• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Googlade lite på trifasisk och fick upp lite bilder. Kunde dock inte se att de hade låga temphöjning i början utan mer att trifasisk betyder att man får en andra höjning mitt i lutealfasen.. Får fortsätta googla helt enkelt :) har du nån länk var du hittade det om låg temphöjning efter äl? :)

• Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-20 11:35:23 följande:

Nej, jag hörde det bara av en kompis som beskrev det som att man skulle få tre olika höjningsnivåer för att det skulle räknas som trifasisk kurva. Var hon ute och cyklade, eller!?

Nejdå det tror jag inte. Det verkar som att det ska ske två höjningar (eller ev fler?) efter äl innan mensen för att det ska räknas som trifasisk. Alltså älstigning plus en till (vissa verkar få två till efter älstigning.

Men om man tänker såhär. Mitt ältest va positivt söndag kväll, då kan ju ägget ha släppt igår (om det nu går upp till 48h efter positivt) och så kanske jag får stigning imorgon då? En ynkepynke idag på morgonen och en till imorgon!?
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-05-20 14:55:11 följande:

Om jag hade ägglossning så tror jag också att jag hade den i söndags så vi tajmar i sådana fall både äl och bim. Tråkigt om vi är utan ägglossning den här månaden, låter ju märkligt om vi är flera som inte skulle ha det. Jag hoppas att kroppen bara bråkar med oss och våra temperaturer.

Ja jag hoppas också det!! Min äl borde varit i måndags eller igår, troligtvis igår. Så då har den bara stigit 0,1 första dagen. Men det kanske är vanligt? Vad vet jag! Detta är andra månaden som jag tempar och man blir ju extra nojig när man försöker bli gravid för första gången. Jag är en sån jäkla kontrollmänniska, fruktansvärt jobbigt ibland. Måste ha superkoll på allt, inkl ägglossning! Haha. Vi mös iaf onsdag, fredag, söndag, måndag. Så jag hoppas att det har täckt det :)
  • Aniroma

Det är absolut positivt!! :) hoppas vi på ännu högre stegring som håller i sig! :)

soofa skrev 2015-05-20 15:29:44 följande:

Min app NC menar i alla fall att de har hittat min ägglossning den 17/5, på grund av att jag registrerade en temperatur över baslinjen. Det ser jag som positivt!

Haha jag vet inte om jag kommer orka med den här spänningen varje månad haha! Det konstiga är att min temp generellt ligger ca 0,2-0,3 grader högre än förra månaden.. Men jag har varit rätt nysig o snuvig. Dock inte förkylning (tror jag), tror snarare jag börjat reagera på pollen.. :S kan såna allergier påverka kroppstemperaturen?
    soofa skrev 2015-05-20 15:19:26 följande:

Det låter det absolut som att ni gjorde, betydligt bättre än vi! :) Ska bli spännande att följa temperaturen nu nästkommande dagar. Och om det inte tar sig den här månaden så ska det bli intressant hur grafen blir nästa månad. :)

• Aniroma

Hoppas det! :) va kul att ni också försöker med första och att vi är så nära i datum! När har du bim? :)

Skönt att du redan fått en stegring! Trist att behöva vänta på den här! Om det är samma temp imorgon så vet jag inte vad jag gör! Kastar troligtvis ut termometern genom fönstret :P

filippas skrev 2015-05-20 15:30:44 följande:

Det täckte ni definitivt! Hejar på er och hoppas för plus! :) Kul och spännande med första försöket! då kan vi följas åt här!

Jag och sambon jobbar också med första försöket, min äl bör ha varit i måndags, tempen steg inget igår, men idag upp 0,2. har så dålig koll på allt det här med temp, äl, flytningar osv, men hoppas så in i norden att det tar sig för oss :)

• Aniroma

Det är möjligt att pollen kan påverka, får googla! Jag är inte uttalat allergisk, kollade hos läkaren för ett par år sedan. Mer känslig tror jag nog. Det börjar bli bättre igen nu. Kan tänka mig att det var björk isf, för den är ju färdigblommad nu.

Klart du ska hoppas! Jag är avis på dem som vågar hoppas. Jag är alldeles för rädd för att bli besviken. Sambon tycker jag är pessimistisk :P vill bara inte bli besviken.

Vet att man inte ska tempa kvällar, men har gjort det ändå de ßenaste dagarna (går dock på morgontempen!). Igår låg den på 36.5 och idag på 36.9, så håll nu tummarna för att jag vaknar med tempökning imorgon. Då kan man ju iaf släppa rädslan över Att äl inte fungerar!

soofa skrev 2015-05-20 18:15:18 följande:

Haha nä, känns som man kommer hinna bli galen om det fortsätter så här! ;) Jag har varit genomförkyld i över en vecka, därför struntade jag i att registrera mina mätningar förra veckan då de var alldeles för höga. Jag antar att även pollen kan påverka men det är bara vad jag tror och ingen åsikt med något vetenskapligt underlag.

Bara jag håller mig över baslinjen så kommer jag vara nöjd och fortsätta hoppas!

• Aniroma

Första tempen idag 6.15 visade 36.4..jisses tänkte jag, men kom på att jag kanske sovit med munnen öppen. Så stängde munnen, snoozade lite och fick 36,6. Snoozade lite till och fick 36,5, och efter sista snoozen 36,6.... Hmm... Ska jag skriva in 36,6 eller ta mellanvärdet? Eller ska man gå på den första?

• Aniroma

Ja jag gjorde det också nu och då satte FF ut äl i måndags! Om jag ändrade til 36,4 så satte den inte ut något äl. Så jag hoppas att tempen fortsätter stiga för tycker fortfarande att det känns osäkert om jag ens haft äl denna månaden.. Tiden får utvisa helt enkelt :)

soofa skrev 2015-05-21 06:41:54 följande:

Jag brukar ta mellanvärdet. Jag gjorde precis som du, mätte 36,73 sen 36,75 och sen 36,77 så då skrev jag in 36,75.

• Aniroma
    Woodwick skrev 2015-05-21 09:05:02 följande:

Är det någon som har koll på hur många dagar lutealfasen bör vara? Det här är första månaden jag tog ältester och det verkar som att jag bara har 9 dagar, är det tillräckligt? Har hela tiden trott att jag hade 13dagar..

Det mest normala är 14 dagar tror jag, men har hört mellan 10-16. Jag har själv 16. När tog du ältestet?
  • Aniroma
    Woodwick skrev 2015-05-21 09:47:35 följande:

Första gången jag svarar i tråden så hoppas det bli rätt.

Jag har tagit ältester sedan 13/5 och igårkväll och nu i morse var det positivt. Jag har kunnat se en stegring enda sedan jag började testa. Och enligt P tracker som jag har använt ett år ska jag ha bim 31/5 men NC som jag endast använt en månad ska jag ha bim 2/6....litar nog mest på P tracker och då är det 9 dagars lutealfas, det räknas väl från det att ägget släpper tills mensen kommer?

Om ditt test var positivt i morse så har du äl imorgon eller lördag. Ett test visar positivt upp till 36-48 h innan ägget släpper!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni