• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Symetrical skrev 2015-06-22 18:05:45 följande:

Jag får alltid starkast på morgnarna! Aldrig fått positivt något annan tid på dygnet, så det kan nog vara så för vissa! Du få väl se hur det ser ut imorgon helt enkelt! Spännande att följas åt och se om vi får äl ungefär samtidigt.

Har du några tydliga äl-känningar? Sekret?

/äckelkommitén

Hej äckelkommiten! ;) lite småkänningar i äggstockarna tror jag, men har iof haft det sedan missfallet för två veckor sedan.. Hade ju börjat få lite vattniga flytningar i helgen tyckte jag. Så vi sexade till det i lördags kväll o både igår o idag har det ju klart då varit lite kletigt i brallan :P tycker det är svårt att avgöra vad som är sperma o vad som är äggviteflytningar eftersom detär rätt snarlika i konsistens :P mmm mums haha. Tur att folk inte blir äcklade av alla detaljer vi delar med varandra här inne haha
  • Aniroma

Oj, rejäla brobyggen med andra ord! Ja det är väl bara att in o rota runt o se vad jag hittar ;)

mikamon skrev 2015-06-22 18:28:12 följande:

Haha. Ja det är lite svårt att se skillnad. Mina äggviteflytningar kunde man dock inte ta miste på. Le spermz kan man liksom inte "stretcha" på lika mkt som älflytningar. Jag kunde bygga typ 10-15cm långa broar med min flytning...haha :p Lite creepy faktiskt!

• Aniroma
    mikamon skrev 2015-06-22 19:13:25 följande:

Haha ja. Rota på du ;)

Gud vad jag längtar till nästa ägglossning nu... Hoppas den kommer tidigare än den här månaden :( Först bli av med den här mensenellervaddetnuär.

När har du nästa äl? Håller tummarna att det kommer tidigare!!
  • Aniroma

Okej. Har du testat några preparat för att få ordning på ägglossningen? Min cykel var också lite oregelbunden tidigare, dock inte som din. Hade äl på dag 22-24. Sen köpte jag rosenrot och efamol och åt från mensens första dag till ägglossningen som kom på dag 18! Och jag blev grqvid på första försöket. Har hört om flera som haft långa cykler och testat detta och kortat sina cykler. Nu fick jag ju tyvärr mf, och om det har med preparaten att göra eller inte... Tror ju inte det. Men fick ju iaf ner cykeln med fyra dagar vilket är rätt mkt när man hela tiden går o väntar på äl och bim. :)

mikamon skrev 2015-06-22 21:05:41 följande:

Med mina senaste långa cykler så har det varit svårt att beräkna ÄL. Denna cykel kom ägglossningen på cd41, och förra gången kom den på cd45(i april. Maj hoppade ägglossningen över). Så får se... :/Hehe ja jag misstänkte det ;) vet att när jag blev på smällen i julas så hade vi sex samma dag som ältestet var positivt. Då hade vi sex en gång och det räckte ;)

• Aniroma

Fortfarande svagt och fortfarande 36.0 i temp... Har pendlat mellan 36.2 o 36.0 nu sedan innan helgen.. Idag när jag tempade 6.45 då va den 35.8 och sen fem minuter senare, fortfarande sängliggande, så var den 36.0 och fick det även ytterligare fem min senare...wierd.
  • Aniroma

Du har fått en bra första stegring efter äl! :) ska bli spännande att se om det blir en ny höjning nu iom att den va lite högre idag än igår ju!! :) man brukar ju säga att en andra stegring är väldigt positivt!! Det skulle ju kunna varit en inplantationsdipp igår, men kan det alldeles för dåligt för att säga säkert. Vissa får ju ordentliga dippar som nästan går ner till älnivå. Jag håller tummarna för att det var det och att du får en ny stegring imorgon :)

soofa skrev 2015-06-23 22:09:21 följande:

Äl + 9, bim - 7. Kan man tolka något av min graf redan?

• Aniroma

Såja! Borde väl bli positivt under dagen? :) nu åker ju jag bort på fredag, flyger på kvällen så är inte säkert att vi hinner med mysstund innan jag drar. För att maxa chansen: sex både idag och imorgon då? Eller idag och hoppas på att vi får till det på fredag? Beror ju på när ägget släpper visserligen. Sist hade vi nog sex tre dagar på raken över äl och då fick jag ju plus, men det slutade å andra sidan inte så bra.. Borde väl egentligen inte ha med det att göra?
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-06-24 06:44:17 följande:

Vaknade och mätte just, ingen stegring utan snarare en rejäl dipp (ner till äl-nivå precis som du skrev). Får hoppas på en sen implantionsdipp då, vet inte när de brukar komma. :)

Ja men där kom ju den där dippen :) Åh jag håller verkligen tummarna att det är din tur nu!!! Du förtjänar det efter all peppning vi fått av dig!! :)
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-06-24 06:45:51 följande:

Jag tror absolut inte att det hade något med det att göra, ett missfall händer ofta utan någon speciell anledning. Om jag var du skulle jag försöka få till det i dag och i morgon, sen se hur ni känner och vad ni hinner med på fre. :)

Nej jag tror inte heller det men blir lätt så att man rannsaka sig själv o griper efter strån för att få en förklaring till varför det blev ett mf.. :( även fast jag vet att jag inte har kunnat förhindra eller påverka något!
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-06-24 07:27:16 följande:

Jo, förstår att det lätt blir så. :/ Men med allt som ska till vid en graviditet är det inte konstigt att det blir fel ibland.

Vad skönt att ägglossningen redan har kommit igång så att ni kan börja försöka på direkten. Den här gången kommer det gå bra, det vet jag! :D

Ja om man får hålla tummarna för sig själv så gör jag det! Och med alla andra jag håller tummarna för så är de snart helt blå! Måste ta sig för oss nu allihop!! Hoppas hoppas!!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni