, lagom till midsommar så är det ju helt rätt tid på året! Även fast jag tror att vi båda hellre hade hållt oss nyktra pga av en liten i magen. Men jag förstår precis vad du menar och ser det också så!!
  • Aniroma

Nu tog jag precis ett helt blankt gravtest så måste väl kunna säga att mitt mf är över nu? Tempen är nere på 36,1 vilket är lägre än innan äl sist. Den här alltså sedan i lördags gått från ca 36,8 till 36,1 de senaste tre dagarna. Blödningen över sedan i tisdags, sen dess bara brunt o idag bara lite beigt. Borde väl va fritt fram att dricka lite vin på kvällens konsert då?

Hur ledsen jag än har varit de senaste dagarna över mitt mf så känns det nu skönt att det är över och jag längtar till nästa försök! Jag har tänkt mycket på er andra tjejer i samma sits och även er som fortfarande kämpar för ert plus! Jag är enormt tacksam att jag hittade denna tråden! Ni har varit ett kanonstöd både under försöken, plusset och sen under mitt mf!! Jag tror att jag kommer hänga kvar här ett tag till med er goa brudar! <3

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni