• Aniroma

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Men visst är det sjukt irriterande?? Jag kommer håg att min tempkurva va annorlunda förra månaden och att jag nojade över att tempen inte steg så mkt som jag förväntade efter äl, men gravid blev jag ju ändå. Förra månaden låg jag på 36.3 innan äl och denna månaden på 36.0 vilket jag även gjorde förrförra månaden. Min kropp kör nån varannan månad tempgrej...

Ja jag röstar fortfarande på äl smset! ;) borde väl inte vara så långt bort med inbyggda fertilitetsmonitorer i kroppen ;)

Tror också du ska lita på tempen, vad låg den på imorse kontra igår?

Symetrical skrev 2015-06-25 08:50:37 följande:

Hahaha. Det vore något det!

Jag skulle lita mest på tempen, men vad vet jag!?

Jag blir inte heller klok på min kropp just nu! Hade ju världens värk och illamående igår, men tempen hade redan stigit då och testet var aningen svagare än tisdagens, så jag tänkte att det säkert var efterdyningar från att äggblåsan spruckit.

Nu idag har jag mindre känningar och ännu högre temp, men fortfarande starkt utslag på äl-test!!!?! Hur länge kan lh stanna kvar i kroppen efter att ägget släppt? Trodde det brukade störtdyker direkt!??? Fast när jag tänker efter så fick jag ganska starka utslag på äl-test typ två dagar efter förra cykeln också och då vart jag ju gravid, så uppenbarligen släppte det ett ägg då.

Gaah! Denna ovisshet!

• Aniroma
    soofa skrev 2015-06-25 10:19:47 följande:

Haha, den sms-tjänsten vill jag prenumerera på - är beredd att betala dyrt för det! Tar gärna emot ett likadant sms med besked om eventuell graviditet, helst direkt efter ägglossningen. Går det att ordna tro? 

Haha ja eller hur! Och samma sms skulle kunna utesluta den jobbiga mensen helt o hållet! "waddup gurl, you aint pregnant. See ya next month!" och så slipper man mensen helt ;)
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-25 14:48:54 följande:

Hmm. Högst oklart denna förvirrade cykel, men den brukar hamna på 36,45.

Vill typ bara gå och lägga mig så att det blir imorgon så att jag kan ta ett test och tempa. Kanske aningen tidigt 14:48...

Är man LITE besatt då?!?

Kanske lite ;) men vi är tacksamma för det eftersom du snällt för över dina kunskaper som kommer av besattheten ;)
  • Aniroma
    soofa skrev 2015-06-25 22:22:35 följande:

Nu svalde jag just månadens sista Primolut-nor-tablett. Enligt pappret kan jag nu räkna med mens inom 2-4 dar. Hoppas inte alls, men om den nu kommer så hoppas jag det blir utan spottings i alla fall.

Håller alla tummar o tår!!
  • Aniroma

Så typiskt. Sambon har blivit matförgiftad troligtvis. Kom hem från jobbet igår eftermiddag helt orkeslös, likblek i ansiktet o illamående. Ett par timmar senare började han kräkas. Inget sex för oss igårkväll Alltså och lär inte bli något idag heller innan jag åker iväg över helgen. Stackars liten! Synd eftersom ÄL troligtvis var igår.. Så jag hoppas att vårt sexade i måndags och onsdags är tillräckligt denna månaden...

• Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-26 07:33:22 följande:

Ååååh, så typiskt! Men du, sist jag vart gravid hade vi sex senaste gången 2 dagar innan äl och det räckte ju uppenbarligen.

Tur att du fick äl så pass tidigt, så det inte vart typ imorgon. DET hade varit surt!

Här är jag helt övertygad nu om att äl inte skett än i alla fall! Lägre temp idag och typ starkaste äl-testet hittills. Läskigt hur mycket alkohol kan rubba kroppstemperatur!

Ja det är surt som fan... Sist när det tog sig hade vi sex äl-3,0,+1 tror jag. Vi får väl hoppas att detta räcker.. Jag antar att äl var igår eftersom det positiva var i onsdags, svagare igår och 0,1-0,2 graders ökning idag. Det va bara positivt i en dag också o då ska ju äl ske inom 12-24 timmar om jag förstått det rätt? Och är det positivt i två dagar så är det 24-36 h. Skulle egentligen velat få till det idag... Tror dock inte sambon är så pigg på det haha :P

Men blir detbverkligen en sån enorm höjning av temp av några glas vin? Du hade ju en jättehöjninh hat jag för mig av din kurva? Vad låg du på idag? Aja, bara att ligga på några dagar till ju så håller vi tummarna tillsammans! :)
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-26 09:50:54 följande:

Precis, stämmer bra det med äl-testerna, så det borde ju betyda att du hade äl igår. Och även tempen indikerar ju det.

Tydligen kan alkoholen påverka så mycket, i alla fall på mig! Hade ju ännu högre temp dagen efter midsommar, så min kropp verkar vara känslig för det. (Så blir jag ju bakis efter ett glas vin också! )

Såhär ser testet ut nu när det torkat. Ganska tydligt starkast idag om man jämför med senaste dagarnas tester, vågar jag ändå påstå:

Ja hoppas det. För isf är det kanske lugnt med myset hoppas jag. Sambon är fortfarande kass så blir inget mer mys innan jag åker i kväll :/ bara att hålla tummarna på att kroppen är extra mottaglig nu efter missfallet ju!

Men är det absolut äl för dig i helgen!! Bowchickawaowao!! ;)
  • Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-06-26 16:58:51 följande:

Vi hade bara sex 2ggr också :) och nu e jag ju preggo ;) lycka till

Skönt att höra!! Jag är nog bara då inställd på att försöka maxa chanserna hela tiden att jag glömmer bort att naturen sköter det mesta egentligen. Att man inte kan eller kanske ska försöka påverka det för mycket. Man vill ju så gärna o ja... Men tack för peppen, känns skönt att höra att det finns en chans ändå :)
  • Aniroma

Jag plussade nog idag! Jag är fortfarande förvånad, bim-5 men ett tydligt streck. Tydligare än det var på bim-2 förra månaden då jag fick mf. Men det konstiga är att både test-och kontrollstrecket är lite förskjutet till vänster, så det sitter inte riktigt där det ska. Vad tror ni? Får ta ett nytt imorgon på morgonurin och hoppas det sitter på rätt ställe då! :)

• Aniroma
    AngelinaAr skrev 2015-07-06 17:03:52 följande:

[quote=75495500][quote-nick]Aniroma skrev 2015-07-05 18:00:01 följande:[/quote-nick]

Det kanske bara är stickan som halkat men gravid är du iallafall :)[/quote]

Har tagit ett i morse också och ja, det visade också tydligt plus och på rätt ställe!! :) jag är så glad!! Samtidigt som jag har svårt att greppa och svårt att slappna av i rädsla för ett nytt mf! Hur går det för dig?
  • Aniroma
    AngelinaAr skrev 2015-07-14 16:08:43 följande:

Hej vännen såhär såg mitt idag fan vad pirrigt det är jag hann aldrig få mens :)

Jag hann inte heller få någon mens efter missfallet! Tydligt plus på dig ju! Grattis!! :)
  • Aniroma
    AngelinaAr skrev 2015-07-14 21:17:42 följande:

Tack vännen hur går de för dig de va ett tag sedan :)

Vecka 5+2 idag, vilket var samma dag som jag fick mf på sist. Tar en dag i taget och hoppas på det bästa! :) hur mår du?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni